Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
28 minutter siden, Snagg30 skrev:

Absolutt! Men en motor kan ryke når den er original og, som da vil si at der alltid er en risiko for at noe kan oppstå og den er ikke mindre ved tuning. Og da er det veldig greit å alle papirer i orden :) I følge GS må jeg ut med 260.000,- for en ny motor, dette er en risiko jeg ikke påtar meg med å tune bilen uten godkjenning. Men stort sett går det nok bra, helt til det ikke gjør det

Skal ikke motsi deg på det, jeg er klar over risikoen selv ved å gjøre dette. Man kan skli på isen å brekke beinet også, alt kan skje. Det går bra helt til det ikke gjøre det som du sier. Det er klart at en S motor som du har er jo langt mer kostbar å erstatte, også kan man jo spørre seg om ikke 500 hester er nok? 😅 De daffe dieslene mine derimot må skremmes opp litt, er jo også noen relativt solide motorer dette som BMW selv tar ut tilsvarende effekt av. 

Skrevet
21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal ikke motsi deg på det, jeg er klar over risikoen selv ved å gjøre dette. Man kan skli på isen å brekke beinet også, alt kan skje. Det går bra helt til det ikke gjøre det som du sier. Det er klart at en S motor som du har er jo langt mer kostbar å erstatte, også kan man jo spørre seg om ikke 500 hester er nok? 😅 De daffe dieslene mine derimot må skremmes opp litt, er jo også noen relativt solide motorer dette som BMW selv tar ut tilsvarende effekt av. 

Mye vil ha mer 😅 og 500hk blir man fort vandt med. AC schnizter har en fin pakke som gir 600hk / 700nm, det hadde bilen kledd fint. 

Skrevet

@Snagg30 Kjenner jeg deg rett er F97en sannsynligvis til salgs en måned etter en eventuelt effektøkning, for ny vil alltid ha nyere? Da kan du like gjerne droppe tuningen og heller legge de pengene i noen fete felger på din neste bil som sannsynligvis har 600hk som standard uansett. 😆 

Skrevet
15 minutter siden, BrokeBoi skrev:

@Snagg30 Kjenner jeg deg rett er F97en sannsynligvis til salgs en måned etter en eventuelt effektøkning, for ny vil alltid ha nyere? Da kan du like gjerne droppe tuningen og heller legge de pengene i noen fete felger på din neste bil som sannsynligvis har 600hk som standard uansett. 😆 

Har ingen gode comeback her 😂 

Skrevet
2 minutter siden, E.C. skrev:

Kom massasjeseter på F01 eller G11? Da tenker jeg på setene foran og ikke på active seats.

Det kom først på G-serie. 

Skrevet
Just now, Saltkjelen said:

Alle G-serier med komfortseter (5-serie ->).

Takker. Måtte jo undersøke hva det går i når samboeren sier "nå skulle jeg ha hatt bilseter med massasje". 540i+ har jo jeg siklet litt på før 😁

Skrevet

At man ikke ønsker eldre biler ned i bysentrum kan jeg forstå, men et direkte forbud klinger dårlig i mine ører.

Men 2035 er såpass lenge til at man rekker å legge til rette for at dette skal fungere for de aller fleste. 

Samtidig er det jo tid til å produsere noen millioner fossilbiler for de som må/vil ha dette.

Med litt vedlikehold har man bil til forbi 2050, men må nok innfinne seg med å ikke kunne kjøre hvor og når man vil. 

Blir savnet for stort finnes det nok av land i verden som ikke er med i EU...

Skrevet

Så man bare trenger å flytte produksjonen ut av EU, lage bilen der, registrere den på "noen" og deretter importere den som bruktbil? Jaja, høres ut som mindre utslipp det. Nå får jeg klappe igjen før bilprodusentene får høre om tipset mitt, så den EU-planen ikke går i vasken.

Skrevet

Ja, og som @Lars89 skriver så har vi jo fossilbiler iallefall til 2050 med sikkert litt begrensninger. Hvis ikke de hamrer igjennom noen usaklige regler, vi krysser fingrene for at de ikke gjør det. Det understreker nok en gang at om en skal ha en gøyal fossilbil så er det veldig riktig tid nå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...