Skulebollen Skrevet Søndag kl. 19:06 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:06 7 minutter siden, Otis skrev: Kobler av den ene store kontakten fra vdm. Finner pinnene som er relevante. Du skal måle med ohm på et multimeter, mellom pinne 18 og 31. Så mellom 19 og 32. Så mellom 5 og 37. Så mellom 6 og 38. Sammenligne verdiene på alle disse par. Gjerne skrive det ned. Så meld tilbake her, om du vil, for evt mer synsing/vurdering. Nå er vi mer på ett nivå jeg forstår 😬 Prøver meg på dette i morgen Otis reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 16:44 Forfatter Skrevet Mandag kl. 16:44 21 timer siden, Otis skrev: Kobler av den ene store kontakten fra vdm. Finner pinnene som er relevante. Du skal måle med ohm på et multimeter, mellom pinne 18 og 31. Så mellom 19 og 32. Så mellom 5 og 37. Så mellom 6 og 38. Sammenligne verdiene på alle disse par. Gjerne skrive det ned. Så meld tilbake her, om du vil, for evt mer synsing/vurdering. Da har jeg fått demontert meg inn til VDM modulen. Sitter litt knotete til Satt voltmeteret slik: Og målte på alle 4 "par" Alle var på 03,xx. Var litt variabler bak komma, men antar at alt her da er ok? Har jeg da målt etter ledningsbrudd på hver side😅? Demonterte også modul, denne såg strøken ut så er vel ingen grunn til at den skal streike 🤔
Otis Skrevet Mandag kl. 17:21 Skrevet Mandag kl. 17:21 Hmm. Da høres det jo rett ut. Det vi står igjen med da er vel dette. 1. Feil på ledninger/dårlog kontakt, som er periodisk. 2. Periodisk defekt demper. 3. Feil sw for demper eller vdm. Hadde demper vært skiftet før? Og hvem skiftet den?
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 17:47 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:47 21 minutter siden, Otis skrev: Hmm. Da høres det jo rett ut. Det vi står igjen med da er vel dette. 1. Feil på ledninger/dårlog kontakt, som er periodisk. 2. Periodisk defekt demper. 3. Feil sw for demper eller vdm. Hadde demper vært skiftet før? Og hvem skiftet den? Jeg byttet demper ( fjærben ) selv i Juli, til en uoriginal fra Arnott kjøpt hos GS bildeler. Chassismeldingen kom først for 10 dager siden ca. Har vansker for og tro det er noe feil med software siden det har fungert slik ett halvt år. Chassis meldingen kommer og går litt, selvom den stortsett alltid er der ved oppstart. Ble litt usikker om den var der i dag når jeg kjørte bilen inn i garasjen, tror egentlig ikke den var det 🤔 Men er der brudd i ledning så er det vel permanent
Saltkjelen Skrevet Mandag kl. 18:30 Skrevet Mandag kl. 18:30 Det kan være periodisk feil med ledningsbrudd om bruddet ikke er helt gjennom eller irr som gir dårlig kontakt. Kabel til dempere er ekstremt skjøre. Er den satt feil inn i «hakene» sine i karosseriet kan dette lage internt kutt i ledningsnettet. Opplevde selv det på F01en min, så jeg ville gått over ledningsnett/det du har av brudd/skjøter og rettet opp i dette. Skulebollen og KMT reagerte på dette 2
Otis Skrevet Mandag kl. 19:30 Skrevet Mandag kl. 19:30 Det er slik @Saltkjelen skriver. Delvis begynnende brudd. Da vil det være av og på. Jeg heller mer mot produksjonsfeil på demper. Gitt det man ser ellers i verden på svært mye annet. Men det er bare en spekulering.
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 19:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:58 Gått igjennom ledningsnett nå til det går inn i bilen uten og finne noe.. ser egentlig strøkent ut. Tok av isolasjon dei plassene det kunne vere noe men var ikke antydning til noe. Kan Bmw måle om det elektriske på selve demperen funker eller ei 🤔? Det er nok Bmw verksted neste..
Otis Skrevet Mandag kl. 20:36 Skrevet Mandag kl. 20:36 Du har I praksis målt demperen allerede, via de 4 parene. Dette var verdier direkte på demperene inni dem. Mulig du har feil på en demper, som er periodisk. Med ista kan man kanskje feilsøke mer spesifikt enn dette. Ista er bra sånn sett. Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 21:38 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:38 Får vente med og montere sammen baki, så prøve og ohme på nytt i det jeg får feilmelding. Og se om der er forskjell.. 🤔 Kan dette vere godt nok bilde av kontaktstykke som ble skjøtet for og se hvilken jeg skal bestille 😬? Tørr ikke prøve trykke ut pinnene før jeg har nye i frykt for og ødelegge på bil som er i daglig bruk 🙈
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 12:18 Skrevet Tirsdag kl. 12:18 Ser du har forandret overskriften fra endelig til desverre .😓 Trøsten her Emil er at dette garantert kunne skjedd hvilken som helst annet merke og garantert sikkert en fillefeil og takket være gjengen her inne som svarer og hjelper deg finner du det nok ut. En annen ting er jo at du forsøker og se på det selv kontra sette på verksted hver gang ,bare der er det jo spart mye Om det blir billig eller ikke vet man jo aldri ,men du kan ikke kvitte deg med denne flotte bilen nå som du er på god vei. Du har jo hatt litt piss med denne så skjønner deg jo sånnsett.. Man blir jo irritert med dyr bil som går i stykker i ny og ne .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå