Gå til innhold

F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [E61 1000km Update]


 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, E.C. skrev:

Masse bra fiks her, flere av tingene du gjør er nok godt kjent for de som har E61 og/eller M54. Pakninga på oljefilterhuset pleier å lekke også, sikkert lurt å sette opp på lista når du har tatt toppdekselet. Regner med at du byttet gummiproppene mot toppdeksel?

Punget du forresten ut for et nytt 3. bremselys eller fant du noe brukt/alternativt? Disse koster like mye som en koppholder 😆

Takk for det 😃

Ja, byttet også de proppene :P Glemte å nevne det i hele skriveprosessen. 

Faktisk har tidligere eier byttet pakningen til oljefilterhuset, så slapp heldigvis den. Det ble byttet sammen med veivhusventilasjonssystemet et år eller to før jeg kjøpte bilen. 

Ble dessverre nytt 😅 Fant ingen brukte som så bra ut, og heller ikke noe uoriginalt... så måtte krype til korset med den der dessverre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey [E61 2023 updt]
43 minutter siden, sveigis skrev:

Nydelig stykke arbeid som blir utført her Armin 😊.

Når man går over ting som du gjør her ,har man bil som går bestandig .

Knallbra 😊

Takk for det, Jan! 😃

Håper på å holde denne på veien en stund, er en utrolig god bil å kjøre. Bare lyden av startermotoren alene gir meg lyst til å beholde den lenge 😅

Er så deilig å ikke se det varsle for ting i instrumentpanelet. Lenge siden jeg har kjørt til jobb på morningen uten et rødt lys i trynet 🤩

20230213_071125.thumb.jpg.6636023fcae9e1dfef200361d8005572.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Walkabout skrev:

Herlig stykke arbeid, som vanlig! Men denne trenger nye aluminiumsskilter uten oblat ;) 

Notert 😅 Trenger strengt tatt mer enn det, men skal få på noen skilt som ikke ser ut som leketøy 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, og en del forsinket; gratulerer så mye med familieforøkelse! 

Så ser det ut som at bilene får ganske så godt med pleie hos deg. Deilig å se hvordan E61'en blir tatt vare på. Det begynner å bli langt mellom disse med originalt utseende også nå. 

Jeg kjøpte nye skilter til F20'en når jeg kjøpte den tilbake, de kosta den nette sum av 110kr hos SVV, billigste oppgraderingen jeg noen gang har gjort. 

Ser eldstejenta bruker Sirona S (eller Sirona Z?) i F10'en i kjøreretning, fungerer det bra? Guttungen vår på snart 3,5 år har Sirona (S i F11'en og Z i F36'en) i bakovervendt retning og ser ut til å trives med det, selv om han trives aller best bak rattet ser det ut som :P . Regner med å kunne bruke Sirona'ene til etter han kan snus til kjøreretning.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Tusen takk for gratulasjoner 😃 Hadde helt glemt hvor koselig det er med baby. 

Ja de bilene her har blitt rimelig populære blant de unge med god grunn egentlig. Billig inngang til bakhjulstrekker med 6'er i alle mulige størrelser og drivstofftyper. Ser at prisen på E6x generelt har gått opp betraktelig siden jeg kjøpte, så det er tydelig at flere har åpnet opp øynene for disse bilene... på godt og vondt. Å holde dem vedlike derimot er en annen sak. Kjøpte E61n ganske rimelig, men nærmer meg innkjøpsprisen i bare deler snart. Så de bilene her krever sitt hvis man ønsker top notch bil. 

Ingen upris for nye skilt, så blir å gjøre noe med det fortløpende!

Jeg er utrolig glad for at vi gikk for Sirona med svingfunksjon, for det har reddet mange kjøreturer... Hu liker den stolen veldig godt. I E61n har vi en mye enklere stol som foreldrene mine har kjøpt for å ha tilgjengelig ved behov, og hu liker ikke den i det hele tatt. Der sitter hu stivt og rett frem, mens i Sirona stolen er det helt annen sak. Problemet med en sånn stol er at når man først svinger dem med ansiktet fremover, så kan man glemme å ha dem bakovervendt igjen😅 Så for å svare enkelt, så synes jeg det fungerer veldig fint å ha hu i kjøreretning. Hu er ganske lang av seg, så å ha hu bakovervendt blir bare ukomfortabelt for henne, selvom man trosser mye anbefalninger ved å ikke gjøre det.

Planlegger bilreise i sommer, så er i utgangspunktet ute etter en annen stol for jentungen slik at guttungen kan ta over sirona stolen. Nå har jeg prøvd en simpel bilstol i E61n, og det er ikke aktuelt med noe sånt på langtur. Hodet henger rett ned hvis hu sovner i den stolen :P

Koselig at han trives bak rattet, det låder godt for bilinteressen 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, ///M-ini95 said:

Kjøpte E61n ganske rimelig, men nærmer meg innkjøpsprisen i bare deler snart. Så de bilene her krever sitt hvis man ønsker top notch bil. 

