Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Nyheim E46 318d (115 HK) har jo den samme M47D20 motoren som E46 320d med 136 HK så det er ingen grunn til at den ikke skal gå like langt som E46 320d eller f.eks E39 520d som også har den samme motoren. Den siste sommeren vi hadde bilen var vi på en god rundtur i Tyskland og toppet faktisk 208 Km/t  (GPS) på Autobahn (E46 318d Touring skal offisielt klare 200 Km/t). Motoren var med andre ord veldig sunn tiltross for at den hadde gått over 340000 Km. Motoren brukte heller ikke nevnverdig med olje (i alle fall ikke mer enn da den hadde gått 100000 Km).

Det var dessverre definitivt rusten som tok bilen for min del. Forskjermene, fordørene og ikke minst bremserørene bakover hadde dessverre mye rust og som tidligere nevnt var kost-nytteverdien ikke lenger til min fordel. Jeg tenker at når det gjelder rene bruksbiler (som min E46 var) bør man stoppe mens leken er nogenlunde god... :)

Endret av Fredrik
Skrevet
3 timer siden, kjelljakob97 skrev:

Bmw e36 318tds med 430.000km på telleren😄 Vært i familien siden 2002, ingen rust i kanaler men trenger et strøk med lakk nå. Motor og driverk går enda som en drøm, aldri vært byttet toppakning eller turbo 🙈

Noe helt spesielt du har der! Vises ikke at den har gått 430k for å si det sånn :) Sikter etter en halv million regner jeg med?

Skrevet

Utrolig gøy denne tråden!!

 

En god venn hadde en nydelig E60 525dat fra 2006. Han kjøpte den på 30.000 km ish. Når han solgte hadde den nesten passert 400.000. Bilen hadde trimming (tror det var rundt 190 hk)

bilen ble kun brukt til utenlands roadtrip og langkjøring i forbindelse med jobb.

Det eneste han opplevde som dyrt var bytting av turbo. Ellers var det normal vedlikehold (service, bremser, dekk osv..)

Skrevet
1 time siden, Kattlikzm skrev:

Utrolig gøy denne tråden!!

 

En god venn hadde en nydelig E60 525dat fra 2006. Han kjøpte den på 30.000 km ish. Når han solgte hadde den nesten passert 400.000. Bilen hadde trimming (tror det var rundt 190 hk)

bilen ble kun brukt til utenlands roadtrip og langkjøring i forbindelse med jobb.

Det eneste han opplevde som dyrt var bytting av turbo. Ellers var det normal vedlikehold (service, bremser, dekk osv..)

Milsluker det der, ja!

Skrevet

Artig tråd.

Syvern min fra 1983 har passert 410.000 nå. Har ikke noe bilde av den men alle som har vært på BMWccn treff de siste 15-20 årene har jo sett den. Driver med rullende restaurering vær vinter. Det begynner og bli endel rare feil som jeg tror begynner og komme med alderen. Måtte bytte spylerpumpen i sommer da den var så slitt at den nesten ikke greide og levere noe trykk. I vinter må jeg bytte foringene til bremsepedalen da bremselyset blinker hvis det er litt humpete vei. 

Jeg får hjem en artig bil som en kamerat av meg har kjøpt nå. 1988 modell 750iL. Den har gått i nord Sverige i alle år og har passert 300.000. Det er usikkert hvor mye mere da telleren stoppet på det. Jeg skal bare ta en sjekk av alt og bytte alle væsker før han får skilter på den over nyttår. Han skal ha den nesten som en bruksbil. Til 20 000 og kanskje 10 000 i deler så kan han ha en billig bil i noen år.

Skrevet
1 time siden, Rune-K skrev:

Artig tråd.

Syvern min fra 1983 har passert 410.000 nå. Har ikke noe bilde av den men alle som har vært på BMWccn treff de siste 15-20 årene har jo sett den. Driver med rullende restaurering vær vinter. Det begynner og bli endel rare feil som jeg tror begynner og komme med alderen. Måtte bytte spylerpumpen i sommer da den var så slitt at den nesten ikke greide og levere noe trykk. I vinter må jeg bytte foringene til bremsepedalen da bremselyset blinker hvis det er litt humpete vei. 

