Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sier det samme nå som i sted det kunne vært verre, uansett så kommer det flere muligheter senere :) og som Jeremy sa så håper jeg du fortsatt bidrar med ditt her inne som vanlig. Jeg kjørte Opel astra 1995 for et par år siden så Volvoen er ikke så ille 😎

Endret av Snagg30
Skrevet

Denne er da mye mer grom enn 225'en 😀 sett at man liker Volvo da. Jeg er stor fan av xc serien og synes rekkefemmeren har en herlig robust gange og fjæringskomforten er nesten litt amerikansk duvende. 

X5 blir for stivt for mange, dessuten er det veldig mye bil for pengene i xc60 om dagen og de er tilsynelatende enkle i mekanikken og dermed lite feil. Veldig bra mot rust også, men sjekk subbelistene under dører at de ikke har gnisset vekk lakken. Før e61 kjøp var det nettopp en xc90 2.4 manuell som ble prøvd og nesten endte opp med. Men jeg ville ha sportslig bil en siste gang før Volvo livet 😂

Lykke til med denne og 😀👍

Skrevet (endret)

@Evopower "robust gange" er kanskje den mest passende beskrivelsen jeg har hørt for denne.  :D Synes det var litt N47 over denne, bare med en sylinder mer. Jeg er en av få som liker N47s gange, det er spesielt det, for ingen liker N47s gange. :D Takk! :) 

Endret av Marius2002
Skrevet

Gratulerer med ny bil 👍 Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg heller valgt XC60en fremfor 2-serien. Det er nå iallfall ett Volvo merke på en skikkelig Volvo. 2-serie er jo ett BMW merke på en vits... 😅 Men fra spøk til alvor...disse Volvoene er jo bra biler som holder verdien sin godt. Er vel en rekkefemmer i denne, det er jo litt kult 😀

Men du kommer til å savne nybilgaranti og lave driftskostnader, sånnsett så er jo 225xe en genial bil. Men det er en tid for alt 😀

Skrevet (endret)

Gratulerer med finfin Volvo! Disse er ikke noe å kimse av, jeg hadde gleden av å ta meg av salget av en slik for et vennepar som flytta til Svalbard et år, det var en svært godt utstyrt 2013 D4 R-design. Fabelaktig, robust og solid bil som ga et typisk Volvo-trygghetsfølelse bak rattet. Jeg skjønte da hvorfor de har solgt så bra som de har i Norge. Den bilen ble jeg nedringt på, og var solgt etter et par dager mener jeg å huske. Ble påkostet en del på service før salg, men ikke noe annet enn slitedeler. Fikk beskjed fra servicetekniker hos merkeforhandler at disse XC60’ene var noe av det bedre Volvo hadde laget i moderne tid kvalitetsmessig. Og jeg er enig med deg, liker N47-lyden og liker absolutt rekkefemmerlyden i Volvoen! Tar meg den frihet å legge til et par bilder. :) 

DSC00214.thumb.JPG.17ee9e96ef1107bd800f66294b769eca.JPG

DSC00265.thumb.JPG.accca117115fc7f4d092e58bfa2319ef.JPG

Endret av papertiger
Skrevet

Gratulerer med fin Volvo .😀

Denne kommer du garantert til å få mye glede av .

Flotte og robuste biler ,ikke minst av og til er det godt å sitte litt høyt og se utover terrenget .

Og ikke minst så skader det heller ikke å prøve et annet merke iblant ,hvertfall når du velger et merke som Volvo .👍

  • 2 weeks later...
Skrevet

De Volvoene er bra bygget, men se etter rust på skjermene foran helt nederst

Se her for hvorfor 

 

 

ellers så er det greit å bytte olje på girkassen innimellom, den er glad i å slure når den er kald.

D4 motoren responderer også godt på tuning, volvos originale polestar er bra og lovlig, men kanskje litt dyr. 
 

ellers så hadde vi litt problemer med dørlåsene når det er kaldt, de henger og dørene lar seg ikke lukke. Det problemet har vi hatt på vår v70 og xc70 og pappas xc60.

Skrevet

@flobben takk for info. Min ser rustfri ut der av det jeg kan se fra innside dør/ned fra panser. Jeg kjenner det lydisolerende materialet han prater om fra dørsiden og det er tørt. :) Har lest at automatkassene krever oljeskift i ny og ned. Denne har fulgt aller servicer og alt er gjort på Volvo merkeverksted. Et klistermerke med "Volvo Service 2.0"- er på alle servicene tatt, i tillegg til stempel og underskrift. Jeg aner ikke hva dette betyr, så jeg sendte mail på de igår om jeg kunne få vite hva som var gjort når, siden ingen kvitteringer lå med. Regner med jeg ikke får svar. Og må skifte girkasseolje bare for å gjøre det. Bilen var EU-godkjent uten feil dagen jeg hentet den. Også oljeservice i samme forbindelse :) Håper og tror det er et godt kjøp. Regreim og vannpumpe er nylig byttet. Aldri vært plaget med dørlåsene, selv i -15.

