awt Skrevet August 22 Forfatter Share Skrevet August 22 På 15.7.2024 den 11.22, Saltkjelen skrev: Takboks er sjeldent pent, men Volvo-boksen så faktisk overraskende sprek ut. Synes også den tok seg fint ut i sort slik at den blender litt bort. Jeg svarer raskt, ingenting å si på det 😛 Men ja, jeg er igrunn helt enig Ordnet meg til et veggfeste, så nå er den greit plassert også. På 9.8.2024 den 19.35, Darudevampire skrev: Lovely Z4, must be fun to drive in scenic Norge! Thanks! Yes, it's quite fun on winding fjord and mountain roads. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 22 Forfatter Share Skrevet August 22 Vi spoler (en del) tilbake, og er plutselig på en tid der sommeren lå foran oss, og høsten var en evighet til (hadde vi bare visst...). Jeg har en baklykt som jeg ikke er helt fornøyd med på Z4-en, og av alle steder dukket det plutselig opp en på finn.no. I følge selger var den strøken, og jeg tok det for god fisk. 🐟 vel... Jeg klagte så til selger og fikk pengene igjen uten noe mer styr. Sendte så lykten tilbake slik vi avtalte, og etter 14 dager havnet den tilbake hos meg. Og her er den enda. Ikke et pip fra selger om noe som helst. Ganske spesielt opplegg. 🙄 En søndag i begynnelsen av juni ble det arrangert driveout av EZ-detailing i Sandnes. Aldri vært med på noe slikt, men det hørtes greit nok ut, så vi slang oss med. Var 70-80 biler med, og selv om været var skiftende ble det en ganske vellykket tur. Tre stk. e89 faktisk, det var lill imponerende. Turen endte opp i Sokndal på banen der. Jeg hadde guttungen med, så kunne ikke kjøre på bane, men vi fikk tre runder med følgebil. Imponerende nok var det en Taycan som havnet i grusen med vrengte dekk på den første runden. Ellers var det pent vær i den perioden, i motsetning til nå. 🥶 sveigis, ///M-ini95, StigJ og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 22 Forfatter Share Skrevet August 22 Deretter ble det etterhvert juli og ferietid, så sigøynervognen ble hektet på. ...og vi satte kursen mot øst-østlandet. Trollhättan. Ble dessverre ikke Saab-museum, men det var en koselig by. Om enn noe gjørmete. 😛 Deretter Ullared, Veldig mye amcars her, mer enn jeg har sett før. Må ha vært noe arrangement i nærheten. Etter dette gikk turen til østkysten og Västservik. ...før resten av ferien endte på Öland og Böda sand (fra tv-serien "camping på Øland"). Skogsjernbane i nærheten. Lokomotivet var godt over hundre år gammelt. Wannabe en Wannabe to ...og etter noen dager i Gøteborg på hjemveien var vi hjemme igjen. Akkurat tre uker på tur. Statistikk. lws, paukri, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 22 Forfatter Share Skrevet August 22 Vel hjemme igjen ble det arrangert et biltreff som jeg aldri helt fortstod hva var, Jeg forstår det vel enda ikke helt, men var god variasjon på oppmøtet om ikke annet. Det hele skjedde på en lokal gocartbane. Disse stod bak arrangementet, men var aldri noe presentasjon eller opplegg. Treffets tøffeste. Vel hjemme igjen skulle nevøen min bytte clutch (lurer litt på hva den bilen har vært gjennom...) Vi løftet opp bilen, og plutselig ville bare den ene løfteren på bukken opp. Var ikke bare-bare å få avlaste bukken med bil oppå, men vi fikk det nå til på et vis. Ble dessverre ingen bilder av denne seansen, da vi var ganske kokte. 😛 Ordnet seg til slutt, og problemet var en slange som sprakk midt i ingenting mellom løfterne. Ny slange og litt oljepåfylling senere, så kunne clutchjobben fortsette. Legorommet vårt har fått bord, måler 6x20 legoplater. Planen var at vi ikke skulle ha noe på gulvet, den planen gikk i dass. 