Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, mslello skrev:

Vi har hatt en Husqvarna noen år nå. Den har det vært litt påkost med for å si det mildt. Batteri, hovedkort og klippemotor. 
Nå er den vel i sin 8. sesong, så er forberedt på å finne arvtaker. Synes Segway Navimove ser lovende ut. Slipper grensekabel også.
Den er jo ganske fersk enda, så jeg har meldt meg inn i noen Facebook grupper for å følge med litt hva folk melder av problemer.

Har lest litt angående dette selv. 305 kom som oppdatert versjon i 2020, så antar de nyere produserte har endret pcb rev på «standard feil» disse hovedkortene blir refurbish på løpende bånd regner jeg med. Hovedkort ble vel byttet kostnadsfritt hvis klipperen var under 5 år?

sjekket også opp dette med GPS. Det fungerer fint hvis klipperen skal håndtere ett åpent område med fri sikt til basestasjonen til enhver tid, dette er vel også så vidt påpekt i tek.no anmeldelsen mener jeg. Hjemme hos mine foreldre er det plen på 3 sider av huset, så der anbefalte ikke selger GPS versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tennbrikket skrev:

Takk for erfaring. Kun X modellene med automower Connect som går i HA. 305 kan ettermonteres med GPS og 4g. Koster 3k ser jeg.

Vil definitivt anbefale å vurdere Connect-modul / X-modell om du skal ha flere klippere rundt på forskjellige eiendommer. 315X-en som går hos mine gamle foreldre sier i fra til meg om den stopper av en eller annen grunn, det hadde ikke de gamle oppdaget før gresset var en halvmeter høyt :) Ulempen er selvsagt at man blir mower-support i tillegg til it-support og alt mulig annet..

Ta også høyde for at alt fra Husqvarna er dyrt, jeg har kjøpt plugger til kabel (utover de som følger kabelsettet fra husqvarna) på Clas Ohlson til halve prisen samt koblingene jeg nevnte over til en tiendel av prisen. Kniver selges også billig på nett, men der har jeg foreløpig hatt nok originale liggende så har ikke testet dem.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

Tenker jeg oppgraderer min med 4g. Mest for nerden i meg. Foreldrene mine kommer nok til å måtte bytte klipper før de flytter ut, så de klarer seg uten.

Kjører du Home Assistant? Her er hva 415X eksponerer. 315X har noe færre punkter.

 

buzzy 2.png

buzzy1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sluquet skrev:

Kjører du Home Assistant? Her er hva 415X eksponerer. 315X har noe færre punkter.

 

buzzy 2.png

buzzy1.png

Har skaffet meg en homey pro 2023, så blir denne. Mulig HA i framtiden. Vært å titta litt på hva de rapporterer, ser for så vidt greit ut det.

må bare få sådd plen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tennbrikket skrev:

Har lest litt angående dette selv. 305 kom som oppdatert versjon i 2020, så antar de nyere produserte har endret pcb rev på «standard feil» disse hovedkortene blir refurbish på løpende bånd regner jeg med. Hovedkort ble vel byttet kostnadsfritt hvis klipperen var under 5 år?

sjekket også opp dette med GPS. Det fungerer fint hvis klipperen skal håndtere ett åpent område med fri sikt til basestasjonen til enhver tid, dette er vel også så vidt påpekt i tek.no anmeldelsen mener jeg. Hjemme hos mine foreldre er det plen på 3 sider av huset, så der anbefalte ikke selger GPS versjon.

Var over 5 år, så var bare og betale. Var fukt og eiring på hovedkortet. Førte til at batteriene var ødelagt. Måtte kjøpe det også. Året etter var det samme problemet igjen, men da fikk vi dekket det. Samtidig det året, sprakk ett motorfeste, så måtte kjøpe ny klippemotor. Nå har den fungert greit 2 sesonger etter det. Så håper den kommer seg igjennom denne sesongen også. Karosseriet begynner å bli slitent, men vil ikke bruke så mye penger på det nå. 

Du skal vel få kjøpt ett forlenger sett, så du kan montere antennen høyere. Men jeg har ikke satt meg så nøye inn i det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 305. Første tok kveld etter første vinterlagring, så fikk ny på garanti. Nummer to har fungert helt fint, er nå på tredje sesong.

Når det er sagt er plenen bare 20 kvm også da. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Hvis hovedkortet sitter greit til, så lønner det seg nesten å kline inn hele sulamitten i vaselin. Hvert fall etter 5 år. Er nok ikke bare mandagsbiler, det finnes nok mandagsgressklippere også😂

Ja, vi har nok vært uheldige. Kjenner noen som har har samme klipper uten problemer i det hele tatt. Men det får meg til å se etter alternativer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store amerikanske flak er det jo delte meninger om 😊

Noen elsker de andre hater de .

Jeg er jo altspisende omtrent og ja denne her :

F5EE810B-B719-4599-ABCF-42B6B62C3331.thumb.png.fd7f04070302dd48c27563cd46b5a10c.png

Er vel noe av det feteste bygget jeg har sett på lenge.

Synes jeg ser om man parkerer på utsiden av Meny og skal ta fredagshandel med noe sånt .

Jeg kan tenke at å parkere sånt kan by på visse utfordringer ja.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mslello skrev:

Ja, vi har nok vært uheldige. Kjenner noen som har har samme klipper uten problemer i det hele tatt. Men det får meg til å se etter alternativer 😅

Har 315 klipper med 3000 timer uten feil 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Har 315 klipper med 3000 timer uten feil 👍🏻

Veldig usikker på hvor mange timer vår gått. Det er en 330x som ble oppgradert til 430 firmware. Den første ble også byttet uti første sesong, da det var noe feil på den. Noterte ikke antall timer før bytte av hovedkort. Regner med det ble nullstillt da. Jeg og faren min har tomt som akkurat grenser mot hverandre i ett hjørne. Så den klipper 2 store kompliserte tomter med mye stigning. Så fungerer veldig bra når det fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet denne? Får vel det man betaler for, men plenen hjemme hos meg blir ikke rare greiene, og til halv pris sammenlignet med Husqvarna.

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/robotgressklipper/2096070?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw7PCjBhDwARIsANo7Cgkyy1c6MvYS8xtf8l_Wv3EWX2QVVfiJXkbr3PBBboygpZfWWwO6I7UaAqU8EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

IMG_6686.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, tennbrikket said:

Noen som har testet denne? Får vel det man betaler for, men plenen hjemme hos meg blir ikke rare greiene, og til halv pris sammenlignet med Husqvarna.

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/robotgressklipper/2096070?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw7PCjBhDwARIsANo7Cgkyy1c6MvYS8xtf8l_Wv3EWX2QVVfiJXkbr3PBBboygpZfWWwO6I7UaAqU8EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

IMG_6686.jpeg

Jeg har Sileno 250 noen år, funker bra den men skulle hatt med smartfunksjon eller mulighet for tracking slik som støvsugerne. Det er Husqvarna som eier og lager Gardena, så mange av delene er de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...