Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Ja, syns jeg leste noe som samsvarer med dette i papirene.

Men var mest ute etter dette med modifisering av "wheel housing" som TÜV tydeligvis krever bak 🤔

Det er vell bare et scenario om det i utgangspunktet ikke er plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dekktrykksensorer får man kjøpt ferdig programmerte sensorer. 

Men er ryddigst å bare kjøpe fra forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar original hjuldimensjon med originalt innpress så vil det flytte hjulet utover i hjulbuen, noe som kan føre til at man må modifisere skjermer. Når du kjøper hjul med originale dimensjoner, men med et innpress som bommer litt og du velger å korrigere dette til "standard sporvidde levert på bilen" med en spacer så er både total sporvidde og dekkdimensjon innenfor originale specs når spacere er montert, så jeg kan ikke se for meg at de sjekker noe annet enn at spaceren kan brukes på aktuell bilmodell og at det ikke subber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Det er vell bare et scenario om det i utgangspunktet ikke er plass?

7 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis man tar original hjuldimensjon med originalt innpress så vil det flytte hjulet utover i hjulbuen, noe som kan føre til at man må modifisere skjermer. Når du kjøper hjul med originale dimensjoner, men med et innpress som bommer litt og du velger å korrigere dette til "standard sporvidde levert på bilen" med en spacer så er både total sporvidde og dekkdimensjon innenfor originale specs når spacere er montert, så jeg kan ikke se for meg at de sjekker noe annet enn at spaceren kan brukes på aktuell bilmodell og at det ikke subber?

Jeg vet ikke, derfor jeg spør 😅

Er jo ikke ukjent at (enkelte) kontrollører kan være litt vel firkantet når det kommer til slike ting 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei kan være en fordel at det står på et språk man kan 😅 Har jo hørt om kontrollører som ikke har villet godkjenne noe fordi ikke TÜV papirene stod på et språk han forstod.

Men det er i hvertfall lagt til engelsk på TÜV papirene jeg fant 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Eystein Ose said:

Tok 2 timer å godkjenne spacere, så han har nok sittet en god stund på google translate😅

Eller 1t 50 min på kaffepause 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen her inne har tips? Skal på Tons of Rock torsdag og fredag ( på Ekeberg ) og drar nedover med en vw t5 westfalia. M.a.o en vanlig kort utgave T5. Finnes der plasser man kan parkere og sove? Det er egentlig kun snakk om en natt, fra torsdag til fredag.  Bobilparkeringen koster 700 kr. Og ligger på totalt feil plass i forhold til kollektivtransport osv ( tror jeg). Såg at Oslo kommune hadde innført at det ikke var lov og sove i sin egen bil på offentlige plasser ( sykt at noen kan bestemme dette!? ) Men akkurat den risken er jeg villig til og ta😅 Jeg er heldigvis så sjelden i Oslo at jeg har ikke snøring på om der i det hele tatt finnes gateparkeringer lenger?

Hotell er selvsagt ett alternativ, men det er så knapt med tid torsdagen at jeg rekker ikke en gang sjekke inn før leggetid. Og så avgårde igjenmorgenen etterpå, tenkte derfor jeg kunne spare 3-4000 på og ta en natt i bobilen 😅

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

Kanskje noen her inne har tips? Skal på Tons of Rock torsdag og fredag ( på Ekeberg ) og drar nedover med en vw t5 westfalia. M.a.o en vanlig kort utgave T5. Finnes der plasser man kan parkere og sove? Det er egentlig kun snakk om en natt, fra torsdag til fredag.  Bobilparkeringen koster 700 kr. Og ligger på totalt feil plass i forhold til kollektivtransport osv ( tror jeg). Såg at Oslo kommune hadde innført at det ikke var lov og sove i sin egen bil på offentlige plasser ( sykt at noen kan bestemme dette!? ) Men akkurat den risken er jeg villig til og ta😅 Jeg er heldigvis så sjelden i Oslo at jeg har ikke snøring på om der i det hele tatt finnes gateparkeringer lenger?

