Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

På 14.8.2020 den 13.20, Slavearbeider'n skrev:

Du kan bare glede deg @Gorg, kjørte Polestar 2 idag F837EDD2-D95B-4A0E-B772-4285D9873299.thumb.jpeg.8b7870b246c4cebc76491e391cbf8db8.jpegBEEB6DAF-17AB-4752-BEB4-ACDA6EB77EB0.thumb.jpeg.ce6030fce909b717b1c3701568142f95.jpeg

Jeg gleder meg stort! Synes interiøret med skinn virket meget bra, gode stoler og bra kvalitet på skinnet :) 

Hva syns du om komfort/kjøredynamikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 13.52, Walkabout skrev:

Lekker smekker sak, men all den bruken av ulakkert plast synes jeg senker premium-looken betraktelig. Heldigvis ikke altfor vanskelig å gjøre noe med, men likevel :) 

Kan være delvis enig i det, men det er nok tatt en beslutning om bruk av det siden det er en bil særlig for nordiske forhold. Lakken biler her oppe får kjørt seg hard iløpet av en vinter, spesielt bak hjulene og lengst ned. 

På 14.8.2020 den 14.01, papertiger skrev:

Forsåvidt enig, burde være mulig å bestille med lakkert plastikk. Ellers absolutt den bilen jeg hadde gått for i dag om jeg var i markedet for en elbil i den klassen og prisklassen.

De har nok valgt å gå for litt få valgmuligheter på disse første bilene for å kunne levere rimeligere biler og i fall det skulle være avbestillinger så er sannsynligheten for at det er en bil på vei med samme utstyr stor. Det har vi sett allerede, noen som har bestilt bil har etter kort tid fått VIN og sett at den allerede var sendt. 

Kommer nok på mer på kommende versjoner, om ikke Polestar 2, så helt sikkert Polestar 3. 

På 14.8.2020 den 15.17, Slavearbeider'n skrev:

Enig i det, også synd at man ikke kan få den levert med mørke ruter fra fabrikk. Spurte også om det vil komme mulighet for sort skinn etterhvert, det vil det dessverre ikke. Kun lyst ventilert.

Antar at det er på denne First edition, men syns at den hadde relativt mørke vindu slik den er. Polestar ønsker vel ikke å ha så mye skinn i bilene heller, da de er opptatt av "Sustainability". Som nevnt over så er det nok slik blant annet for å begrense valgmuligheter nå i de første bestillingene slik at de ikke sitter igjen med veldig spesielt utstyrte varianter. Er jo 14 dagers angrerett (inntil 1500km tror jeg) fra man mottar bilen. 

Tok bilder av bilen jeg fikk prøvekjøre når de var i Bodø. I fargen Magnesium og med Performance Pack.

1349552996_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0014-5.thumb.jpg.a37924488d3b995ce7e042cd16e16ff1.jpg

740161323_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0024-5.thumb.jpg.d8e8b058fe66cbf7330d975733504b43.jpg

1528910315_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0044-5.thumb.jpg.fffce99566c729ac7d9063e0a3d00557.jpg

289655140_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0054-5.thumb.jpg.d500044b3e321d331a1c12192d6515b2.jpg

1998870927_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0074-5.thumb.jpg.3c198ad8a412e03dacebc125f001f833.jpg

276639303_gorg_f34-Polestar2Magnesium-0094-5.thumb.jpg.4de70e307a62ebf2b0ddd8fb771fbc38.jpg

 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

1409462601_FotografRunarGregussen-PS2-003.thumb.jpg.e910edf59c32eb016d560fa72c4dadb4.jpg

1891652120_FotografRunarGregussen-PS2-004.thumb.jpg.1d78ce1e0891b8c7ba5046c1076bad2d.jpg

910343410_FotografRunarGregussen-PS2-0024-5.thumb.jpg.9bbe77ccae8704ab6a759347aa15b2fa.jpg

IMG_9066.thumb.JPG.bdea51900bb49f1742db5ffa37929fd6.JPG

 

For første gang har jeg hentet ut en splitter ny bil, men denne gangen ble det ikke BMW desverre. Trodde selv ikke det kom til å skje, grunner til det har jeg skrevet om før. Men jeg har fortsatt BMW alibiet, i form av en i3s :)  BMW er fortsatt nærmest hjertet, men inntil de kan levere noe som kan konkurrere med denne så blir det Polestar en stund på meg. 

Polestar fløy meg ned til Trondheim, siden de ikke hadde pickup point lengre nord enn der. Første gang jeg har vært å flydd siden Covid-19 utbruddet, så det var i seg selv spesielt.. Bilen skulle plukkes opp hos Nardo Bil, hvor jeg aldri har vært før. Beleilig nok var busstoppet rett over veien. Når jeg kom ut av bussen så stod bilen min klar i 2.etasje med store vindu så jeg kunne se den helt til jeg kom frem. Var ikke sikker på at det var min som stod der, men jo det var den. 

Etter en time med gjennomgang med en meget hyggelig og kunnskapsrik dame hos Nardo Bil så fikk jeg lagt på litt Swissvax Lotos Speed, fikk noen blikk her og der, men trengte noe form for beskyttelse når jeg skulle igjennom stormen nordover.

