Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, E.C. skrev:

Som oftest så tar ikke batteriet fyr, det er kun det rundt som brenner opp. Så trenger ikke å være noe verre enn brann i fossile biler. 

Ingen som har sagt at batteriet har tatt fyr heller, brannårsaken er det vel litt for tidlig å si noe om. Det er når brannen først når batteriet det blir vanskelig å slukke kontra en fossilbil. Men vi har jo sett at elbilbatterier har spontanantent, så de kan absolutt ta fyr av seg selv. Hvor vanlig dette er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skulle fram til var at man behøver ikke å krisemaksimere helt enda, for du hadde formulert deg som om det var 1000 batterier som var i full fyr allerede, noe de ikke er. 

Saken er uansett lei. Bilene rundt som blir varmeskadet kommer sikkert til å stå i en eller annen port igjen og ruste opp, som alle de flomskadde bilene for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

Det jeg skulle fram til var at man behøver ikke å krisemaksimere helt enda, for du hadde formulert deg som om det var 1000 batterier som var i full fyr allerede, noe de ikke er. 

Saken er uansett lei. Bilene rundt som blir varmeskadet kommer sikkert til å stå i en eller annen port igjen og ruste opp, som alle de flomskadde bilene for noen år siden.

Da må du begynne på toppen av siden her å lese en gang til, det var ikke jeg som skrev at 1000 biler brant 😅 Vi krisemaksimerer ikke, men vi pratet litt om hvor utfordrende det vil være om alle 1000 elbilene tar fyr. Da skrev jeg at jeg var spent på hvordan de har tenkt å løse den brannen, av ren og skjær nysgjerrighet 😀 La oss ikke henge oss opp i semantikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da må du begynne på toppen av siden her å lese en gang til, det var ikke jeg som skrev at 1000 biler brant 😅

Du Fredrik, det står da vitterlig i div artikler at "1000 Porscher brenner på et skip"

Fint du kan arrestere meg gang på gang nå da med ting jeg skriver.. men det blir underholdning av det så er vel egentlig kjempekoselig :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Du Fredrik, det står da vitterlig i div artikler at "1000 Porscher brenner på et skip"

Fint du kan arrestere meg gang på gang nå da med ting jeg skriver.. men det blir underholdning av det så er vel egentlig kjempekoselig :)

+ 1500 andre VW biler

Og selvom de i alt 2.500 biler, som onsdag gik til i branden, kan erstattes, må der stadig sidde nogle meget triste bilejere derude. De må nu igen væbne sig med tålmodighed på en sending nye biler fra Tyskland. Tidligere har et tal på 4.000 biler været fremme – et mere korrekt antal skulle være omkring de 2.500. Men det er stadig mange biler.

Udover de mange Porscher har en Bentley-talsmand bekræftet, at mindst 189 biler fra det engelske mærke er ombord. Heriblandt 10 Bentayga-modeller, flere Flying Spur og Continental GTC. Ifølge Carbuzz er en række Lamborghinier også gået til. Herunder ti Huracan og 11 eksemplarer af SUV’en Urus.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lars89 skrev:

Begynner å bli helt krise med ventetid på nybil nå og den skipsbrannen hjelper jo ikke akkurat...

Kjenner noen som har ventet et helt år på en Skoda Kodiaq...

Kompis har ventet siden høsten 2020 på sin Skoda... Mulig den kommer i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ampera skrev:

Slike overtramp som dette burde da ikke være mulig i en rettsstat som Danmark. Her har danske myndigheter sett sitt snitt til å bruke medieoppmerksomheten  til avskrekking. Nå var ikke denne bilen registrert i Norge ennå, så den kan de således enkelt selge på en auksjon. Men hva om bilen hadde vært norsk registrert, vært belånt eller leaset. Eier kunne jo bare nekte å godkjenne salgsmelding, hva skal en danske med en Norsk registrert Lamborghini eller annen bil som ikke lar seg registrere i sitt hjemland? 

Helt utrolig at han blir utestengt fra landet i 6 år, blir litt av en omvei om han skal kjøre til Tyskland neste gang 😅 Kjenner jeg mista litt smaken på hele Danmark nå, ikke at jeg ikke klarer å holde meg på matta der men dette synes jeg er på trynet strengt. Hva om vedkommende hadde kjørt i 230 km/t med en bil til 100 000,-?

Nei her trengte de en syndebukk til å statuere ett eksempel dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lenge til han får besøke Legoland ja. 🙃

Er ellers enig med deg @Fredrik 90. Selv om man kan forstå at politet ønsker å luke ut de verste råkjørerne er dette altfor strengt.

Rent «sikkerhetsmessig» er kvaliteten på veiene bedre i Danmark enn Tyskland etter min mening, og der hadde jo ingen blunket av denne farten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt dette problemet selv, men har noen opplevd at metall-ventilhetter har korrodert fast eller noe?

Snublet over et sted der det stod noe slikt og syntes egentlig det virket litt leit om det er tilfelle..

Ser det er noen kule OEM ventilhetter, bla.. Så håpte jo om jeg kjøper noe slikt at jeg ikke plutselig får problemer.. Det er også metallventilhetter på de nye ventilene jeg kjøpte

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/roundel-valve-caps-w/36122456426/

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/m-logo-valve-caps-w/36122456427/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at de hadde grodd fast på en E30 jeg hadde for lenge siden.

Dro i stykker ventilen i forsøket på av få av hetta.

Heldigvis var dette en tid da biler var utstyrt med jekk og reservehjul.

Dette var på vinterhjul.

På sommerhjul går det sikkert helt fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...