Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Lite sånn salg av bil spørsmål.

Er det viktig at service er i iDrive på F serien? Så lenge man har kvitteringer på utført arbeid burde vel det være ok?

Og er de fleste skeptiske til bruktimport?😬 Selv når bilen er 6-7 år og ble importert når den var 1 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er importert fra varm klima og jeg skal bruke den om vinteren - mulig litt skeptisk, avhengig av (manglende) utstyr. Ellers er bruktimport etter garantitidens utløp ikke så mye jeg tenker på. Kvitteringer hadde vært greit nok for meg, men det spørs på hvem du møter igjen. Nå er det vel mulig å jukse inn service i idriven med PC (fram til en oppdatering hos BMW), så kan ikke si at dette er skuddsikkert. Få eiere med en papirbunke er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitteringer hadde holdt for meg som dokumentasjon på vedlikehold. Det iDrive serviceheftet synes jeg er noe forbaska hærk. Ikke kan de føre inn mellomservicer uten å kødde til intervallet og ikke ser man hvor servicen er utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med komplett servicehefte iDrive er jo at om alt er gjort slik bilen krever lyser alle service med grønn ok. Kjekt når man skal dokumentere at servicer er fulgt ved bruk av maskinskadeforsikring foreksempel. 

Synes dette er litt vanskeliger i de tilfellene man har biler hvor service er skrevet i servicehefte, men hvor det noen ganger er over 2år/30000 km mellom hver utførte oljeservice (som jo ofte er tilfelle der folk har fulgt serviceindikatoren til bilen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

… men om jeg tar en service på olje nå på vårparten, vil det da komme i iDrive selv om det er lenge til den planlagte servicen?
Jeg skjønner den "planlagte" da blir resatt, men når en ikke har serviceavtale så ser jeg heller ikke problemet da jeg bare bytter olje hver ca. 10000 og så får heller den bli resatt i iDrive. Jeg har serviceavtale til 10 år/ 100000km , men den km-stand passerer jeg nok før neste oljeskift tror jeg og ser ikke hensikt med å forlenge denne 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet sånn ca hver 10.000 km, dokumentert i egen perm. iDrive er nullet ut hver gang.

Snakket med IF om dette da jeg har motor og drivverks-forsikring der. Dette var ok så lenge jeg fulgte service intervall til BMW. Måtte ikke gjøre dette på BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp iPhone :D 

Skal gå det, i min tidligere 2016 F46 måtte jeg inn på Connected Drive i iDrive og åpne Spotify derfra. I 18’ F45 med nyere iDrive så gikk det sømløst automatisk for hver gang jeg satt meg inn i bil. Idag, F31, er jeg plugget i USB og bytter sang osv. i Spotify men har ikke Connected Drive(har, men Norge ligger bakpå i lansering, så er ikke operativ her), så kan ikke søke etter sanger/spillelister. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kjøp iPhone :D 

Skal gå det, i min tidligere 2016 F46 måtte jeg inn på Connected Drive i iDrive og åpne Spotify derfra. I 18’ F45 med nyere iDrive så gikk det sømløst automatisk for hver gang jeg satt meg inn i bil. Idag, F31, er jeg plugget i USB og bytter sang osv. i Spotify men har ikke Connected Drive(har, men Norge ligger bakpå i lansering, så er ikke operativ her), så kan ikke søke etter sanger/spillelister. 

Da får jeg opp denne.. men jeg har bl.a RTTI operativt.. så vil da tro jeg har noe av pakken? Gidder ikke betale 900kr kun for og gå Spotify i bilen🙄 Nå viser sanger jeg streamer via BT i iDrive, men kun når jeg manuelt velger ny sang o Spotify... Henger liksom ikke med når sangen er ferdig og neste kommer på

 

16365525445111376118379403203733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen du skal ikke innpå CD Store. Nederst inne på Connected Drive-menyen så skal det komme fram slik (bilde fra google, derfor tysk):

28E5936F-F0FF-4B81-A0FB-910BC163DC70.jpeg.06e3955a3150ec82cf6de698b3cc9c84.jpeg

Jeg måtte åpne myBMW og Spotify på tlf først før det kom opp. Etter jeg entret Spotify herfra så kom den opp i Medier. Stress bare for en tur på butikken, men greit på langtur :) Sømløsheten i F45en (og såklart alle nyere BMW) var sådan mye bedre! Gikk vekk fra dette da det tok tid, og gjorde/gjør som du.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen Der skal den ligge. Pass på at du er koblet opp med telefon til bil, spotifyapp oppe å gå på tlf og myBMW oppe. Det var oppskriften her, tungvint. Ikke sikkert det er fasiten, men .. bet meg merke i at om Spotify merket at du var i bil(kjøremodus) så var det i orden.. 🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

@Skulebollen Der skal den ligge. Pass på at du er koblet opp med telefon til bil, spotifyapp oppe å gå på tlf og myBMW oppe. Det var oppskriften her, tungvint. Ikke sikkert det er fasiten, men .. bet meg merke i at om Spotify merket at du var i bil(kjøremodus) så var det i orden.. 🤷🏼‍♂️

Hadde alt dette oppe og gå men klarte ikke finne noe 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...