danskiii Skrevet September 20, 2018 Share Skrevet September 20, 2018 Viktig service å ta! Gjør akuratt det samme hver gang jeg tar over ny bil, vet jo aldri heeelt hvordan den er holdt Ser frem til oppgraderinger! Tror msport bakfanger gjør det meste. Heller det før anlegg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 21, 2018 Share Skrevet September 21, 2018 Følger med her og denne bilen blir jo bedre enn ny omtrent :). De servicene du tar her ,har du igjen for senere . Igjen flott bil du har skaffet deg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 21, 2018 Forfatter Share Skrevet September 21, 2018 @///M-ini95 Så hyggelig å høre! @Frode D Ja, er alt for mange som overser slike servicer. Er jo en viktig del av bilens vedlikehold, spesielt med xDrive, så meget godt å ha gjort. @danskiii Absolutt! Jeg selv liker å ta full service på "alt" når jeg handler ny bil uansett, greit å ha full oversikt selv Vurderte selv å utsette anlegget til fordel for andre mods, men stereo er så viktig for meg og noe jeg har gledet meg veldig til i så lang tid, så får heller ta det med en gang. Viktigere at kjøregleden er på topp enn at utseendet er på topp med det første. Men fanger og slikt kommer også ASAP, ingen tvil om det. Bare veldig mye penger som skal punges ut nå framover på stereo og tuning osv., så får se når ting roer seg litt. @sveigis Mange takk for det Hyggelig at du følger med! danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 26, 2018 Forfatter Share Skrevet September 26, 2018 (endret) Fikk en pakke her om dagen så var endelig på tide å få bort denne fæle looken på sideblinklysene. Kjøpte nye hvite blinklys på eBay. Men passformen kan man mildt si var så som så. Så da ble det plan B, altså en slik: Nærmer seg. Blir ikke perfekt men blir voldsomt mye bedre. Så da gikk bilen fra dette: Til dette (meget møkkete på bildene): Og ettersom jeg ikke er helt frisk i hodet så er jeg meget bastant på å ta service på alt når jeg handler ny bil for peace of mind, så tenkte å ta ny oljeservice selv om det er gjort for 3000km siden. Så da leverte jeg den i går til å ta det. Tok rens/flush på både oljesystem og drivstoffsystem mens jeg var igang, og ba han samtidig også bare se over motor, turbo og slikt og se at alt ser bra ut, noe det gjorde. Så veldig deilig å ha gjort. Meeeeeen selvfølgelig må det alltid være noe. Forrige eier hadde visst overstrammet tappepluggen slik at gjengene var ødelagt såååå hele bunnpannen må byttes og koster intet mindre enn 11.500 jævla kroner fra Koed. Pluss pakning, olje og alt annet. Har prøvd å finne en brukt panne men virker faktisk helt umulig. Er egen til 330XD så fra biler med bakhjulstrekk passer ikke, og fra 325XD og 335XD passer ikke. Selvfølgelig. Og tydeligvis ingen i verden som selger en slik bil i deler. Så det svir ganske godt for noe helt unødvendig, men forrige eier var heldigvis samarbeidsvillig og overførte meg penger for å dekke det. Bare styr å måtte levere inn bilen nok en gang men da kan jeg endelig ha god samvittighet med viten om at absolutt alt av slitedeler er byttet og i orden. Endret September 26, 2018 av Gabz jokkeeng, michaelskare, ChrisP og 3 andre reagerte på dette 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 En helicoil og større bunnplugg må vel gå ann. Voldsomt dramatisk å bytte hele shiten. Tappepluggen kan de vel sveise ett eller annet på og dra den ut med ei tang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 26, 2018 Forfatter Share Skrevet September 26, 2018 Skjør aluminium bunnpanne så blir nok bare surr. Problemet er nok ikke å faktisk få ut pluggen, er da at hullet er ødelagt og det ikke går å få gjenget opp bra igjen. Så mest logiske løsningen er å bytte hele driten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Så lenge selger har vært medgjørlig og dere har funnet en løsning som funker for begge parter så er vel det godt nok. Det viktigste er å få bilen fiksa og på veien igjen. Hvordan har han klart det a, rappa til pluggen med muttertrekker da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 26, 2018 Forfatter Share Skrevet September 26, 2018 Ja, har fått penger for ny bunnpanne så er greit nok sånn sett. Han hadde visst brukt fastnøkkel men på disse bunnpanne er det visst meget viktig med riktig moment trukket til med momentnøkkel så skal sikkert lite til å ødelegge de gjengene. En ting er sikkert, skal være veldig nøye med det i årene framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Aluminium er jo mykt som smør, så den kan jeg se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Det er ikke selve delen som er det største problemet med bunnpanne bytte på xdrive.... sveigis og lagunilla reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Ergerlig!! Menmen. Du får dekket delen Men hvordan vil du få jobben gjort? Ikke det at du ikke kan skru, men ser for meg det er en type jobb med xdrive som krever å settes bort... Tar selger regningen på verkstedet også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 27, 2018 Forfatter Share Skrevet September 27, 2018 Må nok settes bort, ja. Var litt for rask i avtrekkeren på å avtale penger med selger uten å vite hvor omfattende jobben selv ble, så har ikke fått dekt for arbeidet. Får se hva løsningen blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet September 27, 2018 Share Skrevet September 27, 2018 (endret) Huff, kjipt med bunnpanna. Godt at det ser ut til at det ordner seg. Liker den bilen din godt nå, fargen er helt riktig i mine øyner! Glad den har funnet deg! Endret September 27, 2018 av fxslin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 27, 2018 Forfatter Share Skrevet September 27, 2018 Mange takk for hyggelige ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 29, 2018 Forfatter Share Skrevet September 29, 2018 Hopper over til neste side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå