Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/bmw/850/294885791

Denne kunne jeg godt tenke meg å hente hjem :-D 

Jah det begynner å bli mindre av de langs veiene. Det var meg kjent 2 stk. E31 her i Molde og ihvertfall den ene ble brukt nærmest daglig. Nå har jeg ikke sett de på et par-tre år. Dessverre. Det var en del aktive inne her også med E31, men jeg har ikke sett noen tråder i det siste på den fronten heller. Uansett er modellen en skikkelig kul grand tourer :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FredrikE24 skrev:

Er stas første mattetime når foreleser kommer inn, presenterer seg, før en brått drar i vei på tavla 😅 Sjokk for de fleste!

Haha ja. Følte det gikk så bra i starten, helt til vi brått gikk fra brøk og potenser til kvadratrøtter med de tilhørende reglene.
Kjenner det blir tungt å lære seg de. Har allerede gjort flere matteoppgaver på 1 uke enn jeg har gjort i hele livet før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, awt skrev:

Supert! :D

Ikke at det har noe å si for meg overhodet, men greit å vite at man kanskje får solgt bilen engang også. :)

Ja, jeg tror jeg hadde tenkt to ganger om jeg skulle satset på diesel om jeg hadde bodd i Oslo, Trondheim, Tromsø eller Bergen idag. Jeg ser Trondheim og Tromsø har grei luftkvalitet nå, men det har vist seg flere ganger at kan snu fort...

IMG_2947.PNG

Jeg ser også inne på oslo.kommune.no at de ønsker å få ned vedfyring og/eller få folk til å bytte ut ildsted til rentbrennende ovner, det merker jeg en større etterspørsel etter på jobben her i Molde. Feiervesenet og brannvesenet har hatt storkontroll av ildsteder og mange har sett seg nødt til å bytte eller utbedre. Ofte er bytte enklest. Det har vært slurv i rutiner tidligere da "ess, det her ser greit ut" var gjentakende praksis hos de. :) vinn-vinn-situasjon som de har satt igang nå!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.1.2017 at 1.05, FredrikE24 skrev:

Skal være visst, vi sniker oss inn på 530 000km med stormskritt uten oljeforbruk forøvrig. Rusten som har fått skikkelig fotfeste, og hard Oslo-bruk(jeg har ikke kjørt spesielt pent i mitt eie). Sammenligner man med en bil som har rulla 300 000km, må man huske å legge til 230 000km for å nå opp til bilen jeg har, og det er mange kilometer og mye som kan skje :) 

Fruens 250d har passert 600.000 nå, still going strong. De har venta på havariet i 10 år, lite som tilsier at det skjer med det første, den brukes daglig! Så du skal slappe av:)  Så lenge rusten ikke tar overhånd seff.

 

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, bmwmann24 skrev:

Fruens 250d har passert 600.000 nå, still going strong. De har venta på havariet i 10 år, lite som tilsier at det skjer med det første, den brukes daglig! Så du skal slappe av:)  Så lenge rusten ikke tar overhånd seff.

 

Rusten har for lengst tatt overhånd. Ikke lenge siden jeg tok en sjau og skifta bakluke, panser, dører og skjermer. Nå ser den i det minste litt presentabel ut i forhold til hva den gjorde.

B1D698C0-DD8D-4397-8B10-7E8DDFBFDB03_zps

Halvparten bak saccoplata på høyre forskjerm manglet, var bare lakken igjen :mrgreen: 

0FD0575D-C07A-43CE-9704-66C4C73DE62A_zps

455F761B-86B4-48AE-A1DE-B88400DF3045_zps

Her kjørte man dagstur til Trondheim for å kjøpe et panser i samme farge for en 450kr, byttet panser på parkeringsplassen hos huggern. Kjørte hjem med nytt panser.
11269457_10153103814193411_1968668087_n%

f59b0ac0-efc9-474d-a4f8-e2decf4629ca_zps

C67A3B6C-78B8-4AC2-B8E0-40F800A654B1_zps

DE101CA7-0A6F-44EE-98E0-12C205AF331A_zps

Stort sett dette det går i på vintern:

B251D7F4-5797-43F1-8231-01B0F5832232_zps

En sjau senere:

A597A124-2763-40C5-B655-ABF9B69356D3_zps

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Sånn går det når man slipper til sosialister i bystyret, da får man etterhvert forbud tredd nedover ørene. Oslo har alltid vært en Høyre styrt by og har aldri lidd under det. Skal jeg være helt ærlig så godter jeg meg litt med tanke på de i Oslo som stemte AP, SV og MDG. Håper hverdagen deres blir utrolig vanskelig nå med dette dieselforbudet, så vet dere kanskje bedre til neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diesel varebil i jobben som vi bruker til og fra kunder. Dieselforbudet er ikke i haugesund enda, men det kommer nok. De kaller seg jo "sykkelbyen".... 

Hva skal andre i min situasjon gjøre? Får vi dispensasjon? "Beklager rørleggeren kan ikke komme å reparere, da han har dieselbil som er en kriminell handling å kjøre i byen der du bor"

Alternativt må rørleggere, snekkere osv kjøpe bensinbil, noe som går utover kundene, da vi må øke timesatsene for å holde økte drivstoffutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dispensasjon dersom du bruker bilen i yrke og kan dokumentere at du er på vei til arbeidssted.

Videre så er det kun kommunale veier. Jeg har ca. 150 meter kommunal vei fra motorvei og til kontordøra. Å kjøre inn der er noe jeg tar sjansen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...