Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dette tilfellet er det ikke grunnet tyveriet at de har hevdet svik.

De mener kunde har opptrådt svikaktig ved å ikke oppgi at bilen var trimmet ved tegning.
Så mener de hun ikke var reell eier og i tillegg har hun ikke lagt nøklene på et forsvarlig sted.

Men slapt arbeid fra Storebrand å påstå ting uten å bevise da 😛

Skrevet (endret)
1 hour ago, Fredrik 90 said:

Det som jeg stusser på er at de nekter å betale erstatning når skaden ikke kan relateres til den økte effekten. Jeg forstår at man ikke får dekket en havarert motor på motor/drivverks dekning hvis den er trimmet. Men her er Storebrand helt ramme, dette er ikke første gang jeg hører at de nekter å betale ut erstatning for skader forårsaket av helt andre årsaker enn effektøkning. 

Lillebror til en kamerat kjørte på ett rådyr med sin F20 118d. En tydelig stylet F20 med Stage 2 og DPF delete, ikke noe tvil der. Men nå valgte dette rådyret å hoppe ut foran hans bil slik at det ble skader for 70 000,-. Dette nektet de å utbetale siden bilen var trimmet. Etter mye om og men så ble det til slutt utbetalt, men essensen er jo at sånn skal det ikke være. 

Det er var generelt forsikring i nøtteskall. Når du faktisk trenger forsikring, prøver de alt for å unngå betaling  eller finnes det noen unntak på markedet? 

Endret av mr.pingu
Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det som jeg stusser på er at de nekter å betale erstatning når skaden ikke kan relateres til den økte effekten. Jeg forstår at man ikke får dekket en havarert motor på motor/drivverks dekning hvis den er trimmet. Men her er Storebrand helt ramme, dette er ikke første gang jeg hører at de nekter å betale ut erstatning for skader forårsaket av helt andre årsaker enn effektøkning. 

Lillebror til en kamerat kjørte på ett rådyr med sin F20 118d. En tydelig stylet F20 med Stage 2 og DPF delete, ikke noe tvil der. Men nå valgte dette rådyret å hoppe ut foran hans bil slik at det ble skader for 70 000,-. Dette nektet de å utbetale siden bilen var trimmet. Etter mye om og men så ble det til slutt utbetalt, men essensen er jo at sånn skal det ikke være. 

Her er jeg helt enig med deg, Fredrik. Det må i så fall legges til grunn ved ulykker osv at utbetaling reduseres/uteblir om bilen er trimmet. Jeg kunne dog vært med på f.eks. 5% fratrekk ved trimming eller liknende OM det helt klart var årsaken. Men i dette tilfellet har også fagpersoner uttalt at de har hatt rimelig tid til å sette den tilbake til original siden salgsannonsen 8mnd tidligere sa 400hk... Vet hvertfall at jeg ikke skal ha Storebrand ved skader. 😛 

Skrevet

Forferdelig tynn argumentasjon også, salgsannonser er jo fulle av feil. Bare se på alle bilene som har "alt av utstyr". Hvis jeg skriver på en fb gruppe at jeg "lufter bilen for salg" og at den har blitt trimmet til 500 hk, er det jeg som får bevisbyrden på at bilen egentlig var original om jeg kjører ut i grøfta neste uke?

Skrevet
1 minutt siden, E.C. skrev:

Forferdelig tynn argumentasjon også, salgsannonser er jo fulle av feil. Bare se på alle bilene som har "alt av utstyr". Hvis jeg skriver på en fb gruppe at jeg "lufter bilen for salg" og at den har blitt trimmet til 500 hk, er det jeg som får bevisbyrden på at bilen egentlig var original om jeg kjører ut i grøfta neste uke?

Det KAN virke slik om du har Storebrand som selskap i alle fall. Og sikkert flere med de. 

Skrevet (endret)
9 minutes ago, fupsaker said:

Det KAN virke slik om du har Storebrand som selskap i alle fall. Og sikkert flere med de. 

