Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Er jo et lite kompromiss her, siden i4 har et fossil chassi som har blitt elektrifisert. EQC sliter jo med det samme, batteriene bygger endel og da må enten plassen inne i bilen bli mindre, eller man tar litt plass under og inne i bilen.
Uansett løsning vil noe lide, å skrape nedi med batteri pakke er guffent, gjort det selv med en i3.

I vår iX3 har jeg ikke opplevd problemer med høyden ennå, usikker på om den har samme klaring under som en vanlig X3?
Ifht Porsche, så er jeg usikker på om Taycan er en dedikert elbil fra bunnen av, men generelt er jo Porsche et mer påkostet produkt enn BMW og MB, så at de fremstår mer helhetlig - er ingen overraskelse.

 

Taycan er en dedikert elbilplattform som heter J1, utviklet KUN for den bilen (og eTron GT). Antakelig ikke så modulær som de ønsket, ble nok heller hastelansert, i motsetning til PPE som nye A6 eTron, Q6 eTron, Porsche Macan Electric osv vil være basert på. Samme arkitektur som J1, men langt mer modulær. Taycan har også luftfjæring på alle fire hjul. EQC er et produkt som er langt unna å være helhetlig, og langt dårligere enn G26 som kanskje var tiltenkt hybrid og elektrifisering fra start av. EQC virker det jo som de bare kastet batteriet under bilen og gjorde at klaringen under kanskje er mindre enn hos i4. Så 19" vinterhjul og 20" sommerhjul med høyere profil er nok veien å gå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ett kompromiss en plass her, men å dele plattform med flere drivlinjer. 3 serie GT hadde jo annen dekkprofil en resten av F3* familien, så hvorfor har de ikke gjort det med i4, tenker jeg da... Men de aller fleste lever nok greit med luften i hjulbuene.

Kunne gjerne kjørt Porsche, det blir jo ett knepp opp fra BMW som dere skriver. Men dessverre utenfor mitt budsjett både i innkjøp og vedlikehold.

Morsomme med i4, er jo at den tross alt har gode kjøregenskaper og hengerfeste. Samt ett forbruk som gjør at den levere bedre i rekkeviddetest enn Mercedes sin rene el plattform. (edrive 40 og EQE300)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snagg30 skrev:

I4 er og forblir en vanvittig bra bil for pengene! Spesielt om den er i Aventurine rød :D Du som var så tidlig ute med å kjøpe/få din kan vell ikke sitte med mye tap nå? Selv om du har eid den en stund og sikkert fått kjørt på den noen km. 

Iallfall veldig bra bil for den prisen jeg betalte. Nå begynner den jo å bli ganske dyr tenker jeg. 

Tror jeg skulle fått solgt den for nærmest det samme jeg ga for den enda. Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle kjøpt i stedet. Den fungerer veldig bra til vår bruk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Iallfall veldig bra bil for den prisen jeg betalte. Nå begynner den jo å bli ganske dyr tenker jeg. 

Tror jeg skulle fått solgt den for nærmest det samme jeg ga for den enda. Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle kjøpt i stedet. Den fungerer veldig bra til vår bruk. :) 

Jeg er jo litt på samme tanke, jeg burde beholdt vår og hatt den minst et års tid, men det er som du sier: Det er vanskelig å finne et nytt alternativ. Vi brukte jo fortjenesten på i4 til å legge mer i Taycan. Så totalt sett er den faktisk under det prisen for tilsvarende i4 koster nå, takket være fortjenesten på i4. Taycanen er jo også noe bedre på plass i baksetet, og ikke minst en frunk, som gjør at det plassmessig er en bedre bil for oss. i4 er og blir en knall bil, for det som ble betalt av de som fikk den i fjor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg er jo litt på samme tanke, jeg burde beholdt vår og hatt den minst et års tid, men det er som du sier: Det er vanskelig å finne et nytt alternativ. Vi brukte jo fortjenesten på i4 til å legge mer i Taycan. Så totalt sett er den faktisk under det prisen for tilsvarende i4 koster nå, takket være fortjenesten på i4. Taycanen er jo også noe bedre på plass i baksetet, og ikke minst en frunk, som gjør at det plassmessig er en bedre bil for oss. i4 er og blir en knall bil, for det som ble betalt av de som fikk den i fjor. :) 

Du traff jo ganske bra på timing av salget også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det kommet oppdatering av Android Auto. Ser bedre ut, men fremdeles ingen muligheter for å strømme film/ serier som jeg har funnet iallfall. 

20230207_210932.thumb.jpg.f01f1a260d19158531626456e9667d97.jpg

20230207_211006.thumb.jpg.1ed515f5b0f1f7986a455c8b5bf7e7d3.jpg

Fint lys og farge på fjorden i går. Måtte se om det passet mot aventurin rød 😊

20230211_104732_01.thumb.jpg.9bf54d835d5bcde56a8dd9b0eca6483f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Aventurine er en flott farge! Mente jeg leste at Android Auto i det minste ga mulighet for YouTube-streaming?

YouTube music er det nærmeste jeg kommer. Men jeg har en "gammel" s20+. Mulig det er forskjell Android versjon også. 

20230212_112341.thumb.jpg.64df8c856cdc43f50c28c868b4d0b76e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst vurderte jeg å kjøpe nytt speil til i4'n fra @Saltkjelen. Savnet garasjeportåpner og han hadde det for salg. 

Men i stedet endte det opp med smart portåpner med appstyring. Fikk den i bursdagsgave før jul. Synes det fungerer ganske bra. 

Har lagt inn IFTTT tjeneste som åpner porten automatisk når jeg kommer hjem. Har også mulighet for stemmestyring fra Android Auto. Ettersom jeg er så gammel at jeg ikke liker å snakke til ting  så har jeg lagt inn knapper som gjør jobben for meg 😅 Ulempen er at AA krever meg for kode for å åpne porten. Så IFTTT er min favoritt 😊

20230213_152402.thumb.jpg.859a27500ba57185ccb39499bca32486.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Ser nesten ut som sommer det der. Her må man nok vente et par måneder til 😛

Ble minusgrader igjen i kveld, så kan fort bli ett par måneder igjen til neste gang 😅 

23 minutter siden, Chris A skrev:

Denne portåpneren blev jeg nysgjerrig på, fortell? 😅👌

 

Det er denne jeg har. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag mot andre, så mulig det finnes bedre typer. 

https://ismartgate.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...