Hotell er selvsagt ett alternativ, men det er så knapt med tid torsdagen at jeg rekker ikke en gang sjekke inn før leggetid. Og så avgårde igjenmorgenen etterpå, tenkte derfor jeg kunne spare 3-4000 på og ta en natt i bobilen 😅

Der er en stor parkeringsplass i Maridalen der det helt sikkert er mulig å få en rolig natt, i tillegg til at det går buss forbi, ellers har du en stor parkeringsplass oppe ved Toppidrettsenteret ved Sognsvann, da har du bane til sentrum og. Tror nok fint det er mulig med gateparkering oppe hos oss og, men da må du regne med litt mer trafikk og støy på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Olaandref skrev:

Der er en stor parkeringsplass i Maridalen der det helt sikkert er mulig å få en rolig natt, i tillegg til at det går buss forbi, ellers har du en stor parkeringsplass oppe ved Toppidrettsenteret ved Sognsvann, da har du bane til sentrum og. Tror nok fint det er mulig med gateparkering oppe hos oss og, men da må du regne med litt mer trafikk og støy på morgenen.

Bare pass på så du ikke roter deg inn i skogen ved Sognsvann på kveldstid, lusker noen karer der som sikkert ikke har noe i mot en "urørt" fjording. 😉

https://www.nab.no/mellom-kondomer-og-glidemiddel-kommer-turveien/s/5-143-223175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Olaandref skrev:

Maridalen er helt på andre siden av byen og veldig tungvindt fra Ekeberg.siden det bare er en transporter og en natt tror jeg at jeg bare ville ha funnet en gateparkering på Ekeberg/Nordstrandsområdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Olaandref skrev:

Bare pass på så du ikke roter deg inn i skogen ved Sognsvann på kveldstid, lusker noen karer der som sikkert ikke har noe i mot en "urørt" fjording. 😉

https://www.nab.no/mellom-kondomer-og-glidemiddel-kommer-turveien/s/5-143-223175

At man skal være forsiktig der oppe på kveldstid kan jeg skrive under på. Herregud for en historie jeg har om akkurat det der 😂 Jeg dreiv å datet ei jente som bodde i Oslo i ungdommen. Ho bodde i kollektiv med noen studievenner så for å få maks alenetid når jeg var på besøk så var vi ofte ute råna i min Orientalblå E39. Så en sen kveld vi var ute å kjørte så havna vi på parkeringsplassen der oppe ved sognsvann. Mørkt og øde, perfekt plass for…..ja dere vet hva jeg mener. Ho var jo fra Arendal hun også så ingen av oss var lokalkjente på den måten. Iallfall, jeg skrur av tenninga men parklysa forble på sånn at man i det minste fikk noe lys i kupeen fra instrumentene til å se….ja. Etter noen minutter så blir jeg oppmerksom på en bil på motsatt side av parkeringsplassen som blinker ett par ganger med fjernlysa. Den så jeg ikke når jeg parkerte, samma det tenkte jeg. Men han fortsatte jo å gi noen blink…."Faen da, det var da jævlig til mas på han der" tenkte jeg. Men jeg var for opptatt med det jeg holdt på med. Så litt etter så sitter vi foran i bilen igjen, jeg starter motoren og da følgelig bilens lykter men venter med å kjøre til vifta har fått klarert rutene for litt dugg. Da starter bilen på andre siden av parkeringsplassen også og kommer rullende mot oss. En gul Renault Megane kabriolet kommer til syne i lysene mine og den sklir opp på siden av meg og ruller ned ruta. Jeg tenkte at vi sikkert var på privat område og gjorde meg klar for å få kjeft. Første han sier "Åja…jeg skjønner! Jeg har misforstått!" Han så nok da de største spørsmålstegnene han noensinne hadde sett 😂 Så fyrte han opp en røyk, presenterte seg med navn og spurte litt hvor vi var fra og litt sånn. Så sier han "Men dere er kanskje ikke klar over at parkeringsplassen her er ett vanlig møtested for homofile på kveldstid?" Nei det var vi jo ikke, så da kunne han fortelle at her møttes homofile for "samkvem" både i biler og skogen rett bak. Ofte signaliserte man med lysene på bilen for å få kontakt med  andre med samme intensjon. Du kan vel trygt si at vi hold på å le oss ihjæl i bilen på vei nedover til sentrum igjen 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...