Pussig nok hadde min far kurs i Trondheim samme dag, så han fikk både inspisert og kjørt en liten tur før jeg vendte snuten nordover i skjitværet. Tror han ble imponert, noe likte han og noe likte han ikke så godt. Men alt i alt, godkjent :) 

Første dag ble det omtrent 500km, 300km dagen derpå. Har nå kjørt over 1000km, og skal ut på en liten roadtrip med ungene etter jeg er ferdig å skrive innlegget. 

Fryktelig imponert over byggekvaliteten, det er millimeterpresisjon rundt om hele bilen. Eneste knirket jeg har hørt er etter ene bilstolen ble montert i bilen. Kjørefølelsen er høyt oppe, det er virkelig en gøy bil å kjøre rundt med. Sitter som støpt på veien, og responderer på ms når du ønsker mer kraft. Skyvet stopper heller ikke, uten at jeg har prøvd toppfart :P 

Infotainmentsystemet må være noe av det beste som er å få tak i, stemmestyringen er fantastisk, GUI veldig lekkert og har potensiale til å bli enda bedre. 

Lysene må justeres ned et hakk, da noen ble litt blendet. Men de er ekstremt gode! 

Kommer mer bilder når jeg får lagt på coating på bilen! 

Er det noe noen lurer på spør i vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Gratulerer med kanonflott bil ! To bekjente kjøpte tilsvarende ved lansering Oslo. Er benplass noe begrenset for fører? Noen som mente det ved prøvesitting på stand (190cm+)?
Kan seter måle seg med Volvo forøvrig ? Har kjørt bla V90 med svært gode stoler. 

Mange takk! 

Det kan hende de aller lengste vil sitte mindre optimalt. Jeg har en helt optimal sittestilling. Mange timer i Polestar uten å bli sliten i ryggen slik jeg ble på langtur med GT'en. 

Kan være at midtkonsollen gjør at de føler det er litt trangt for høyrebeinet. Har ikke noe problem med det, føler meg omsvøpt i førersetet, på en god måte. Alt ligger til rette rundt meg. Skulle kanskje hatt en koppholder til, men det lever jeg fint uten. 

Rattet har kanskje litt begrenset lengde bakover, det har blant annet nybiltester (på youtube og instagram) meldt om, han er over 190 på sokkelesten og skulle gjerne hatt den ørlite lengre mot seg. 

Setene er kjempegode å sitte i, spesielt med skinn. Spent på ventilasjon når det er varmt nok til å brukes :) 

Om de kan måle seg med V90 vet jeg ikke, da jeg ikke har kjørt den. Men de er absolutt komfortable og har nok støtte for mitt vedkomne. Spent på hvordan det er når jeg skal kjøre på Arctic Circle Raceway ;) 

Hørt noen har sagt at de andre materialene til setet kan føles litt klam, at de er tett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Vi er nok flere som deg, men BMW i hjertet men som må se etter noe mer aktuelt og eldrevet. Her har BMW sittet for lenge å rota.

En kollega kommer fra en F30 til nettopp en Polestar 2 i disse dager.
mye kvalitet for pengene, selv savner jeg å sitte høyt, så får se om Enyaq og ID4 får noen fornuftige konkurrenter. Nyt bilen og gratulerer nok en gang, hører gjerne mer om bil og inntrykk og ikke minst, flere bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tony Soprano skrev:

Legg gjerne ut spec’n på Polestar Gorg 😊 

Spec er som følger:

Standardutstyr:

  • Panoramatak med projisert Polestar-symbol
  • Pikselfrontlys med LED
  • Polestar Digital Key
  • Polestar Connect
  • Infotainmentsystem basert på Android OS inkl Google Assistant, Google Maps, Google PlayStore
  • Harman Kardon Premium Sound
  • Trådløs 15W mobillading
  • Pilot Assist
  • Adaptive Cruise Control
  • 360° parkeringskamera
  • Elektrisk justerbart førersete med minne
  • 19" svart Diamond Cut 5 V-eikers lettmetallfelg
  • WeaveTech Seats i Slate/Charcoal
  • Elektrisk bakluke med fotsensor
  • Oppvarmede bakseter
  • Oppvarmede spyledyser og ratt
  • Regnsensor
  • Tonet rute på bakluke
  • Elektrisk rekkevidde, opp til 470 km (WLTP) med 19-tommers hjul
  • Ladekabel for stikkontakt, EU CEE7-7 (Schuko) Mode 2
  • Ladekabel for ladestasjon, EU Mode 3 Type 2 32A 3-fas 4,5m

Ekstrautstyr:

  • Midnight (Denim Blue)
  • Ventilert Nappa skinn, rekonstruert Barley tre dekor
  • Semi elektrisk hengerfeste

Performance Pakke:

  • Öhlins Dual Flow Valves støtdemper
  • Oppgradert bremsesystem, foran / bak (Brembo foran)
  • 20" svart polert, 4 Y-eikers smidd lettmetallfelg
  • Sikkerhetsbelter i fargen Swedish Gold, foran/bak
  • Gullfargede ventilhetter
  • Taksegmenter i svart høyglans

Inkludert i prisen er også

  • 3 års orginalservice (3 år / 50000km)
  • 3 års tilkoblede tjenester
  • 3 års veihjelp
  • 5 års nybilgaranti

Eksteriør 2.jpg

Eksteriør 3.jpg

Eksteriør 4.jpg

Eksteriør 5.jpg

Eksteriør 6.jpg

Eksteriør.jpg

interiør 1.jpg

interiør 2.jpg

interiør 3.jpg

interiør 4.jpg

interiør 5.jpg

interiør 6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...