😛 Besøk hos @StigJ og garasjeprosjektet hans. Blir meget bra. En liten tur jeg hadde nå på mandag, til Songesand midt i Lysefjorden. Her gjennom Ryfylketunellen. Morsomme smale fjellveier med veldig lite trafikk. Lysefjorden i bunnen. Og fremme. Det er ingenting annet enn en ferjekai her, men fikk tatt meg en dukkert om ikke annet. 😛 En fin avstikker som anbefales om man er i området. På veien tilbake svingte jeg nedom Tau og hilste på mitt andre hjem i 20-30 år. Denne ble kjøpt som halvfabrikat i 88 eller 89, og ble innredet i hagen vår over vinteren. Var i vårt eie frem til 2018, så har hatt mine timer ombord. E.C., ahj, mr.pingu og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 26 Forfatter Share Skrevet August 26 Denne glemte jeg. Jeg nevnte såvidt i off topic-tråden at jeg kunne tenkt meg en liten elektrisk skralle som Ryobi nettopp hadde kommet med. De hadde på lager på Verktygsboden i Sverige i sommer, men ble selvfølgelig tomme dagen før vi skulle forbi Borås. 🙄 Uansett, de hadde plutselig på Mekk, så fikk bestilt meg en. Batteri hadde jeg handlet på Ullared på forhånd (batteri lades direkte med USB C), så det var tut og kjør når den kom. Veldig hendig liten sak, og var perfekt når vi f.eks. skulle av med dekslene under F31-en for clutch-bytte. Som det ble påpekt i off topic-tråden er den alt annet enn sterk, men man bruker den jo manuelt for å løsne, så kjører skruen ut, så det var egentlig ikke noe problem. Det som derimot var verdt å klage på er venderen for retning. Denne er som en vanlig mekanisk skralle, men den er nedfelt slik at den er veldig vanskelig å få tak på. Ellers tommel opp. Blir nok likevel kjøpt Milwaukee 3/8"-skralle som et supplement til denne i løpet av høsten, men må vente til jeg er på andre siden av atlanteren. mslello, laffe, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 16 Forfatter Share Skrevet Oktober 16 Så var det årets høstferie. Skiboksen på, så da burde vi kanskje reist til fjells, men nei. Et stopp på veien for litt lokal sightseeing. ...før vi svinger inn til Sola, flyr over Odden i Danmark ..og tar enn natt i København Lite tid til Tivoli og røde Pølser, noen timer senere er vi plutselig på stedet der Coca Cola har sitt opphav, Atlanta. 🇺🇸 Dette ble årets leiebil. Jeg må vel si jeg ble en smule skuffet over å ha fått en 100% identisk bil som vi hadde i fjor. 😛 Samme farge og alt. Skuffelsen ble heldigvis fort glemt, og bilen gjorde en super jobb. En stor fordel med Ford er Apple carplay, dette har Chevrolet ofte sperret for på sine leiebiler. Vi setter kursen sørover. Tar en rask overnatting i en øde bygd, og på dag to blir det et stopp her. Buc-ee's. En bensinstasjonkjede som er litt utenom det vanlige. Her er det ca. 100 pumper og en enorm butikk. Type mye større enn et norsk supermarket. Tanken er at man kan fylle tanken og la bilen stå ved pumpen mens man handler. En liten opplevelse for en simpel nordmann. 😛 Cayenne er nok en flott trekker for en europeisk vogn med kulevekt på rundt 100kg. En amerikansk vogn med 4-500kg kulevekt er nok derimot ikke helt å anbefale. 😛 Etterhvert møter dette oss. Solen skinner og temperaturen er nord for 30-tallet. Ryktene skulle ha det til at det var bensinmangel lengre sør i Florida, så greit å fylle mens man kunne. Angret ikke på det. 😬 Vel fremme til vårt bosted for turen. Været ikke helt like flott lengre, og verre skulle det bli. 318 is jeg kom over. Tviler på de er så vanlige her. Stille før stormen i gaten vår. sandersander, Dusy, mslello og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 16 Forfatter Share Skrevet Oktober 16 Det som skulle bli en fin ferie med sol og Disney ble plutselig en hamstring av mat og orkanforberedelser. 