Gå til innhold

Tråden for BMW med høy KM-stand.


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

@Nyheim E46 318d (115 HK) har jo den samme M47D20 motoren som E46 320d med 136 HK så det er ingen grunn til at den ikke skal gå like langt som E46 320d eller f.eks E39 520d som også har den samme motoren. Den siste sommeren vi hadde bilen var vi på en god rundtur i Tyskland og toppet faktisk 208 Km/t  (GPS) på Autobahn (E46 318d Touring skal offisielt klare 200 Km/t). Motoren var med andre ord veldig sunn tiltross for at den hadde gått over 340000 Km. Motoren brukte heller ikke nevnverdig med olje (i alle fall ikke mer enn da den hadde gått 100000 Km).

Det var dessverre definitivt rusten som tok bilen for min del. Forskjermene, fordørene og ikke minst bremserørene bakover hadde dessverre mye rust og som tidligere nevnt var kost-nytteverdien ikke lenger til min fordel. Jeg tenker at når det gjelder rene bruksbiler (som min E46 var) bør man stoppe mens leken er nogenlunde god... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kjelljakob97 skrev:

Bmw e36 318tds med 430.000km på telleren😄 Vært i familien siden 2002, ingen rust i kanaler men trenger et strøk med lakk nå. Motor og driverk går enda som en drøm, aldri vært byttet toppakning eller turbo 🙈

Noe helt spesielt du har der! Vises ikke at den har gått 430k for å si det sånn :) Sikter etter en halv million regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig gøy denne tråden!!

 

En god venn hadde en nydelig E60 525dat fra 2006. Han kjøpte den på 30.000 km ish. Når han solgte hadde den nesten passert 400.000. Bilen hadde trimming (tror det var rundt 190 hk)

bilen ble kun brukt til utenlands roadtrip og langkjøring i forbindelse med jobb.

Det eneste han opplevde som dyrt var bytting av turbo. Ellers var det normal vedlikehold (service, bremser, dekk osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kattlikzm skrev:

Utrolig gøy denne tråden!!

 

En god venn hadde en nydelig E60 525dat fra 2006. Han kjøpte den på 30.000 km ish. Når han solgte hadde den nesten passert 400.000. Bilen hadde trimming (tror det var rundt 190 hk)

bilen ble kun brukt til utenlands roadtrip og langkjøring i forbindelse med jobb.

Det eneste han opplevde som dyrt var bytting av turbo. Ellers var det normal vedlikehold (service, bremser, dekk osv..)

Milsluker det der, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd.

Syvern min fra 1983 har passert 410.000 nå. Har ikke noe bilde av den men alle som har vært på BMWccn treff de siste 15-20 årene har jo sett den. Driver med rullende restaurering vær vinter. Det begynner og bli endel rare feil som jeg tror begynner og komme med alderen. Måtte bytte spylerpumpen i sommer da den var så slitt at den nesten ikke greide og levere noe trykk. I vinter må jeg bytte foringene til bremsepedalen da bremselyset blinker hvis det er litt humpete vei. 

Jeg får hjem en artig bil som en kamerat av meg har kjøpt nå. 1988 modell 750iL. Den har gått i nord Sverige i alle år og har passert 300.000. Det er usikkert hvor mye mere da telleren stoppet på det. Jeg skal bare ta en sjekk av alt og bytte alle væsker før han får skilter på den over nyttår. Han skal ha den nesten som en bruksbil. Til 20 000 og kanskje 10 000 i deler så kan han ha en billig bil i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Artig tråd.

Syvern min fra 1983 har passert 410.000 nå. Har ikke noe bilde av den men alle som har vært på BMWccn treff de siste 15-20 årene har jo sett den. Driver med rullende restaurering vær vinter. Det begynner og bli endel rare feil som jeg tror begynner og komme med alderen. Måtte bytte spylerpumpen i sommer da den var så slitt at den nesten ikke greide og levere noe trykk. I vinter må jeg bytte foringene til bremsepedalen da bremselyset blinker hvis det er litt humpete vei. 

Jeg får hjem en artig bil som en kamerat av meg har kjøpt nå. 1988 modell 750iL. Den har gått i nord Sverige i alle år og har passert 300.000. Det er usikkert hvor mye mere da telleren stoppet på det. Jeg skal bare ta en sjekk av alt og bytte alle væsker før han får skilter på den over nyttår. Han skal ha den nesten som en bruksbil. Til 20 000 og kanskje 10 000 i deler så kan han ha en billig bil i noen år.

Utrolig pen de 7'erne der. Et bilde hadde vært artig å se :) 

Ser du bor i Sarpsborg, salter de ikke der nede? hvordan er den for rust i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de som får helt noia av longlife oljeskift og lifetime fill etc og skifter olje mye oftere enn Bavaria anbefaler.  

Men når en ser på årsaken til at biler blir vraka så er det vel sjelden motor som er årsaken. Hyppige oljeskift er bra for levetiden for turboer men for selve motoren må jeg si at selv med intervaller på 30.000km så er det sannsynlig at det er noe annet enn motor som vil gi nådestøtet til en bil, her i Norge vil jeg tro rust er på førsteplass eller i det minste langt oppe på lista :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28-en min rundet akkurat 306 000, før den ble parkert for vinteren. 

37067704693_0d9126becb_o.jpgIMG_8542 by Willy Saxhaug, on Flickr

Bilen bærer ikke noe særlig preg av å ha gått langt. Den bruker ikke olje eller vann, og den er egentlig ganske pen både innvendig og utvendig. Det eneste er at sjåførstolen er slitt og litt rust ett par plasser. Har tatt det verste av rust, og stolen er bytta, så nå begynner jeg å bli ganske fornøyd. 

26392796389_ce9277e4d2_o.jpgUntitled by Willy Saxhaug, on Flickr

36959683036_0bfa33c589_o.jpgIMG_8508 by Willy Saxhaug, on Flickr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nyheim skrev:

Utrolig pen de 7'erne der. Et bilde hadde vært artig å se :) 

Ser du bor i Sarpsborg, salter de ikke der nede? hvordan er den for rust i så fall?

Jeg tok en fullstendig rustsveising og lakkering rundt år 2000. Siden har den ikke vært kjørt på vinteren men jeg må bytte framskjermen nå p.g.a rust. Jeg var dum nok til ikke og bruke originale da jeg lakkerte den. Her er et bilde fra den gang den var nylakkert. Det var vel i 2004 så vidt jeg husker. Tiden går fort.

ny1.jpg

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nyheim skrev:

Noe helt spesielt du har der! Vises ikke at den har gått 430k for å si det sånn :) Sikter etter en halv million regner jeg med?

hehe ja kanskje mer :D tenker å hive i en ny motor og, må sies at den som står i er litt sliten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...