Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er du lei av rustblemmene på din E46 eller E39?

Trøst deg med at det kunne vært verre. Du kunne ha eid en W210 eller W203. Kom over denne i dag - en norsksolgt 2001 C180 som definitivt har sett sine beste dager. Ble "busted" av eieren som trodde jeg var parkeringsvakt - viste seg at han hadde kjøpt denne ny og var eneste eier - bilen hadde gått 390 000km. Han kan jo ta med bilen ned til Autostern Ullevål og høre om de vil fikse rustskadene i og med at jeg mener denne har 30 års rustgaranti hvis jeg ikke husker helt feil. Utrolig nok var bakluka uten synlig rust!

IMG_2420 (1).JPG

IMG_2421.JPG

IMG_2422.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Er du lei av rustblemmene på din E46 eller E39?

Trøst deg med at det kunne vært verre. Du kunne ha eid en W210 eller W203. Kom over denne i dag - en norsksolgt 2001 C180 som definitivt har sett sine beste dager. Ble "busted" av eieren som trodde jeg var parkeringsvakt - viste seg at han hadde kjøpt denne ny og var eneste eier - bilen hadde gått 390 000km. Han kan jo ta med bilen ned til Autostern Ullevål og høre om de vil fikse rustskadene i og med at jeg mener denne har 30 års rustgaranti hvis jeg ikke husker helt feil. Utrolig nok var bakluka uten synlig rust!

 

 

 

Sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Er du lei av rustblemmene på din E46 eller E39?

Trøst deg med at det kunne vært verre. Du kunne ha eid en W210 eller W203. Kom over denne i dag - en norsksolgt 2001 C180 som definitivt har sett sine beste dager. Ble "busted" av eieren som trodde jeg var parkeringsvakt - viste seg at han hadde kjøpt denne ny og var eneste eier - bilen hadde gått 390 000km. Han kan jo ta med bilen ned til Autostern Ullevål og høre om de vil fikse rustskadene i og med at jeg mener denne har 30 års rustgaranti hvis jeg ikke husker helt feil. Utrolig nok var bakluka uten synlig rust!

IMG_2420 (1).JPG

IMG_2421.JPG

IMG_2422.JPG

Enda en grunn til å ikke kjøpe norsksolgte biler, holder meg langt unna de. Hvert fall de som er nokså gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som irriterer seg, eller synes bilen bråker for mye med 2x tut pga. ny software når man låser bilen med bilnøkkel mens den går.  

Hvis du starter bilen, tar ned vinduet på passasjer eller førersiden.. går ut av bilen (mens den enda er på tomgang) lukker døren og stikker hodet inn vinduet på bilen. Trykker på låseknappen på dashbordet, så slipper du de to gledelige høylytte tut! Da er det bare å trykke på vindusknappen for vinduet du har brukt, også lukker dette seg mens du trekker armen ut av bilen.

tar ca 20-30 sekunder å gjennomføre. 

Jeg har jo i mange tilfeller måttet låse bilen når den står på tomgang fordi jeg gateparkerer i blant. Hvis man starter bilen 6 om morgenen og låser med 2 høylytte tut, så tror jeg ikke det er så velkommen hos naboene... 

uansett! Håper noen får bruk for tipset, eller allerede vet om dette fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hansh skrev:

Synes jeg stadig oftere ser VW Passat som er max 10 år gamle, og full av rust. Har lest noen saker om det, men er overrasket over hvor lite man egentlig hører om det.

Bilen til gubben hjemme er en 05 Golf, og har mye rust :P min e61 har 1 flekk på bakluka (har ikke sett under riktignok) , samme årsmodell. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått litt orden på E39en nå. Jeg vet jo hvor stille og fint disse skal gå, så fikk et ønske om å skifte ut det meste i forstillinga, men strengt tatt ikke nødvendig. Ble en liten sjau på den, påkost på rundt 3500kr, da er alt nytt i forstilling ink. dempere.
Etterkontroll i morgen, viser seg jo at samtlige kontrollpunkter som var satt som feil ikke stemmer. Greit for meg, da dette ble mye billigere å kjøpe, men om selger ikke hadde solgt bilen hadde han blitt lurt.. :P 

Rett og slett en herlig bil. Går godt synes jeg også, helt utrolig stille og fredelig i kupeen også så behagelig å kjøre :P Så fikk man lyst til å stå litt på gassen gjennom noen svingete veier, så var det en lek også :) Ikke er det mye rust på den heller. Har funnet minimalt! Skal definitivt få sendt denne på understellsbehandling.

d0677486-af98-42b1-8b12-ff5b246159f7_zps

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Hansh said:

Synes jeg stadig oftere ser VW Passat som er max 10 år gamle, og full av rust. Har lest noen saker om det, men er overrasket over hvor lite man egentlig hører om det.