Jeg får hjem en artig bil som en kamerat av meg har kjøpt nå. 1988 modell 750iL. Den har gått i nord Sverige i alle år og har passert 300.000. Det er usikkert hvor mye mere da telleren stoppet på det. Jeg skal bare ta en sjekk av alt og bytte alle væsker før han får skilter på den over nyttår. Han skal ha den nesten som en bruksbil. Til 20 000 og kanskje 10 000 i deler så kan han ha en billig bil i noen år.

Utrolig pen de 7'erne der. Et bilde hadde vært artig å se :) 

Ser du bor i Sarpsborg, salter de ikke der nede? hvordan er den for rust i så fall?

Skrevet

Jeg er blant de som får helt noia av longlife oljeskift og lifetime fill etc og skifter olje mye oftere enn Bavaria anbefaler.  

Men når en ser på årsaken til at biler blir vraka så er det vel sjelden motor som er årsaken. Hyppige oljeskift er bra for levetiden for turboer men for selve motoren må jeg si at selv med intervaller på 30.000km så er det sannsynlig at det er noe annet enn motor som vil gi nådestøtet til en bil, her i Norge vil jeg tro rust er på førsteplass eller i det minste langt oppe på lista :) 

Skrevet

E28-en min rundet akkurat 306 000, før den ble parkert for vinteren. 

37067704693_0d9126becb_o.jpgIMG_8542 by Willy Saxhaug, on Flickr

Bilen bærer ikke noe særlig preg av å ha gått langt. Den bruker ikke olje eller vann, og den er egentlig ganske pen både innvendig og utvendig. Det eneste er at sjåførstolen er slitt og litt rust ett par plasser. Har tatt det verste av rust, og stolen er bytta, så nå begynner jeg å bli ganske fornøyd. 

26392796389_ce9277e4d2_o.jpgUntitled by Willy Saxhaug, on Flickr

36959683036_0bfa33c589_o.jpgIMG_8508 by Willy Saxhaug, on Flickr 

Skrevet

Artig tråd .

I skrivende stund har denne 535en rundet 299000km.

Jeg har kjørt bilen 80000 på 5  år og den bruker ikke olje eller vann .

Vet at eiere før meg byttet olje og diverse etter behov .Nå får den mye stell og håper den varer en stund 20170708_131333.thumb.jpg.bb3a13a82a9ede7dcee3c426838f9575.jpg

Skrevet

Min 528iat med spenstig km.stand. Motor og gir funker fortsatt fint! Godkjent med Supersport coilovers

(Eneste bilde jeg fant av bilen utvendig)

210C5D92-07A2-4945-BC91-235365E97D83.jpeg

42B3DEB2-AAC6-412A-B010-9F26F4D6E4EC.jpeg

Skrevet (endret)
8 timer siden, Nyheim skrev:

Utrolig pen de 7'erne der. Et bilde hadde vært artig å se :) 

Ser du bor i Sarpsborg, salter de ikke der nede? hvordan er den for rust i så fall?

Jeg tok en fullstendig rustsveising og lakkering rundt år 2000. Siden har den ikke vært kjørt på vinteren men jeg må bytte framskjermen nå p.g.a rust. Jeg var dum nok til ikke og bruke originale da jeg lakkerte den. Her er et bilde fra den gang den var nylakkert. Det var vel i 2004 så vidt jeg husker. Tiden går fort.

ny1.jpg

Endret av Rune-K
Skrevet

Min har gått ett stykke nå. SC98772. 346tkm. Problemene har vært på rullende bånd :oops:

Denne gangen var det girkassen sin tur. Likevel, SD38653 er gått hakket lenger. Den er tøff ;)

Skrevet
17 timer siden, Nyheim skrev:

Noe helt spesielt du har der! Vises ikke at den har gått 430k for å si det sånn :) Sikter etter en halv million regner jeg med?

hehe ja kanskje mer :D tenker å hive i en ny motor og, må sies at den som står i er litt sliten :P 

Skrevet

Har selv en E87 118d fra 2005 som har rullet 349 000km. Ikke lenge igjen før 350 000. det blir artig :lol:

Legger ved et lite bilde fra da den var klar for en real vask!

24282431_10155971743644630_858241426_n.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...