Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dette her må være en targeted spambot. De vet at førerkortet kan henge løst for medlemmene på et bmw forum 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Dette her må være en targeted spambot. De vet at førerkortet kan henge løst for medlemmene på et bmw forum 😛

Over 15 nye tråd på under en time siden registreringen. Administrasjonen burde sette en grense på antall tråder nye brukere kan lage per dag. :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2024 den 14.41, Fredrik skrev:

Historien om den norske Lamborghinien som ble tatt for såkalt vannvidskjøring (råkjøring) i Danmark er nå avsluttet etter at den i dag ble solgt på auksjon for 1,9 millioner danske kroner (ca. 2,9 millioner NOK) til fordel for den danske staten. 

Ordforklaringer: Byretten tilsvarer Tingretten i Norge. Landsretten tilsvarer Lagmannsretten i Norge. Procesbevillingsnævnet tilsvarer Høyesteretts ankeutvalg i Norge.

https://www.berlingske.dk/samfund/norsk-lamborghini-saelges-for-knap-to-millioner-paa-auktion

Østerrike innførte liknende regler nå fra 1. mars   https://www.adac.de/news/haertere-strafen-oesterreich/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har lagt merke til hvor brutalt utenlandske kjøpere har tømt det svenske bruktbilmarkedet for litt eldre grombiler? Nå har jeg fulgt ganske godt med i mange år her, henta inn noen biler og hatt en del biler i kikkerten. E92 M3 pleide det å florere av, nå er det 2 stk til salgs mot 19 stk på Finn.no. E60 M5 er det 1 stk til salgs av på Blocket mot 7 stk på Finn.no. 

Dette må være en kombinasjon av at Svenske valutaen er dårlig og at prisene har vært lave der kontra nede i Europa (og Norge). Samt at Øst Europa støvsuger vest Europa for interessante bruktbiler fordi de har en sulten nabo i øst som ikke får tak i nytt pga handels sanksjoner med vesten. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Er det flere som har lagt merke til hvor brutalt utenlandske kjøpere har tømt det svenske bruktbilmarkedet for litt eldre grombiler? 

Dette må være en kombinasjon av at Svenske valutaen er dårlig og at prisene har vært lave der kontra nede i Europa (og Norge). Samt at Øst Europa støvsuger vest Europa for interessante bruktbiler fordi de har en sulten nabo i øst som ikke får tak i nytt pga handels sanksjoner med vesten. 

 

Jeg har faktisk tittet litt på blocket i det siste, og som du sier er utvalget tynt og prisene ganske høye.  Mitt inntrykk er at det er flere biler å velge i på finn enn hos Blocket. Riktignok er de norske bilene dyrere, men de svenske bilene koster såpass mye i SEK at de ikke er gunstige å ta inn selv med alternativ beregning, ihvertfall de jeg så på. 

Som du sier ligger Sverige utsatt til. Veldig mange litauere som stjeler svenske premium-biler og kjører dem tilbake til Litauen, og så enten selge dem i deler eller eksportere videre til Russland eller Balkan.

Litauerne raider Norge også, men mitt inntrykk er at de oftere stjeler DELER istedenfor hele biler.  Norske biler er gjerne velutstyrte, så de tar av ratt/dashbord/front etc og hiver det i en MB Sprinter istedenfor å hjulkjøre en stjålet bil hele veien ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Werther skrev:

Jeg har faktisk tittet litt på blocket i det siste, og som du sier er utvalget tynt og prisene ganske høye.  Mitt inntrykk er at det er flere biler å velge i på finn enn hos Blocket. Riktignok er de norske bilene dyrere, men de svenske bilene koster såpass mye i SEK at de ikke er gunstige å ta inn selv med alternativ beregning, ihvertfall de jeg så på. 

Som du sier ligger Sverige utsatt til. Veldig mange litauere som stjeler svenske premium-biler og kjører dem tilbake til Litauen, og så enten selge dem i deler eller eksportere videre til Russland eller Balkan.

Litauerne raider Norge også, men mitt inntrykk er at de oftere stjeler DELER istedenfor hele biler.  Norske biler er gjerne velutstyrte, så de tar av ratt/dashbord/front etc og hiver det i en MB Sprinter istedenfor å hjulkjøre en stjålet bil hele veien ned. 

Ja nettopp, plutselig er det bedre utvalg på Finn.no i stede for i Sverige og det er litt pussig. Sverige har liksom alltid vært  vårt "vannhull", jeg liker dårlig at Tyskere og Polakker kommer dit å kjøper opp alle godbilene som vi har vært så heldige i å velge å vrake i. Fortsatt mulig å gjøre gode kjøp men ikke på M, Alpina, AMG, RS, S eller Porsche. Enten er det utplukka som faen eller så er det svinedyrt. Ligger faktisk noen E39 M5 til relativt gunstige priser, men de ser både herja og slitne ut. Har noen følere ute på 5-serie med V8 (E6x/F1x) og 7-serie med V12 (E32-F01) og her får man ofte bilene hivd etter seg i Sverige. Litt nyere Amcars går det også å gjøre brukbare kjøp på.

Når det kommer til bilkriminalitet så ligger helt klart Sverige utsatt til med sin nærhet til Øst Europa, det er jo kun en tre timers fergetur unna. Men det har vel vært relativt stille fra den BMW banden som raidet hele Norge for en stund siden. Sist en bande var på ferde var vel i fjor hvor det var katalysatorer til Toyota Prius og Auris Hybrid som var det store å stjele. Spør meg ikke hvorfor 😂 Ingen tvil om at det er mye rask som kommer opp hit fra Øst Europa med uærlige hensikter. Eneste fordelen med at det begynner å bli mye elbiler i Norge, for elbiler vil de ikke ta i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.png.4aed58d5871da267e6a16d58ac847b68.png

 

Dette kan bli spennende! Litt "kjipt" for Bearman å ikke kjøre F2 når han tok Pole. Men uansett en kanon mulighet for å vise seg frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eystein Ose skrev:

image.thumb.png.4aed58d5871da267e6a16d58ac847b68.png

 

Dette kan bli spennende! Litt "kjipt" for Bearman å ikke kjøre F2 når han tok Pole. Men uansett en kanon mulighet for å vise seg frem

Tror ikke han er særlig lei seg der han sitter senere i dag i en bil av det største navnet historisk sett innen F1 :D blir kjekt å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Leclerc er rågod på en enkelt runde, men på racepace er Sainz bedre. Men Ferrari har vell invistert for mye i Leclerc til å gi han fyken. Rent statistisk har Sainz havnet i et bedre team hver gang han har blitt kicka ut, så det er låv å håpe på Red Bull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...