 

Nettopp. Min var ikke nødvendigvis rimelig i innkjøp, men er på ca 100k påkost etter 2,5 år. Jeg har medregnet den dyre poleringa/coatinga jeg tok hos firma og dekk/felg. Har ellers kjøpt deler relativt smart, men det blir fort en del penger når man kjøper kvalitet der det trengs. Hadde alt vært tatt på verksted med OE deler og løsninger så snakker vi sikkert fort 150-200k. Da tror jeg mange velger å kjipe ut på ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe de som kjøper bilstol uten svingfunksjon (med mindre budsjett er en del av det da). Det er gull i hverdagen for oss. Dersom vi har lagt ned setet på siden av bilstolen hindrer det oss i å rotere stolen, og da er det ikke lett å få strammet selen så mye som ønskelig.
Akkurat av den grunn du nevner der har jeg ikke snudd eller prøvd å snu han enda. Han får leve i uvitenhet så lenge som mulig :P Syns dog det er mye knirk fra stol+base i Sirona S sammenlignet med Sirona Z, skal prøve å bytte om mellom bilene å se om det utgjør noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg og har gått glipp av den store november oppdateringen! Gratulerer så mye med ny minste :D Er selv hjemme i pappa permisjon nå, en herlig tid. 

Ellers som alltid en helt fantastisk tråd dette her, elsker når du kommer med de store oppdateringene. Jeg får litt samme feel good vibber som jeg gjør med M539 restoration. Håper du fortsetter med dette, godt lese stoff :) 

 

Og den F10’n din er virkelig et smykke av en bil. Her har du gjort mye riktig 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Min var ikke nødvendigvis rimelig i innkjøp, men er på ca 100k påkost etter 2,5 år. 

Dæven 😅 Er heldigvis bare på halvparten av det der haha. Dog ligger jeg litt over 1 år bak deg, så blir ikke forundret om det blir 50k til ila neste år med mine sjuke planer om å gjøre bilen teknisk 100. 
 

5 timer siden, Snagg30 skrev:

Ser jeg og har gått glipp av den store november oppdateringen! Gratulerer så mye med ny minste :D Er selv hjemme i pappa permisjon nå, en herlig tid. 

Ellers som alltid en helt fantastisk tråd dette her, elsker når du kommer med de store oppdateringene. Jeg får litt samme feel good vibber som jeg gjør med M539 restoration. Håper du fortsetter med dette, godt lese stoff :) 

 

Og den F10’n din er virkelig et smykke av en bil. Her har du gjort mye riktig 

Takk for det! :D Grunnet corona og jobbytte ble det dessverre ikke pappa permisjon med første ungen, men denne gangen skal jeg nyte det fult ut!

Godt å høre at det ikke blir "too much" med pauser og så store, fyldige oppdateringer. Å bli sammenlignet med selveste Sreten fra M539 restoration er et ganske stort kompliment :P Får vel begynne å starte oppdateringene på forumet med " cooooooming up"! 

Er rimelig fornøyd med F10n selv :D Er fortsatt noen ting jeg ønsker å få på plass, men satser på å beholde bilen en stund til slik at alt blir oppfylt. 
 

3 timer siden, Kjennern skrev:

Gratulerer! Tror jeg har sett deg i F10n på Strømmen noen ganger siste ? Ligner veldig på din. 

Tusen takk :)
Det kan nok stemme, for Strømmen senteret er fruen sitt favoritt sted å "loke". Er en stund siden sist jeg var i Strømmen med F10n nå tror jeg 🤨 Den har mer eller mindre stått stille i siden romjula, men satser på å ta den ut igjen fra hiet denne uken nå som isen er borte og det ikke ligger halv meter med snø midt i veibanen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste rengjøring fra min side før jeg shipper bilen videre til min far, som jeg tror har savnet å kjøre ordentlig bil. 

20230213_161814.thumb.jpg.1b6dc767d299e2733c2342b06d94ebf1.jpg

20230213_162008.thumb.jpg.5b3fbdf47c5499083f3ec48be774e13e.jpg

20230213_162032.thumb.jpg.c3029085d0e601b4d7f54c245618e8cd.jpg

Skjønner ikke hva tidligere eiere har holdt på med til tider med denne bilen. 

Den er egentlig levert med 18" felger originalt, men største jeg fikk med var 17". 

Den er også levert med tre lister, men en av de tidligere eierne har byttet til alu på alt utenom dørhåndtakene og det lille feltet bak midtkonsollen. Tenker å komplettere resten av interiøret etterhvert med de manglende alu bitene. Må bare finne dem i fin tilstand først... og ikke til blodpris 😅

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6x er bare et mesterverk av et design! Det er jo ikke rent sjeldent folk har revet i stykker dørlistene fordi de ikke har forstått at de er skrudd fra baksiden, så antar vedkommende som ville ha aluminiumslister ikke forstod demonteringskonseptet på dører og midtkonsoll. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. å gå til 18" vinterhjul med 45 profil dekk - det er smått ja, men som du sier; så ekstremt komfortabelt. Nå er det første gang jeg har bil i denne klassen, men jeg må si jeg er mektig imponert over støynivå og komfort i F11-en slik den er satt opp nå, med komfortseter, Adaptive Drive og 18" hjul. Mener jeg har lest en plass at Adaptive Drive opprinnelig var konfigurert rundt 18" hjul, men vet ikke om det har noe å si for dynamikken sånn sett. Deilig er det i alle fall!

Og når en tenker på at denne modellen ble lansert for intet mindre enn 13 (?) år siden, så blir det enda klarere for meg hvor spitzenklasse denne må ha vært sammenlignet med konkurrenter på markedet på den tida. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [E61 1000km Update]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...