Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Rune-K skrev:

Bare et lite apropos om strøm i Europa og hvor den kommer fra. https://www.nettavisen.no/nyheter/haplos-eu-ordning-lar-norske-stromselskaper-tjene-milliarder-pa-a-selge-god-samvittighet-til-tyskland/3423675912.html Verden vil bedras. Hvis man hadde regnet på denne måten i den tyske rapporten om miljøvennligheten på Tesla så hadde resultatet blitt mye bedre i Teslas favør. 

Dette er så et annet aspekt ved det hele som jeg ikke har kommet inn på for ikke å komplisere problemstillingen alt for mye.

Danske kraftselskaper kjøper forøvrig strøm fra Norge for dermed å selge den billig til bl.a Google (som har har en kjempestor strømslukende serverpark litt utenfor Viborg). Dermed kan Google markedsføre seg selv som miljøvennlig tiltross for at Danmark generelt stadig er avhengig av kullkraft for å ha nok strøm. På dager med et høyt strømforbruk i Norge eksporteres noe av denne strømmen til Norge. 

På dager med mye sol og/eller vind er imidlertid strømmen både i Danmark og Tyskland fornybar og miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg at jeg flyr supersjeldent, men har en meningsløs tur til Hong Kong om en god uke jeg helst ikke vil ska gå i vasken, så håper de får orden i sakene før den tid. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år siden jeg sist flydde :P

Skal liksom hente bil på Onsdag men ser ut som det blir utsatt nå.

Ikke noe verdens undergang, men litt kjipt når man har bestilt fly og togbilletter allerede.

Skal jeg kjøpe billett hos Norwegian nå så må jeg betale over 2000kr for EN flybillett, i stedenfor 1036kr for to stykk som jeg har nå. Også nye togbilletter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Oslo, så tog videre til der jeg skal møte eier av bilen.

Har sjekket Widerøe, de har knapt noen avganger, og de få som er, er sent på kvelden. Jeg skulle reise tidlig på dagen siden jeg har 7-8 timers kjøretur hjem.

I tillegg så koster billetter hos de over 3000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mye omdiskuterte Top Gear testen mellom Model 3 og M3 er ute på You Tube nå..

Dere får se den og gjøre opp deres egen mening. Men med fare for å høres ut som en but hurt fanboy så må jeg si at dette er ett makkverk av en test. Det ville jeg sagt om det var en AMG eller RS også i stede for M3. For det første, sjåføren som ikke kan kjøre...hvor er Chris Harris? For det andre så henter han ikke på langt nær ut potensialet i M3en på banen, som dessverre bare er en standard M3....praktisk talt en 2014 modell. Hva skjedde i den 0-100-0 (mph) testen? BMWen nådde 100 senere enn Model 3 men klarte likevel å stoppe vesentlig kortere. Men de gjorde om på resultatene slik at Model 3 skulle vinne øvelsen! Er de seriøse?

Og hva faen er vitsen med en drifte øvelse i en test hvor den ene bilen har firehjulstrekk. For meg virker dette satt opp bare for at BMW skal score iallfall ett poeng slik at testen ikke fremstår som rigget. Det er jo lett å tenke slik, etter som Tesla og Elon Musk alltid har hatt ett litt anstrengt forhold til Top Gear. Top Gear har vel innsett at Tesla og elbiler har kommer for å bli, og funnet ut at det for fremtiden kan være lurt å være på godfot med disse. Hvilken måte er ikke bedre å gjøre dette på enn å gi spådommen til deres leder, verdens største ego rett i sin påstand fra tweeten.

Og før dere trekker fanboy kortet (tenk at jeg må si det på ett BMW forum), les litt i kommentar feltet. Per nå er der flere som har trykka unlike enn like 👍 Håper noen andre har vett nok til å sette opp en M3 Competition mot Model 3. Hvis Model 3 fortsatt vinner så skal jeg gi meg, men det må være en seriøs test. Ikke noen gærne russere på en flystripe eller noe useriøst fjas som Jonny Liberman i Motortrend kunne finne på..

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite som vitner om annet enn synsing og butt hurt fanboy i kommentaren din dessverre. Han sier jo M3. Ikke M3 i whatever verste versjon.

