Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg kjørte selv i helgene i Bergen for snart ti år siden. Erfaringene mine var at de som kjørte maxi-taxi i helgene tjente nesten det dobbelte av meg på et nattskift, hadde mindre venting og kjørte stortsett kun 10timer (4,5+1time pause+4,5). For samme lønna satt jeg i bilen fra 18 til 06-08 litt avhengig av hvor trøtt jeg var.

Ellers er det greit å være oppdatert på rutetider. Når feks toget fra oslo kom, hurtigruta osv. Noen holdeplasser hadde og forskjell i kundemassen avhengig av hvilket klientell som var på de forskjellige uteplassene. De beste turene/interessante kundene fikk jeg på bryggen etter klokken 00. Det handler og litt om hvor godt/dårlig busstilbudet er.

Må du dele bilen med andre eller kan du kjøre når du vil?

Kommer til du å til å kjøre fulle folk, har jeg et par tips,- vær sikker på at ingen er kvalm, eller at de gir beskjed til deg så de kan sitte fremme/åpne vindu etc. Å vaske andres spy midt i den beste kjøringen er noe drit.

Ingen drikke i bilen. Det blir ofte søl, og du får ikke mer tips. 

Hvis noen er plagsom, hiv de ut- selv uten betaling. Dette var ikke jeg flink nok til, og det var det som ødelagte yrket for meg.

Vær streng når folk ikke oppfører seg. Har du bestemt deg,- ombestemmer du deg ikke. Tenk dørvakt.

Ikke ta med kunder som ikke kan gjøre rede for seg. Jeg hadde en kompisgjeng med, hvor sistemann var dritings. Man har jo litt ansvar for at folk ikke fryser ihjel på trappen sin feks, og det går mye tid vekk i å få betaling.

Ikke ta i mot tilbud om sex. Be heller om telefonnummeret dersom dama er interessant. Mange har ufrivillig blitt utsatt for voldstektsanklager.

Er du trøtt, stopp og sov.

Bli venner med de på sentralen. Er det rolig, stikker du innom og tar en kaffe. Kanskje de gir deg litt ekstra turer hvis dere går overens?

Hos oss skulle alle henvendelser gå til sentralen, men det kan være greit å gi nummeret ditt til de kundene som spør. Ringer de sentralen, mister jo du turen mest sannsynlig.

Det kjekkeste er at du vet aldri hvor lang den neste turen blir!

Min rekord for 10år siden var 4300kr👍🤣

Takk for mange gode tips Hawkon88!  Skal huske på det, for det kan fort bli vanskelig i begynnelsen :) Kommer til å dele bilen med en annen sjåfør( Håper han tar bilen like seriøst som meg :P) så vi blir bare to stykker som kjører den. Skal dele min egen erfaring her inne i etterkant. Det med damer er jeg godt opplyst av svogeren min, da han blitt anmeldt en gang for noen år siden. Men heldigvis fikk han videobevis av bensinstasjonen der han holdt på å vaske bilen i det "voldtekten" skjedde, noe som var hele to mil unna :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 7ertzen skrev:

Noen som vet hva dem sier til eksosbandasje under eu-kontroll? (Altså etter boka)

Hadde det på min søsters Almera, gikk igjennom den. Dette var vel i 2009/2010, så mulig de har blitt strengere siden den gang :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gallay

la heller ingen gå fra bilen uten å betale regningen, med mindre de legger igjen noe verdifullt i bilen. Er det snakk om å kjøpe en pølse på esso på vei hjem, er det selvsagt greit,- men jeg ble lurt av en som bare gikk inn og låste døren uten å hente penger som avtalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette får meg til å slappe av, herlig å koble helt av dra på sjøen 👍 Noen ganger får bil bare være bil..

Du får svippe en tur innom Moysand og plukke meg opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper folk (skikkelige)  lykteglass til E39? Tenker mest på E-merking og at det ikke skal bli tull på EU mtp xenon osv. 

Vurderer å bytte lykter med en som har en sprekk i ene lykten. Hella facelift, hvit blink. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hawkon88 skrev:

@gallay

la heller ingen gå fra bilen uten å betale regningen, med mindre de legger igjen noe verdifullt i bilen. Er det snakk om å kjøpe en pølse på esso på vei hjem, er det selvsagt greit,- men jeg ble lurt av en som bare gikk inn og låste døren uten å hente penger som avtalt.

 

Notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Thundercoil skrev:

Hvor kjøper folk (skikkelige)  lykteglass til E39? Tenker mest på E-merking og at det ikke skal bli tull på EU mtp xenon osv. 

Vurderer å bytte lykter med en som har en sprekk i ene lykten. Hella facelift, hvit blink. 

Jeg kjøpte løse glass av Koed til en 97mod, E-merket og helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På koed og GS finner jeg bare glass til preface. 

Men disse ser jo lovende ut: http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-Facelift-LEFT-RIGHT-Headlight-Cover-Lenses-5Series-Saloon-Estate-00-04/152484717674?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

"- High quality Plastic - the same as Original

- Models with Xenon or Halogen headlights

- E-mark, ISO certified" 

Men men. Får uansett ikke svar fra han som laget annonse om å bytte facelift Hella xenon mot facelift Hella halogen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thundercoil skrev:

På koed og GS finner jeg bare glass til preface. 

Men disse ser jo lovende ut: http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-Facelift-LEFT-RIGHT-Headlight-Cover-Lenses-5Series-Saloon-Estate-00-04/152484717674?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

"- High quality Plastic - the same as Original

- Models with Xenon or Halogen headlights

- E-mark, ISO certified" 

Men men. Får uansett ikke svar fra han som laget annonse om å bytte facelift Hella xenon mot facelift Hella halogen. 

 

Djwik her inne har et sett lykter liggende i garasjen med hele glass :P men han er ikke så aktiv her inne for tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...