Gorg Skrevet November 9, 2017 Forfatter Share Skrevet November 9, 2017 (endret) 28 minutter siden, tambur4 skrev: Mitt umiddelbare ønske : Hva har du av utstyr? Hvilken type optikk bruker du på interiørbilder, og eksteriørbilder? Lyssetting? Har et aldrende Canon 5D Mark II som jeg har hatt siden 2010 sånn ca. Det gir utrolig bra bilder, men er noen tekniske løsninger jeg kunne tenkt meg. De nyere modellene har touch skjerm, der man bla kan trykke på fokuspunkt. Og flipskjerm hadde vært kjekt. Men skal jeg ha noe bedre enn dette kamerahuset må jeg bruke mellom 20-40.000 for at jeg skal i tillegg til å få litt nyere tech også bedre bilder. På pc-siden har jeg en 30" Dell skjerm og et wacom tegnebrett i tillegg til en Spyder Pro 3 for å kalibrere. Av objektiv har jeg hatt en del de siste årene men nå består det av dette : Canon 16-35mm 2.8L II Canon 85mm 1.2L II Canon 200mm 2.8L II Tidligere objektiv (foruten rookie oppsettet) Canon 17-40mm 4.0L Canon 35mm 1.4L Canon 45mm TSE 2.8 Canon 50mm 1.4L Canon 50mm 1.2L Canon 85mm 1.8 Canon 70-200mm 2.8L Savner virkelig å ha en 50mm, så det blir Sigma 50mm 1.4 ART om ikke så altfor lenge Bruker 85mm aller mest, da det er helt sykt bra kvalitet på det. Og får perspektivet jeg ønsker som regel. Skal bli flinkere å bruke 200mm også, men må gå så sabla langt for å bruke det.. 16-35mm passer perfekt når jeg skal ta med mye landskap og det ikke gjør noe med litt forvrenging eller om det er litt dårlig plass så er det kjekt med vidvinkel. Angående lyssetting liker jeg best når det er litt overskyet, så det ikke blir så mye brutale skygger og man ofte får CA (chromatic aberration) når kontrastene er så kraftig. Men har ikke luksusen av å kunne velge været når jeg tar bilder, så jeg tar det jeg får. Er det veldig sterkt sollys anbefaler jeg å ikke bruke kameraets og objektivets yttergrenser. Dvs om jeg har 50mm 1.4 så ville jeg ikke ha brukt noe under 2.8 hvis det blir for sterke kontraster, da de svakeste egenskapene til objektivet blir enda mer synlig når man kombinerer dette. Håper det var forståelig Her er kraftig CA, se eks på felgene. Der var objektivet pushet til grensene og som du ser er det sterkt sollys. Det kan fikses i lightroom/photoshop, men bildet blir gjerne bedre om man skrur litt tilbake på blenderåpninga Ellers liker jeg særlig å ta bilder i "golden-hour", så mye fine farger å leke seg med Her skulle jeg forsåvidt ha fjernet den stolpen....... Endret November 9, 2017 av Gorg ahj, Thundercoil, tambur4 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Sykt flotte bilder du tar Den NSXen var rå! Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 9, 2017 Forfatter Share Skrevet November 9, 2017 5 minutter siden, Daniel. skrev: Sykt flotte bilder du tar Den NSXen var rå! Tusen takk 😃 Ja den er virkelig one-of-a-kind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 9, 2017 Forfatter Share Skrevet November 9, 2017 Da fikk gammelbilen vist seg frem på BMW sin Instagram 😃 Forøvrig samme bilde som var i BMWCCN kalenderen for september i år Daniel., Marius2002, Dweezil og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Poppis hos BMW du altså Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 9, 2017 Forfatter Share Skrevet November 9, 2017 9 minutter siden, Daniel. skrev: Poppis hos BMW du altså Haha, ja! To på fem dager er ikke verst 😁 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Grattis med deling Alltid stas. Har fått et par selv i det siste. Ikke av BMW da. Haha Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 10 timer siden, Thundercoil skrev: Grattis med deling Alltid stas. Har fått et par selv i det siste. Ikke av BMW da. Haha Tusen takk 😃 Det er gøy, en ørliten anerkjennelse på at man gjør noe bra ihvertfall. Hatt fire eller fem hos BMW, og tre hos BMWM tror jeg. Er bare å stå på, og bruk hashtagen #bmwrepost og #bmwmrepost så blir det helt sikkert deg snart 💪🏻 Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 11, 2017 Forfatter Share Skrevet November 11, 2017 Lekre CF detaljer! fupsaker, ahj og gregus reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 14, 2017 Forfatter Share Skrevet November 14, 2017 Skulle prøve meg på timelapse på skinne.. Men elmotoren var fri for strøm.. Skal prøve å få det til senere Imorgen kommer jeg i Avisa Nordland, med en bilfoto relatert artikkel. Plukk den opp om du kan fupsaker og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 15, 2017 Forfatter Share Skrevet November 15, 2017 fxslin, Thundercoil, mkj og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 15, 2017 Share Skrevet November 15, 2017 Gratulerer og vell fortjent!!! Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 15, 2017 Share Skrevet November 15, 2017 Gratulerer og, som nevnt over, vel fortjent Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 15, 2017 Forfatter Share Skrevet November 15, 2017 Ble forsiden også😅 ahj og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 15, 2017 Forfatter Share Skrevet November 15, 2017 3 timer siden, Marius2002 skrev: Gratulerer og, som nevnt over, vel fortjent Tusen takk @Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå