Gå til innhold

Tråden for BMW med høy KM-stand.


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Tenkte det kunne være interessant å ha en tråd for forskjellig BMW med høy KM-stand som folk har eid eller eier. 
Alt fra 300.000 km og opp bør vel kvalifisere til en liten benevnelse her i tråden syns jeg.

Legg gjerne ved et bilde av din BMW og skriv hvor langt den har gått.
_____________________
Kan begynne med min. Har en '94 E34 525i med 330.000 km. Har riktig nok vært et motorbytte i den, men regner med motoren har gått noe lignende. Uansett en høy km-stand på resten av bilen, og den ser meget pen ut både innvendig og utvendig. Alt fungerer tipp topp uten slakke, etc :) Bare elsker M50 motoren.
20170725_025008.thumb.jpg.5dfd1e354a0bf0834e9e941ba505bf12.jpg
 

Et annet utrolig eksempel er "kburger" på e46fanatics.com sin E46 323ci som pr. 25.11.2017 har gått over 980.000 km (!). Ja, du leste rett. Nesten 1 million km. Har skrevet litt mer om det noen innlegg under her.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstebilen min som var en '93 520i Touring var gått rundt 310k når jeg solgte den. Den lever enda (ish), men tror et dempertårn bak var kraftig angrepet av rust og har nå kollapset. Angrer veldig på at jeg ikke beholdt M5 felgene......

20151110_195815.thumb.jpg.2d979fd832fdb7c02cad91620499f0b7.jpg

Også har jeg dessverre fortsatt vinterbilen fra i fjor hehe.. Det er en '97 520i sedan (Individual bil faktisk) med 345k på telleren. Men den har visst hatt motorbytte en gang i sitt liv. Muligens gått 280k? Bilen er vel egentlig skrot.

20170605_144155.thumb.jpg.9dd1c4cb442788650eb7685561a17602.jpg

E34 nr. 2 var gått 275k når jeg solgte den. *Honorable mentions* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 530Dat 2000 modell som jeg solgte da den var gått 373.000km, jeg kjøpte den selv da den var gått ca 180.000km.   Den var godt trimma men motor malte som en katt og brukte ikke en dråpe olje. 

 

 

IMG_20170810_115017096_HDR.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bidra med at en kompis har en e60 520d m47 automat med 340 på telleren. Han har bare brukt jobben, meg og sjefen min når han fikset den, så vet det meste som har vært i det siste. Har byttet turbo, kam sensor, 2 abs følere+ ringer og olje på girkassa. Inne i bilen er den slitt på ratt og sidene på forsetet. Kjennes ikke slitt ut når den kjører den, girer fint. Selv mangler daily bilen min enda noen km før jeg kan ta den med, men er m47 i den og så regner med den holder :) bank i bordet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne E39 523 med 328000km på telleren. Faktisk vært en av de beste bilene jeg har hatt. Kjøpte den når den hadde gått 220k for over 4 år siden. Hatt generelt lite problemer på den. Motoren går like godt som da jeg hentet den. Girkassa girer silkemykt, de fleste som har prøvd den blir overraska. 

IMG_20170702_181647.thumb.jpg.bcef299645fbbef71727214ae02627d1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nyheim skrev:

Hei :) 

Tenkte det kunne være interessant å ha en tråd for forskjellig BMW med høy KM-stand som folk har eid eller eier. 
Alt fra 300.000 km og opp bør vel kvalifisere til en liten benevnelse her i tråden syns jeg.

Legg gjerne ved et bilde av din BMW og skriv hvor langt den har gått.
______________________________________________________________________________________________________________
Kan begynne med min. Har en '94 E34 525i med 330.000 km. Har riktig nok vært et motorbytte i den, men regner med motoren har gått noe lignende. Uansett en høy km-stand på resten av bilen, og den ser meget pen ut både innvendig og utvendig. Alt fungerer tipp topp uten slakke, etc :) Bare elsker M50 motoren.
20170725_025008.thumb.jpg.5dfd1e354a0bf0834e9e941ba505bf12.jpg

Meget god ide.

Da kan jeg vurdere hvor mange år jeg har igjen med E39.

Det kan bli lenge forstår jeg. 183 000 km. M54B25, manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøy at flere syntes dette var en god ide :)

Kan forøvrig nevne å ha sett på andre bimmers forum fra andre land en del eksempler på BMW'er som er gått langt.

