Marius2002

Marius2002s F45 225xe M-Sport

Recommended Posts

11 minutter siden, papertiger skrev:

Alltid kjekt med litt avkobling fra det vante. Hvor går turen? God helg!

Turen går til Sandøya som ligger, enklest forklart, mellom Ona og Finnøya :) Finnøy havstuer har du kanskje hørt om? Og Ona er vel kjent for alle? I nærheten der ihvertfall :) Skulle egentlig ut igår, men det var mye vind, så vi roet bare i havna med krabbe og vin i går kveld og opp tidlig idag for å ta løs.

Edit: Kart er bra. Rød sirkel er Sandøya og grønn sirkel er Ona for å sette litt plassering.

AF36028D-3BFF-44B8-92B2-B756C4C69451.thumb.jpeg.ff40caf401dd1d1707a3e76918ab1e94.jpeg

Edited by Marius2002

Jeg fylte i starten av oktober og har nå rett over en halv tank på bilen. Med kuldegradene som har vært er det mer og mer tydelig at dette påvirker kjørelengden og effekten. På de kaldeste dagene merker jeg at den ikke klarer å holde 60 i de bratteste oppoverbakkene(ja det er så bratt, derfor jeg har 4x4), det er for lite tilgjengelig kraft. Men det er heldigvis bare få dager. Jeg merker det spesielt nå hvor jeg er blitt vant med dobbel så lang rekkevidde og effekten har vært der hele tiden, enn når jeg gikk fra dette i fjor vinter over til motsatt til vår/sommer. Likevel er dette som sagt forventet og en ting man må leve med med en tidlig utgave av hybrid. Hybridbilene fremover får lengre rekkevidde på strøm, som man er inneforstått med når man kjøper bil idag. Uansett er jeg fortsatt veldig happy :) Ungen har lært seg at vi kjører BMW, tante og onkel har Mercedes og besteforeldrene har Audi, så nå roper hun ut hver gang hun ser en av de nevnte merkene på veien! Godt jobbet Marius :D 

07C8EC56-C701-4503-A76A-BEFEA925AC70.thumb.jpeg.be103c3d5af957e94f98aa4c95f9fc0f.jpeg

Uansett hvor kjekt det er å kose seg i BMW, så er det jammen fint baki marka også, selv med frosne stier og vann :)  En kombo som dette (sykkel og bil) må være topp! 
168B8F2A-E403-4E51-BB35-872D21EDD08B.thumb.jpeg.1b5fab7dadac940c1bcbdfb86e29751c.jpeg