😬 Vi ante ikke helt hvordan vi skulle angripe dette, men fikk kjøpt inn litt diverse, og håpet rett og slett på det beste. Det meste av butikker og restauranter stengte, men vi kom over litt amerikansk delikatesse rett før de også stengte. ...så var det bare å vente. Orlando er midt under 1-tall-orkanen. Det ble en ettermiddag og kveld med "flyalarmer" på telefonene som varslet om flom, tornadoer(!) og det som verre var. Vinden kom, og det blåste for all del godt, men liksom ikke så ekstremt som man kanskje kunne forventet. Vi vestlendinger er vel kanskje litt herdet. 😛 Ble likevel nok en rolig dag, da alt fortsatt var stengt, men dagen etter der igjen hadde ting stort sett normalisert seg. Kjørte forbi en lambo-butikk. Dezerland, et nedlagt kjøpesenter med bl.a. bilmuseum. Verdens lengste bil. Husker denne godt fra Guiness Rekordbok 1995 som jeg fikk til jul en gang. 😛 Hele museet var stort sett rariteter. sandersander, Ampera, norbakken og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 16 Forfatter Share Skrevet Oktober 16 En ekte replica Carrera GT ...altså den rake motsetningen av The Loh Collection i Tyskland. Samme sted var det også et James Bond-museum, der alt(?) var brukt i filmene. Likte spesielt godt Toyotaen her. Ellers ble det jo handling, besøk av aligatorpark og slikt, men Disney som vi hadde billetter til ble det ikke noe av. Heller ikke strandbesøk i Mexicogulfen, da de fikk gjennomgå av både Helene og Milton. Veien hjem igjen gikk tilbake til Atlanta, og det er alltid ting å se langs veiene. ...og dett var dett. Usikker på hvor mange mil det ble, men tipper rundt 180-190 et sted. Ellers nevnte jeg i off topic-tråden at jeg fikk handlet meg Milwaukee-skralle. Og jammen meg fikk jeg fatt i denne også. 12V med 750Nm. sandersander, E.C., Saltkjelen og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Du har virkelig fått oppleve USA på godt og vondt du ,men bra det fikk fint med deg og dine .😊 Forøvrig mye tøft du viser her på bildene dine. Disse byggeprosjektene om verdens lengste bil osv husker jeg fra tiden da jeg abonnerte på Bilsport .😊 De var glade i å presentere bygg fra Amerika i bladet. Litt av noen camping ekvipasjer der 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 På 17.10.2024 den 12.48, sveigis skrev: Du har virkelig fått oppleve USA på godt og vondt du ,men bra det fikk fint med deg og dine .😊 Forøvrig mye tøft du viser her på bildene dine. Disse byggeprosjektene om verdens lengste bil osv husker jeg fra tiden da jeg abonnerte på Bilsport .😊 De var glade i å presentere bygg fra Amerika i bladet. Litt av noen camping ekvipasjer der 😅 Ja, det er vel en måte å si det på. Atlanta - Orlando som vi kjørte er ca. 700km hver vei, og det er kun småbyer og tettsteder langs denne ruten. Dette påvirker også hvilke biler som er vanlig langs veiene, og det er uten tvil pickuper som er det dominerende her. I all hovedsak Ford F og Ram. Ikke så mye GM. Europeiske sedaner er totalt fraværende, men så faktisk 2-3 siste generasjon 5-serie, samt en og annen Panamera. Politibilene i disse områdene er også litt morsomme. Flertallet kjører Charger, men F150 pickup var faktisk en ganske vanlig politibil. Ellers kjørte vi forbi både Challenger og Mustang politibiler, det er bare tøft, enkelt og greit. 😛 Dessverre "ser" ikke passasjerene mine det samme som meg, og man har kjørt forbi lenge før man har tenkt på å ta bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Flott reisebrev. sveigis og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå