Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

I sistnevnte tilfellet har jeg mer et ønsket om å vite hvorfor personen poster, da det ikke er relevant i det hele tatt at personen har det.. Uten at jeg blir nevneverdig provosert eller irritert av det, er mer det at det er unødvendig å poste i det tilfellet

Litt relevant var det jo ;) For @Marius2002 mente jo at landet var støvsuget for disse nye i eske hvis en og annen ikke hadde blitt gjenglemt på et lager eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, StigJ skrev:

Litt relevant var det jo ;) For @Marius2002 mente jo at landet var støvsuget for disse nye i eske hvis en og annen ikke hadde blitt gjenglemt på et lager eller noe...

Som sagt var ikke posten myntet på deg, men at posten din var relevant, joda. Da finnes det (foreløpig) fremdeles nye, ubrukte slike :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StigJ skrev:

Litt relevant var det jo ;) For @Marius2002 mente jo at landet var støvsuget for disse nye i eske hvis en og annen ikke hadde blitt gjenglemt på et lager eller noe...

Måtte helgardere meg med å skrive gjenglemte. Sannsynligheten er lik null, men skulle en mot forventning klare å finne, så hadde jeg fått så hatten passet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en 90 graders dyse/stang til min Ava og vil tro den gjør en (tilnærmet) like bra jobb på underspyling. De aller fleste BMWene jeg har vært borti sliter med rust i hjulbuer og kanalene, noen ganger gulv ut mot kanal. Det er nesten aldri farlig rust midt under bilen, så en slik dyse som går innover ca. 1/3 av bilen (fra siden) vil være bra nok for de fleste.

Jeg får ikke brukt det på vinteren, fordi da blir det skøytebane her, men det er lurt å bruke på våren. Noe av det saltet som har lagt seg gjennom vinteren vil sitte igjen, selv om vannet har tørket opp. Ved å kjøre i regn vil du da plutselig ha delvis saltet bil igjen, selv om du kjører på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe erfaring med Kärcher WD3?

Har en stund tenkt at det hadde vært kjekt å ha en grov/våtstøvsuger men har fortsatt ikke fått skaffet meg det heller..

Altså egentlig kommer man jo langt med en god børste, vaskemiddel og mikrofiber.. Men noen ganger kan vel en slik også være kjekk å ha?

Noen som har noe tips til alternativ til WD3? Har du noe relevant på garasjeloftet som ikke er til salgs @StigJ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik skrev:

Interessant. Jeg tenker at med mindre du er vedkommendes advokat eller i en annen sammenheng er direkte involvert i den aktuelle saken vet du like lite som oss andre. 

(...)

Jeg tenker også at det på godt dansk er ganske flabet (frekt) å bruke store ressurser på en sak som denne.

(...)

Jeg tror uansett utfall at det vil gå temmelig lang tid før den aktuelle Lamborghinien kommer på veien igjen om noen gang.

(..)

Hovedpoenget mitt var ikke å få frem at jeg vet så mye mer enn andre, men å nyansere debatten ved å vise til at din bastante påstand (jf. aldri ser bilen igjen og truer med advokat til ingen nytte) ikke tegner et riktig bilde av situasjonen. 

Ellers er jeg helt uenig med deg i at det er frekt å bruke store ressurser på en sak som denne, men deg om det. Verken dette eller saken i seg selv er noe jeg har behov for å diskutere ytterligere.

Det siste jeg siterer deg på over her har du nok uansett helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, E.C. said:

Jeg fikk en 90 graders dyse/stang til min Ava og vil tro den gjør en (tilnærmet) like bra jobb på underspyling. De aller fleste BMWene jeg har vært borti sliter med rust i hjulbuer og kanalene, noen ganger gulv ut mot kanal. Det er nesten aldri farlig rust midt under bilen, så en slik dyse som går innover ca. 1/3 av bilen (fra siden) vil være bra nok for de fleste.

Jeg får ikke brukt det på vinteren, fordi da blir det skøytebane her, men det er lurt å bruke på våren. Noe av det saltet som har lagt seg gjennom vinteren vil sitte igjen, selv om vannet har tørket opp. Ved å kjøre i regn vil du da plutselig ha delvis saltet bil igjen, selv om du kjører på sommeren.

Kjøpte også tilsvarende til min Nilfisk, fra Nilfisk. Fungerer utmerket, dysa tar ned trykket drastisk, og gir en konsentrert, vifteformet spredning på vannet. Helt topp å ha i hjulbuer og under bilen generelt. Kjøpte også en Auto-dyse fra Nilfisk som gir en bedre konsentrert spredning og noe lavere trykk enn de som vanligvis følger med.
Nilfisk underspylingsrør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, StigJ skrev:

Har en WD6 som ikke er for salg :lol:

On fire idag :lol: passer på på en fredag, mange er syk pga. "influensa" isag på jobb, så har akkurat sagt hva jeg mener om å påta seg influensa-diagnosen når det er bare vanlig forkjølelse. Stor forskjell, men greit å være hjemme uansett. Fått meg noen fiender idag. 🤷🏼‍♂️ 
 

Har WD2, den fungerer greit og WD3 lige så. Minuset er stabiliteten på de, her er WD4 og WD6 mye bedre. WD4 faller derimot mellom to stoler, så enten gå for WD3 eller WD6. Jeg har brukt min WD2 til oppussing og herjet med den. Har også brukt den da jeg tok hull i pipe til ny peisovn, måtte nytt filter og en skikkelig rengjøring til, men den fungerer enda. Litt knekte deler og slik, men gjør jobben. Minuset er som sagt stabiliteten(lett for å velte om en drar litt for hard på slangen) og at den er så lett at den kan skyte litt fart når jeg starter den(luftutblåsing). Den WD2 jeg har er 8 år, det er forgjengeren til dagens WD3. Anbefaler å gå for WD6 om du kan strekke deg på budsjett :) 

Edit: Har slik vinkellanse til min AVA, men den er som @StigJ skrev under, ukontrollerbar. Og sliter med det samme pga. trykket. Liker den ikke :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Kjøpte også tilsvarende til min Nilfisk, fra Nilfisk. Fungerer utmerket, dysa tar ned trykket drastisk, og gir en konsentrert, vifteformet spredning på vannet. Helt topp å ha i hjulbuer og under bilen generelt. Kjøpte også en Auto-dyse fra Nilfisk som gir en bedre konsentrert spredning og noe lavere trykk enn de som vanligvis følger med.
Nilfisk underspylingsrør

Jeg har tilsvarende fra Kärcher (som jeg kan selge @GreenE36Cab:D). Den blir nesten ukontrollerbar på min Kärcher K7. Strålen er alt for konsentrert slik at den bare vil dra seg bakover av trykket. Så måtte stille maskinen helt på minimum for at den var sånn noenlunde brukende. ka%CC%88rcher_alustanpesuputki_1.jpg

Nå har jeg gått over til Kränzle maskin med Idrobase pistol og munnstykke ala dette. Fin spredning og kommer godt til på innsiden av hjulbuene. 

images?q=tbn:ANd9GcQuX3ZDhzevpY_mjdVVXeo

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Jeg har ikke denne lille tanken (såvidt jeg vet). Følgte den med din, eller er den noe ekstrautstyr?

Den fulgte med på det settet jeg fikk, trodde den gjorde det på alle? Veldig greit å ha muligheten til å skumlegge først slik at møkka får løsnet før man spyler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Jeg har tilsvarende fra Kärcher (som jeg kan selge @GreenE36Cab:D).

No deal 👎

Men kan helt klart se det er lite attraktivt med ekstrautstyr som ikke fungerer som det skal (kan ikke være meningen den ikke skal tåle trykket fra K7en) :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

No deal 👎

Men kan helt klart se det er lite attraktivt med ekstrautstyr som ikke fungerer som det skal (kan ikke være meningen den ikke skal tåle trykket fra K7en) :P

Haha! regnet med det ;) Ikke den beste salgsteksten jeg har skrevet :lol:

Joda den fungerte og fungerer sikkert ypperlig på for eksempel på å blåse ut av en tett takrenne som Jernia viser til.

st_main

 

Men å skvise den inn mellom dekk og hjulbuer på full pupp er ikke å anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, StigJ skrev:

Haha! regnet med det ;) Ikke den beste salgsteksten jeg har skrevet :lol:

Jo den teksten var da helt kurant den. Jeg er rimelig sikker på at om noen som samler på defekt/ lettere ubrukelig utstyr ser den, så tar de kontakt med deg 👍

11 minutter siden, StigJ skrev:

Joda den fungerte og fungerer sikkert ypperlig på for eksempel på å blåse ut av en tett takrenne som Jernia viser til.

Det er et bra salgstriks å vise at man kan spyle ut av takrenna ja.. Det er helt klart det som gjør det lettere å tenke at "Hmmm.. Ja, den greia kan jeg nok bruke under bilen." :D

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkabout skrev:

Hovedpoenget mitt var ikke å få frem at jeg vet så mye mer enn andre, men å nyansere debatten ved å vise til at din bastante påstand (jf. aldri ser bilen igjen og truer med advokat til ingen nytte) ikke tegner et riktig bilde av situasjonen. 

Ellers er jeg helt uenig med deg i at det er frekt å bruke store ressurser på en sak som denne, men deg om det. Verken dette eller saken i seg selv er noe jeg har behov for å diskutere ytterligere.

Det siste jeg siterer deg på over her har du nok uansett helt rett i.

Greit nok og vi kan bare konstatere at vi er uenige. Jeg burde nok kanskje ha formulert meg litt annerledes vedr. det første sitatet, men så langt har ingen klager vedr. beslagleggelsen ført frem. Intet tyder heller på et annet resultat med mindre Folketinget tar en evt. dom i Strasbourg til etterretning og endrer loven (hvis de vil behandle en evt. klage i Strasbourg). Dette er det lite som tyder på med den sammensetningen Folketinget har i dag.

Det er imidlertid selvfølgelig mulig at Folketinget justerer loven fordi den virker uhensiktsmessig eller som noen er inne på i diskusjonen urettferdig. Om dette evt. får oppsettende virkning vet jeg ikke.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...