Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Biler står jo gjerne i et halvt år i en butikk før de ble solgt, uten at det vanligvis er et problem, så hadde ikke vært særlig bekymret.

Det er heller ikke bra å la en bil stå på bukker over lengre tid, da foringer og slikt får feil belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på vekta på bilen, og typen dekk.

Ettersom E39en bare står da motorsykkelen tar seg av transportbehovet, så skal det ikke mange dagene til før kina-dekkene blir litt kantete.

E24en jeg hadde bare satt jeg i garasjen om høsten og kjørte den ut om våren. Som om den hadde blitt parkert dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tullball, hva er dekkene og felgene deres laget av da? Har bilen stående på vinterlagring fra november til april hvert år og det har aldri vært noe problem med dekk. Faren min kjøpte sin første veteranbil tidlig på 90-tallet, denne har stått hver vinter i snart 30 år og det er ikke et tema å bytte dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, det er hvertfall min erfaring. Bruker jeg bilen på daglig basis, så er det ingen problem. Står den i en uke eller to, så rister det noe sykt første milene :P 

Som også nevnt. Ikke opplevd dette på andre dekk, og dette er kina-dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Goodyear Eagle av et slag på gamlebilen. Det var en 13 mod F31 og dekkene ble levert til bilen originalt. De dekkene ble flate etter at bilen hadde stått noen uker i ro, men etter en liten kjøretur, så var de gode igjen. På min nåværende bil, så har jeg Michelin PSS, og her er ikke dette noe problem, så det avhenger nok mye av dekkene, ja... 

225/40-19 og 255/35-19 på F31. På nåværende har jeg 235/35-19 og 265/30-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

Ikke vet jeg, det er hvertfall min erfaring. Bruker jeg bilen på daglig basis, så er det ingen problem. Står den i en uke eller to, så rister det noe sykt første milene :P 

Som også nevnt. Ikke opplevd dette på andre dekk, og dette er kina-dekk.

Interessant observasjon, det er ikke bremser som henger litt som heller slipper etter hvert da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man da kunne ha et ordentlig bevis for eventuelle farer og lovbrudd i trafikken, om man ikke får bruke noe til å "fange" dette beviset?

https://www.budstikka.no/nyheter/arne-valdemar-nielsen/politidirektoratet/politiet-helt-klart-ulovlig-a-filme-med-mobilen-mens-man-kjorer/s/5-55-510898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Noen gode anbefalinger til "romantisk weekend" hoteller og lignende på Vestlandet? (alt innenfor ish 4 timers kjøring fra Jæren)

Hotel Ullensvang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt på vei enig. Denne "angiver-trenden" som vokser frem er ikke helt sunn. Man får passe på egne saker og kjøring ikke minst.

Jeg måtte le litt av denne. Som motorsyklist selv, så bruker jeg å strekke ut armene etter noen timer på setet for å strekke litt på armene. Ganske vanlig blant motorsyklister vil jeg si. I tillegg å svinge litt i feltet pent og rolig.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/07/10/195316423/sandra-ble-overveldet-av-vinglete-mc-forer

Her om dagen kjørte jeg inn i en 40 sone etter en ganske lang tur på sykkelen. Tøyet ut litt ved å "vingle" litt. En bil som kommer i mot ser tydeligvis dette, avstanden var sikkert 150 meter. Da vi etterhvert nærmet oss hverandre begynte motgående bil og vingle noe helt vilt og skule stygt på meg samtidig :P Spesielt.

For mitt vedkommende var det ingen bak meg, og ingen forran, ingen fotgjengere å se. Trygt nok.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Noen gode anbefalinger til "romantisk weekend" hoteller og lignende på Vestlandet? (alt innenfor ish 4 timers kjøring fra Jæren)

http://hjelmelandspa.no

Har ikke vært der selv riktignok, men er forholdsvis populært. Kan evt. kombineres med en tur til Prekestolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...