Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulere med suv, men til ditt bruk er det vell bare 4,2 diesel som gjelder:) hybrid greia er så som så:) Turbo er heller ikke feil, men noe dyr å bruke i det daglig vist man kjører mye. ( men helt rått til suv å være ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Porsche noe nettbutikk tilsvarende GS/Koed eller er det alltid "pm for pris" til service senter for å finne ut hva reservedeler koster? 

Føler det er enkelte biler som er priset relativt ok sammenlignet med tilsvarende bmw-er fra samme årgang, men det er kanskje mer bingo å kjøpe noe med svindyre originaldeler og manglende aftermarket (sammenlignet med bmw)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Gratulerer med flott bil! Cayenne virker som særdeles gode kjørebiler, men designmessig har jeg mer sansen for X5. Hvordan er «tech/infotainment» i denne sammenlignet med BMW?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, E.C. skrev:

Har Porsche noe nettbutikk tilsvarende GS/Koed eller er det alltid "pm for pris" til service senter for å finne ut hva reservedeler koster? 

Føler det er enkelte biler som er priset relativt ok sammenlignet med tilsvarende bmw-er fra samme årgang, men det er kanskje mer bingo å kjøpe noe med svindyre originaldeler og manglende aftermarket (sammenlignet med bmw)?

Design911 leverer bl.a originaldeler. Ellers er det vel en del som fåes kjøpt uoriginalt. Dyrt som F er det og drifte og serve iforhold til Bmw uansett om man bruker merkeverksted.. Nå har denne bilen alle servicer på Porsche, så jeg må nok fortsette med det dessverre 😅

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med flott SUV. Med tanke på hvor mange kunder BMW har mistet til Porsche, burde vi åpne en egen Porsche-seksjon her snart. :P 

Det ville overraske meg om jeg ikke er tilbake i Bmw etterhvert ;)

1 time siden, papertiger skrev:

Gratulerer med flott bil! Cayenne virker som særdeles gode kjørebiler, men designmessig har jeg mer sansen for X5. Hvordan er «tech/infotainment» i denne sammenlignet med BMW?

Smaken er som baken, jeg synes Cayenne skiller seg mer ut ( positivt ) enn f15, som er den man må sammenligne med. 

Største savnet er HUD. Ellers mangler bilen alt av hjelpesystemer iform av lane assist osv. Jeg trodde dette ville føles som en nedtur, men må innrømme at å ha en bil som er beregnet for og kjøres uten alt mulig dill igrunn bare er behagelig. 

 

Naviskjerm føles også utdatert.. men igjen, for en anti tech mann så er det igrunn bare flott. Byggekvaliteten er særdeles god, og med utvidet skinn føles den ekslusiv og "skjikkelig" 

Adaptive ledlys fungerer meget bra og lyser godt. Luftsystemet funker også smertefritt ( imotsetning til G11 som kan lugge litt ) 

 

Ellers er bilen norsksolgt, har kun to eigere før meg, og alle servicer er tatt på Porsche. Liten fun fact er at første eiger er ingen andre enn selveste Øystein Stray Spetalen 😅

 

@GtiGtr

IMG_20240428_153553588.jpg

IMG_20240428_153558888.jpg

IMG_20240428_154129376.jpg

IMG_20240428_153824842.jpg

IMG_20240428_153814517.jpg

IMG_20240428_153706579.jpg

IMG_20240428_153648714.jpg

IMG_20240428_154148862.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil, Cayenne blir aldri feil 👍 Men du som tauer så mye burde vel hatt V8 dieselen? Det er en enormt rå motor. Men hvis du kan leve med noe høyt bensinforbruk så funker nok hybriden også.

Jeg testet det som vel er tredje generasjon Cayenne, den som kom i 2018. Testa en hybrid og sammenliknet med X5 45e så er X5en litt båt, nesten litt amerikansk. Cayenne er langt mer smidig og sportslig, dog ikke like komfortabel som X5en. Forbruksmessig så vil nok en X5 45e komme gunstigere ut, jeg ser på gruppa på Facebook at folk kjører med stor vogn på rundt 1,4 l per mil. BMW er gode på hybrid så sammen med B58 motoren så har de fått til en meget effektiv drivlinje. På kjøring her hjemme så legger den seg på rundt 0,84 l per mil. Jeg har en tung gassfot, tviler på at noen har tyngre gassfot en meg. Hater å ha folk foran meg, så det blir en del forbikjøringer. Likevel så ligger den stødig rett over 0,8 l per mil. Drivlinja i Cayenne hybrid er kraftigere, og det merker man også. Kvalitetsmessig så vil en riktig spekka X5 virke mer påkostet innvendig enn Cayenne, og mer romslig. Men igjen dette er smak og behag. Om du vurderer X5 45e så prøv en, prøv også en tredje generasjon Cayenne også. Kanskje du liker den bedre? 

Ellers så er G31 LCI prisene gått helt av skaftet, går jo an å importere men man kommer ikke noe billigere ut enn å kjøpe i Norge. Men utvalget er bedre og man får tak i bil, i Norge er det sjelden slike til salgs som ikke er hybriden eller 520d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

V8 diesel hadde vert gromt ja, men disse er ekstremt sjeldne i facelift utgaven ( fra 2015 ) og di få jeg har sett for salg har gått over 100k og ligget ute for 800k ish. Noe jeg synes er altfor mye for en så gammel bil. V6 dieselen blir rett og slett litt for treg 🤔 

Forhørte meg ang. Forbruk på Cayenne også, og måtte rekne med 1,5-1,6 påsto de. Det klarer vertfall ikke jeg.. 😅 Selvom b58 er effektiv har jeg mine tvil på at den klarer følge god flyt i trafikken og ligge på 1.4 med vogn bak og flatt batteri🤔 

 

Har prøvd både x5 45e og Cayenne ( Turbo e Hybrid på Rudskogen av alle ting 😅 ) men jeg sliter med og få ett skjikkelig inntrykk av biler kun ved prøvekjøring 🤔 

 

Drømmen er uten tvil x7, og er vel eneste bil jeg faktisk har skjikkelig lyst på.. Men og betale en mill for en bruksbil med "liten" motor som knapt har nybilgaranti igjen og som nesten har gått 6sifret antall km får jeg meg ikke til og gjøre.. 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snagg30 skrev:

Kjøp deg 750i så får du alt du trenger samt et fint forbruk :) 

Foruten plass til b.vogn osv. 🙈 Som nevnt lenger oppi her, er en grunn til at en sedan ikke vil funke lenger til høsten 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skulebollen skrev:

Drømmen er uten tvil x7, og er vel eneste bil jeg faktisk har skjikkelig lyst på.. Men og betale en mill for en bruksbil med "liten" motor som knapt har nybilgaranti igjen og som nesten har gått 6sifret antall km får jeg meg ikke til og gjøre.. 

Støtter den med X7, det er virkelig en drømmebil. Med en M50d så har man virkelig en topp familiebil, trekkvogn og Autobahn stormer i ett. 

Jeg må bare si at jeg finner sånne svære men sofistikerte dieselmotorer som sykt fett. Da snakker jeg ikke om sånne amerikanske "pukkverk" fra 90 tallet med 6,2 liter på 165 hester, men 50d motoren til BMW, TDV8 fra Land Rover og ikke minst VAG gruppen sin V8 diesel. Jeg satt på i en Touareg av siste generasjon med den 4,2 liters diesel V8ern. Sinnsyk fet doning, kul lyd og ett mektig drag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...