En kompis kjøpte seg ny Passat Blue Motion i 2010, den har vært inne for utbedring av rust flere ganger under garantiperioden. I fjor sommer fikk han en pris på 140.000 for å utbedre alt av rust sånn ståa var da. VAG nekter å dekke noe. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, men han har krangla med dem i månedsvis uten å komme noen vei.
Bilen er vel knapt verdt 140.000 om den hadde vært rustfri. Det skal nevnes at han nok ikke er av de ivrigste på bilhold/vask, så det har antagelig gjort vondt værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Ingen fra Sunndalsøra her? Mulig jeg skal bo der et halvt år ifm. jobb. Hva skjer på en Lørdagskveld feks. der omkring?

@JonasD kommer vel derfra! :) Ellers er det en time til Oppdal og litt over en time til Molde hvor det skjer litt i helgene. Hva som skjer akkurat på Sunndalsøra vet jeg ikke, men det kan nok vedkommende jeg tagget svare på. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39en er offisielt EU-godkjent.

Jeg forundrer meg litt over feilene som ble påpekt hos Cash & Drive i Drammen:

- Slakk ytre endeledd venstre forran

- Sprekk bremseslange høyre bak

- Rustne bremseskiver bak

- Høy CO(0,79 ved forhøyet tomgang)

- Manglende refleksvest

Jeg får servert denne "smørbrød"listen av noen mangler hos selger og får tilsvarende avslag på prisen.

Jekker bilen opp i garasjen hjemme og finner:

- Ingen refleksvest(som forventet)

- Ingen slakk ytre endeledd venstre forran

- En sprekk i bremseslange bak

- Litt gravrust på en av bremseskivene. Litt puss hadde holdt, men nye skiver kosta 250kr stykket.

 

Jeg tok en sjekk av understellet forran og så casterstagene ved bruk av brekkjern var i blauteste laget.

Sjekket pris på casterstag, endte opp med komplett forstilling til 1460,-.

Bilen ble godkjent idag. Jeg er meget spent på å se hva CO er på kontrollseddel.

Nå er ikke dette så fryktelig ille, men tar jeg ikke feil, så har verksted påpekt feil som ikke har vært der, og det skremmer meg noe. Vær obs på dette, vær kritiske ved periodisk kjøretøykontroll. Ikke godta alt!

Merker meg verkstedet Cash & Drive til en senere anledning.

Cash & Drive skulle ha 12 000kr for å rette disse feilene.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.3.2017 at 11.28, Marius2002 skrev:

@JonasD kommer vel derfra! :) Ellers er det en time til Oppdal og litt over en time til Molde hvor det skjer litt i helgene. Hva som skjer akkurat på Sunndalsøra vet jeg ikke, men det kan nok vedkommende jeg tagget svare på. :) 

Det stemmer! Hvor skal du jobbe?
Alt står ganske stille på vinterstid egentlig. Det er hvert fall rette tiden og komme på. Våren og sommeren på Sunndal er helt sykt pent. Vi er jo omringet av høye fjell her, og samtidig har vi varmerekorder år etter år. Hele dalen er grønn i Mai så og si.

Jeg og en kompis bruker å dykke i elva med våtdrakt og snorkel, og følger strømmen nedover. Ganske magisk om sommeren. Ellers er det elvefisking og sjøfiske med båt.
På lørdager drar de fleste på Rallaren som er 1 av 3 utesteder, hehe. Utelivet her er ingenting og skryte av, så vi bruker å ta turen til Trondheim eller Molde.

Ellers er det mye fjell å gå i, med syke utsikter.
BMW miljøet er nokså begrenset, men vi har jo meg og noen kompiser. \:D/
Molde, Fræna og Kristiansund som er veldig kjent innenfor BMW-miljøet, og ligger jo kun ca 1 time unna. 

Håper jeg fikk overtalt deg nok nå? ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...