Har blant annet sett en E46 323ci med 700.000 km på telleren. Brukt til langkjøring i europa mener jeg det var, original motor som var overhalt. Mange E34'er med km-stand mellom 400-700 tusen km. Mange av de var med M20, M30 og M50 motor, men også dieselen hadde gått langt. 3-4 stk var gått 600-700 tusen km. Også kunne jeg se et flust av E36, E39, E46 og E60 som var gått svært langt. En BMW E46 M3 hadde 320.000 km på klokka og gikk like godt ennå, en E46 325ci med litt over 500.000 km :)

Dette er en annen E46 323ci fra e46fanatics.com. Eieren heter "kburger" på forumet. Den er pr. 25.11.17 gått 980.0000 km(!). Regner med han passerer 1 million snart.
 

13086873_10153617824098100_3997491365704649167_o.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en artig tråd. Jeg har hatt en 2003 E46 318d Touring som hadde gått 342000 Km da jeg solgte den. Det litt spesielle i denne sammenhengen er at jeg i løpet av 10 år kjørte hele 326000 av disse kilometerne. Det var rust og generelt dyrt vedlikehold som tilslutt gjorde at jeg solgte bilen. Kost-nytte verdien var dessverre ikke lenger til min fordel.

Bilen krevde sitt vedlikehold i løpet av disse 10 årene og jeg tenker at selv om bilen gikk veldig bra den siste sommeren vi hadde bilen i 2013 så var den relativt dyr å holde kjørende. Min svoger hadde på den samme tiden en Peugeot 406 2,0 TD som hadde over 550000 Km på telleren uten at han hadde tilsvarende høye kostnader på sin bil som også gikk bra mot slutten (rusten tok til slutt den bilen også).

Overordnet servicehistorie på vår 2003 E46 318d Touring - samtlige ordinære servicer og oljeskifter ble overholdt til tiden:

40000 Km - Ny bakre eksospotte (løs innmat, garanti), nye bakfjærer.
100000 Km - 4 stk. bremseskiver med tilhørende klosser, 4 nye støtdempere.
200000 Km - Nytt svinghjul, ny clutch, nye motorfester og ny hardykobling.
240000 Km - Ny EGR ventil, nytt svinghjul (reklamasjon).
250000 Km - Ny frontrute.
265000 Km - 4 stk. bremseskiver med tilhørende klosser, 4 nye støtdempere inkl. div. gummi.
298000 Km - Ny clutch og ny slavesylinder (reklamasjon). Endelig er svinghjulet OK.
314000 Km - De to store svingarmsforingene bak byttet og bærearmene foran byttet.
332000 Km - Skiftet gearoljen hos BMW.
341000 Km - Nye bremseklosser foran.

Div. mindre foringer og stag i understelet ble løpende skiftet ut.

9de3afm1j8ekbfvxk5d3.jpg

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nyheim skrev:

Skøy at flere syntes det var en god ide :)

Kan forøvrig nevne å ha sett på andre bimmers forum fra andre land en del eksempler på BMW'er som er gått langt.

Har blant annet sett en E46 323ci med 700.000 km på telleren. Brukt til langkjøring i statene, original motor som var overhalt. Mange E34'er med km-stand mellom 400-700 tusen km. Mange av de var med M20, M30 og M50 motor, men også dieselen hadde gått langt. 3-4 stk var gått 600-700 tusen km. Også kunne jeg se et flust av E36, E39, E46 og E60 som var gått svært langt. En BMW E46 M3 hadde 320.000 km på klokka og gikk like godt ennå, en E46 325ci med litt over 500.000 km :)

Dette er en annen E46 323ci fra e46fanatics.com. Eieren heter "kburger" på forumet. Den er pr. 25.11.17 gått 980.0000 km(!). Regner med han passerer 1 million snart.
 

Jepp, mye spennende rundt om i verden :) Vet blant annet om en eller to E38 750il med 600k+ km. Så var det jo en E39 525tds fra Nederland som tydeligvis var på rundt 1 mill. Sett en E38 730d med 900k tror jeg.

Så ble det delt en artikkel her inne om en lilla E36 coupe 328i med 700k på telleren. :) Går visst noen E39 M5 i USA som snuser på 400k km. Og en god del E38 som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik skrev:

Dette er en artig tråd. Jeg har hatt en 2003 E46 318d Touring som hadde gått 342000 Km da jeg solgte den...

Bra langt til en liten 318d å være, ja! :) helt utrolig.

Virker som det som regel er rusten som tar disse bilene, og med den økende trenden å salte veier i Norge, så tar de samtidig sakte men sikkert knekken på mange gamle biler som kunne holdt seg lengre hadde det ikke vært for rust. Er som du sier, må nesten lønne seg hvis man skal holde de gående, med mindre det er en entusiastbil, da er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...