Men bra du fikk med en konspirasjonsteori også. Det ga liksom hele greia litt mer kredibilitet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Den mye omdiskuterte Top Gear testen mellom Model 3 og M3 er ute på You Tube nå..

Dere får se den og gjøre opp deres egen mening. Men med fare for å høres ut som en but hurt fanboy så må jeg si at dette er ett makkverk av en test. Det ville jeg sagt om det var en AMG eller RS også i stede for M3. For det første, sjåføren som ikke kan kjøre...hvor er Chris Harris? For det andre så henter han ikke på langt nær ut potensialet i M3en på banen, som dessverre bare er en standard M3....praktisk talt en 2014 modell. Hva skjedde i den 0-100-0 (mph) testen? BMWen nådde 100 senere enn Model 3 men klarte likevel å stoppe vesentlig kortere. Men de gjorde om på resultatene slik at Model 3 skulle vinne øvelsen! Er de seriøse?

Og hva faen er vitsen med en drifte øvelse i en test hvor den ene bilen har firehjulstrekk. For meg virker dette satt opp bare for at BMW skal score iallfall ett poeng slik at testen ikke fremstår som rigget. Det er jo lett å tenke slik, etter som Tesla og Elon Musk alltid har hatt ett litt anstrengt forhold til Top Gear. Top Gear har vel innsett at Tesla og elbiler har kommer for å bli, og funnet ut at det for fremtiden kan være lurt å være på godfot med disse. Hvilken måte er ikke bedre å gjøre dette på enn å gi spådommen til deres leder, verdens største ego rett i sin påstand fra tweeten.

Og før dere trekker fanboy kortet (tenk at jeg må si det på ett BMW forum), les litt i kommentar feltet. Per nå er der flere som har trykka unlike enn like 👍 Håper noen andre har vett nok til å sette opp en M3 Competition mot Model 3. Hvis Model 3 fortsatt vinner så skal jeg gi meg, men det må være en seriøs test. Ikke noen gærne russere på en flystripe eller noe useriøst fjas som Jonny Liberman i Motortrend kunne finne på..

Altså, som eier av både TMS og M3 mener jeg at jeg kan uttale meg ganske objektivt iforhold til fanboy stempling osv, og jeg må jo si meg enig med deg... For all del er Model 3 en bra bil på mange måter, og den skyver grensen for hva elbiler anses som..men en -m3 er noe helt annet, og tilbyr egenskaper, følelser og opplevelser som Model 3 aldri vil kunne matche..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel80 skrev:

Altså, som eier av både TMS og M3 mener jeg at jeg kan uttale meg ganske objektivt iforhold til fanboy stempling osv, og jeg må jo si meg enig med deg... For all del er Model 3 en bra bil på mange måter, og den skyver grensen for hva elbiler anses som..men en -m3 er noe helt annet, og tilbyr egenskaper, følelser og opplevelser som Model 3 aldri vil kunne matche..

 

Har du M3 Performance eller TMS P100D da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LoKi skrev:

Er lite som vitner om annet enn synsing og butt hurt fanboy i kommentaren din dessverre. Han sier jo M3. Ikke M3 i whatever verste versjon.

Men bra du fikk med en konspirasjonsteori også. Det ga liksom hele greia litt mer kredibilitet 😂

Det var alt du hadde å tilføre? Ingen mening, bare gjentar det jeg skrev over her?

Når vi er inne på kredibilitet...kjører ikke du en Model X btw?

4 minutter siden, Daniel80 skrev:

Altså, som eier av både TMS og M3 mener jeg at jeg kan uttale meg ganske objektivt iforhold til fanboy stempling osv, og jeg må jo si meg enig med deg... For all del er Model 3 en bra bil på mange måter, og den skyver grensen for hva elbiler anses som..men en -m3 er noe helt annet, og tilbyr egenskaper, følelser og opplevelser som Model 3 aldri vil kunne matche..

Ja en ting er jo tall og rundetider, noe annet er jo følelsen, lyd og vibrasjoner. I en bil som M3 så er dette vel så viktig for mange som effektiviteten rundt en bane. Men ja, Model 3 er absolutt imponerende i denne testen. Jeg skal ikke nekte for det, jeg bare stusser litt over hvordan testen er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...