Jeg har Storebrand nå, men hadde fremtind før. Alle forsikringssaker jeg har hatt, føler jeg alltid at de prøver å lure seg unna. 

Mistet (eller ble stjålet) AirPods mine en gang, kom Fremtind med en eller annet unnskyldning at det var privat område, fordi det var på uteområde til Heni Onstad Museum. Husker ikke helt detaljene men det var noe sånt begrunnelse…Fint at man betaler for reiseforsikring uten egenandel men når du faktisk mister noe ender man opp å betale det selv likevel. :| Nå er 3000kr overkommelig men likevel, hvorfor betaler jeg premie ellers?

Uansett har Storebrand betalt ny girkasse, motorfeste og nye dyser til meg så takker de for det :) På meg har de hvertfall ikke tjent noe 🤣

Endret av mr.pingu
Skrevet
10 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis det er sånn at de ser på gamle salgsannonser så er det mange som kan gå på en smell. Veldig ofte så klarer jo ikke statens vegvesen (som Finn hentet info fra) å summere riktig antall hestekrefter på biler med to eller flere motorer. 

Toyota RAV4 PHEV 306 hk, i annonse 421 hester.

https://www.finn.no/mobility/item/436551316

Mustang Mach-e GT 487 hk, i annonsen blir det 601 hester.

https://www.finn.no/mobility/item/435415834

Skrevet
17 minutter siden, mr.pingu skrev:

Jeg har Storebrand nå, men hadde fremtind før. Alle forsikringssaker jeg har hatt, føler jeg alltid at de prøver å lure seg unna. 

Mistet (eller ble stjålet) AirPods mine en gang, kom Fremtind med en eller annet unnskyldning at det var privat område, fordi det var på uteområde til Heni Onstad Museum. Husker ikke helt detaljene men det var noe sånt begrunnelse…Fint at man betaler for reiseforsikring uten egenandel men når du faktisk mister noe ender man opp å betale det selv likevel. :| Nå er 3000kr overkommelig men likevel, hvorfor betaler jeg premie ellers?

Uansett har Storebrand betalt ny girkasse, motorfeste og nye dyser til meg så takker de for det :) På meg har de hvertfall ikke tjent noe 🤣

Jeg har så langt vært veldig fornøyd med Tryg og Gjensidige, i alle fall på innbo og reise, problemfritt hver eneste gang. Men du må ofte krangle for å faktisk få utbetalt det du har krav på. Når Kolibri forsikring er oppe og går for privatpersoner skal jeg sjekke de. Sum-it har jeg også mottatt tilbud fra, de har vesentlig lavere forsikring på Porschen og delvis Teslaen enn de to førstnevnte, så bytter nok dit.. 

Skrevet

Jeg har IF på alt bortsett fra X5 som er i Enter. Av en eller annen grunn så ligger alle andre selskaper mye høyere på akkurat denne bilen. 

Jeg føler IF er rimelig ryddig opplegg, iallfall hvis huset brenner ned. Lynet slo ned i huset til min svoger og svigerinne, huset brant ned og de mista alt de eide. De hadde IF og måten de har blitt tatt vare på imponerte meg, her var det ikke pengene det sto på men at de skulle ha det så greit som mulig etter en slik opplevelse. Det gjorde at jeg flyttet alt over til IF selv. Og som Amcar medlem så koster det nesten ingenting å forsikre Alpina og E34.

Skrevet (endret)

Teslaen økte fra 15000,- til 18000,- eks. veiavgift i vår hos Fremtind/Eika. Ringte og ba de se over en gang til, men det var visst slik og de kunne ikke gjøre noe. Ringte på Gjensidige, "oja du er NAF-medlem også" - 11000,-….🫠

Flyttet alt over, sparer ca. 13000,- i året. Det er like over tusenlappen i måneden spart. Kan jeg heller kjøpe ei vin eller tre ekstra.

Endret av Marius2002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...