Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Otis skrev:

De kan gjøre sånt på spesielle biler eller bare for å gjøre seg vanskelig. Eller for å forsøke å gå deg som kunde.

De vil jo tjene penger.

Må være sistnevnte. Jeg har for så vidt prøvd å bli totalkunde hos sparebank1 før. Flytte over boliglån og alt av forsikringer, det var blankt nei. Dog så fikk de meg opp med kundeinformasjon siden jeg er medlem i fagforbundet gjennom EL og IT, der har jeg reiseforsikring, innebo osv. Det går vel gjennom sparebank1/fremtind. Altså forsikringsselskaper og dems praksis burde være kanonføde skulle det bli krig…..Bare lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tennbrikket fikk følelsen av at dette var kobling slik det hender det gjøres med bank og eiendomsmegler - "lån i X bank fordrer at man også bruker bankens eiendomsmegler" - hvilket er helt ulovlig. Jeg kjenner ikke til om det er slike koblingsregler i forsikringsøyemed, men ser for meg at forsikringsavtaleloven § 1B-3 første ledd kan gjøre seg gjeldende; "forsikringsforetaket kan ikke uten saklig grunn nekte noen på vanlige vilkår en forsikring som foretaket ellers tilbyr allmennheten". Her blir du nektet forsikring med mindre du ikke flytter alle øvrige forsikringer, så jeg skulle likt å se hvilken saklig grunn man rasler med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Det synes ikke jeg er så bra, men de kommer sikkert til å skal ha altfor mye penger uansett. Om man kontrer med loven.

Men om det er en mindre oppegående person som mottar et slikt svar, så kan man fort gå i fella. Så jeg ser poenget ditt. Og det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milvåki kommer med oppdatering av m12 trekkeren sin, den gamle er allerede min favoritt til bilskruing. men nå har de jammen doblet momentet og beholdt samme ytre mål som er helt vilt og revolusjonerende . når har du 1 muttertrekker til egentlig alt så lenge man jobber på en personbil.

denne blir bestilt så fort det er mulig å få tak i den i norge 

https://www.milwaukeetool.com/products/2563-20

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

milvåki kommer med oppdatering av m12 trekkeren sin, den gamle er allerede min favoritt til bilskruing. men nå har de jammen doblet momentet og beholdt samme ytre mål som er helt vilt og revolusjonerende . når har du 1 muttertrekker til egentlig alt så lenge man jobber på en personbil.

denne blir bestilt så fort det er mulig å få tak i den i norge 

https://www.milwaukeetool.com/products/2563-20

 

Blir spennende å se om denne leverer i testen til Torque Test Channel, i så fall ser dette ut som ett kjempekupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HakonLimseth skrev:

Blir spennende å se om denne leverer i testen til Torque Test Channel, i så fall ser dette ut som ett kjempekupp

jess, ser amerikanske nettbutikker har priset den til 200 dollar så det blir nok ikke så avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@Saltkjelen Det synes ikke jeg er så bra, men de kommer sikkert til å skal ha altfor mye penger uansett. Om man kontrer med loven.

Men om det er en mindre oppegående person som mottar et slikt svar, så kan man fort gå i fella. Så jeg ser poenget ditt. Og det er ikke bra.

Nei, det er absolutt ikke bra. Selv om man nå sannsynligvis får en dårlig pris av å være en konfronterende kunde, tenker jeg det likevel er greit å sørge for at forsikringsrådgiveren svetter litt. Det er en ukultur som må slås ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Ingvaldsen said:

jess, ser amerikanske nettbutikker har priset den til 200 dollar så det blir nok ikke så avskrekkende.

haha, faen heller, jeg som kjøpte den gamle til jul og ikke har jeg prøvd den mer enn én gang enda heller. Classic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

haha, faen heller, jeg som kjøpte den gamle til jul og ikke har jeg prøvd den mer enn én gang enda heller. Classic.

det er nå ikke noe nederlag uansett, fantastisk trekker den også. jeg tenker nå å bygge den gamle om til 3/8.  var egentlig tenkt på å kjøpe den halvkompakte m18 trekkeren på 800ånoe nm, men det slipper jeg nå som den lille m12 trekkeren for et bredere bruksområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingvaldsen said:

det er nå ikke noe nederlag uansett, fantastisk trekker den også. jeg tenker nå å bygge den gamle om til 3/8.  var egentlig tenkt på å kjøpe den halvkompakte m18 trekkeren på 800ånoe nm, men det slipper jeg nå som den lille m12 trekkeren for et bredere bruksområde.

Sant, jeg har en 1/2" dewalt som er svær og på opp mot 1000Nm, så denne var mer på den kompakte siden. Kjøpte den i kombo med veldig korte 1/2"-kraftpiper, så da blir totallengden veldig bra, men den greide ikke caliperboltene sist så spent på hvor mye den greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...