@sveigis Takk for omtanke :) Du det går helt fint. Det er tut og kjør, selv om det er en bruksbil med bruksmerker, så klarer jeg aldri å slippe helt den der med å ikke være redd for bilen likevel... Uvant å ikke ha keyless lengre, så har gått fra bilen med nøklene i noen ganger. Bilen veier jo noe mer så har hendt jeg har glemt litt det og fått meg en overraskelse ved nedbremsing. Men alltid gått bra og jeg tror jeg har lært bilen å kjenne :) Det er ihvertfall en megastor nedtur å gå fra LED hovedlys til halogen. Skal ikke koste på denne noe annet enn service og teknisk. Men jeg kjøpte til skvettlapper som skal monteres ved hjulskift :) Hentet sommerhjulene nå, helt nye felger og dekk. Fikk ikke All Terrain som jeg ønsket fordi leverandør var tom, men fikk noen Yokohama Geolander SUV-dekk istedet. Helt greit. 255/60-18. Dette var med i prisen fordi sommerfelgene som var med var helt forferdelig oppripet og hakkete og dekka var slitt. 

Ikke tatt et eneste bilde av bilen siden jeg hentet den 🤷🏼‍♂️
 

5F5BEEE6-EB02-4664-B822-C7FD3DAA5883.thumb.jpeg.56dbcb233606072fcccc595cf3c93955.jpeg

 

  • 4 years later...
Skrevet

Hei - Ny her i dag - Takker for veldig fin tråd!

Noen som har prøvd å "trimme/mappe" 3-sylinderen som står i 225xe? Ser at eks. TS-Racing lover 30 hk+ og det hadde jo vært moro! Er 71 år men liker litt Power!

Hører gjerne fra dem som har prøvd med mer hester og deres erfaringer :-)

Skrevet (endret)

Hepp! Dette var en gammel tråd. 225xe var en fin bil, burde aldri prøvd å være fornuftig med billigere bil - ender bare opp med dyrere igjen etter kort stund 😂 Heldigvis tok turboen med mer kveld etter rimelig kort tid på Volvoen, som resulterte i 10 måneder venting på deler og ca. 60000,- i deler/arbeid. Bruktbilgarantien slo inn og jeg leverte Volvoen tilbake og fikk byttet inn i en BMW igjen uten økonomisk tap på Volvoen :) Vel, nok om det forsøket på et fornuftig bilhold. 
Å trimme denne halvsekseren tror jeg ikke er all verden med vits. Får du 30hk mer, så kjør på om du mener det er verdt det. For min del var det den elmotoren som burde hatt en 50hk mer og noen mil ekstra. Alt i alt fungerte hybridlinjen utrolig godt i min situasjon da, selv med 15km reell elektrisk rekkevidde. Idag er både barn blitt større og livssituasjon endret seg, så da hadde ikke det gått ettersom bilen blir brukt mye mer. Jeg synes halvsekseren var litt masete i bykjøring/småkjøring, men totalpakken var en relativ kvikk bil som var god å kjøre og hadde god nok plass :) 

Endret av Marius2002
Skrevet
20 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hepp! Dette var en gammel tråd. 225xe var en fin bil, burde aldri prøvd å være fornuftig med billigere bil - ender bare opp med dyrere igjen etter kort stund 😂 Heldigvis tok turboen med mer kveld etter rimelig kort tid på Volvoen, som resulterte i 10 måneder venting på deler og ca. 60000,- i deler. Bruktbilgarantien slo inn og jeg leverte Volvoen tilbake og fikk byttet inn i en BMW igjen uten økonomisk tap på Volvoen :) Vel, nok om det forsøket på et fornuftig bilhold. 
Å trimme denne halvsekseren tror jeg ikke er all verden med vits. Får du 30hk mer, så kjør på om du mener det er verdt det. For min del var det den elmotoren som burde hatt en 50hk mer og noen mil ekstra. Alt i alt fungerte hybridlinjen utrolig godt i min situasjon da, selv med 15km reell elektrisk rekkevidde. Idag er både barn blitt større og livssituasjon endret seg, så da hadde ikke det gått ettersom bilen blir brukt mye mer. Jeg synes halvsekseren var litt masete i bykjøring/småkjøring, men totalpakken var en relativ kvikk bil som var god å kjøre og hadde god nok plass :) 

Hei Marius og takk for svar! Ikke sikkert at det merkes så mye - Tar meg nok en tur ned på TS-Racing i Oslo og kanskje de har noen kunder som har gjort dette med denne bilen - Får spørre de som har erfaring, det er alltid lurt. Ellers synes jeg bilen er skikkelig kvikk fra start med manuell giring - Tror ikke det er mange som følger fra 0 - 60 km/t - Så morsom bil å kjøre da :-) Har hatt de samme utgiftene som mange andre her inne med fjører og hjullagre pluss frontdør høyre fremme som ikke ville opp... Ellers har bilen fungert fantastisk og min yngste sønn har en også. 

Skal komme tilbake til trimming hvis og når det skjer. 

Er det noe vits med å Flushe girkassen etter 150 tusen kilometer? Skal bytte olje på girkassen denne måneden når trygda kommer - Hører gjerne på meninger om dette :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...