Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Solberg93 skrev:

Var ikke klar over at det stod så ille til.

Driver selv og sikler på en sort F31 330d lci med rødt interiør på finn, tror den har xdrive da..

Nei, virker i hvertfall som det er best å holde seg til biler med lav kilometerstand i det minste, og gjerne ha motorskadeforsikring.

Den fra MB Auto? Var tøff den :) Siklet selv litt på en hvit F31 330d i Tyskland med rødt interiør 😅

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=315844887

Mangler M-Sport og el.seter, men ellers så var den innafor :) M-Sport kan fint ettermonteres og el.seter tror jeg ikke jeg bryr meg så mye om.

6 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Nei.. Ser ikke poenget. (Nok en unødvendig kommentar fra meg)

Er du ikke litt for gammel til å holde på slik? 🤔

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Man må jo synke ned på samme nivå som dem man skriver med. Da blir det slik. :)

Kan ikke se at jeg kommer med noen unødvendige og ekstremt vage kommentarer, for så å nekte å utdype når jeg blir spurt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Den fra MB Auto? Var tøff den :) Siklet selv litt på en hvit F31 330d i Tyskland med rødt interiør 😅

Ja stemmer, i mine øyne er den tilnærmet perfekt og skikker seg pent ut :) 

Syns markedet her til lands for 3-serie stasjonsvogn med stor diesel har vært dårlig lenge så man må nok se til Tyskland som du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Solberg93 skrev:

Ja stemmer, i mine øyne er den tilnærmet perfekt og skikker seg pent ut :) 

Syns markedet her til lands for 3-serie stasjonsvogn med stor diesel har vært dårlig lenge så man må nok se til Tyskland som du nevner.

Absolutt :) Håper jeg finner noe med en mer spenstig fargekombinasjon enn det jeg har nå, og da står brunt eller rødt høyt på listen.

Det er det. Egentlig for alt av 3-serie med stor diesel motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, sveigis skrev:

Dette minner jeg meg om når jeg skulle selge e61en i sin tid.

Veldig mye for og imot osv osv .

Endte opp med en pris som var særs bra iht alder og km og angret ikke siden .😊

Og nå har jeg ikke satt meg inni prisene på disse ,men kan nok tenkes hvis du setter en pris på den du føler er grei og du er fornøyd med,så kan det være greit å selge mens leken er god .

Samtidig har du en perfekt bil og skjønner at ting ikke er lett 😊

Blir fort slik ja :)

Er som sagt lite av disse i landet, dermed få til salgs og da vanskelig å sammenligne priser. Men har litt inntrykk av at de havner i en priklasse der de som vil ha de kanskje ikke vil/kan betale så mye, mens de som kan det, gjerne har råd og mer lyst på noe nyere/råere igjen.

Men det finner jeg vel fort ut av hvis/når den havner på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig tankegang du har vedrørende salg, og ofte dreier det seg uansett i den retningen når tanken først har meldt seg, men jeg hadde nok beholdt bilen noe lenger dersom du likevel har tenkt til å utbedre det lille som er av slitasjedeler/feil/mangler. Tenker du har en såpass ryddig og ivaretatt 335d, at det å selge den til fordel for noe annet i samme prisklasse, sannsynligvis ikke vil lønne seg. Ellers har jeg inntrykk av at f.eks E6x 535d holder godt i pris blant de unge, og det ser ikke ut til at kilometerstand er det som skremmer denne kjøpegruppen der de fokuserer på frieksos, dieselstusser, 13" brede felger og 100mm senk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjip problemstilling du har der Daniel, har vært der selv (eller er vel der konstant, lysten på noe nytt melder seg alt for ofte) men har det siste året endt opp mye fram og tilbake og ender alltid på å beholde, både BMW og MINI (dvs. beholdt begge ved ren flaks eller om det var universet som steppa inn, for den første skulle egentlig i innbytte men så ble den snappet, og den andre var egentlig solgt og skulle hentes, så kom o store nedstengning 12.mars så gikk det i vasken 😂). Vet hva vi har i de to bilene, kjenner de såpass godt at jeg er redd å ende opp med noe som jeg ikke aner hva som kommer på eller som har vær. Rart å tenke slik, men får et godt forhold til bilene etterhvert om de leverer og ikke skuffer. Men som nevnes over her, det går jo an å legge den ut til en pris du vil ha, og se om det er interesse. Problemet er kanskje at en da er så innstilt på salg at en blir desperat og jekker ned prisen etterhvert 😛 . Uansett, bilen din er utrolig fin og ikke minst ganske sjelden med den motoriseringen, så hadde ikke hatt noe i mot å hatt denne her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg ikke er 100% oppdatert på ''E9x markedet med stor motor'' så er min tankegang lik som @Saltkjelen at jeg ville beholdt bilen da kmstand ikke ser ut til å drepe interessen i disse 35d'ene. Referer da til E6x markedet som tar ville priser for 535d som har gått 300.000km og mer. Tror din også vil oppleve det, samt du har en utstyrsliste man skal lete lenge etter.

Da ville jeg hvertfall sett vekk fra kmstand når utstyr, motor og godt vedlikehold er på plass. 

Men igjen, er ikke sikkert alle er like ''dumme'' som meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Det er forståelig tankegang du har vedrørende salg, og ofte dreier det seg uansett i den retningen når tanken først har meldt seg, men jeg hadde nok beholdt bilen noe lenger dersom du likevel har tenkt til å utbedre det lille som er av slitasjedeler/feil/mangler. Tenker du har en såpass ryddig og ivaretatt 335d, at det å selge den til fordel for noe annet i samme prisklasse, sannsynligvis ikke vil lønne seg. Ellers har jeg inntrykk av at f.eks E6x 535d holder godt i pris blant de unge, og det ser ikke ut til at kilometerstand er det som skremmer denne kjøpegruppen der de fokuserer på frieksos, dieselstusser, 13" brede felger og 100mm senk. 

Nei, det er ikke sikkert det ville lønne seg. Men det kan man vel si om ganske mye når det kommer til bil :P Tja, de har da synket litt i pris tror jeg.

Altså, når man stadig ser folk som er ute etter bil sette maks 200.000km eller 180.000km som enkelte har valgt, så kan man jo lure på hvor mange som er interessert i biler som er kjørt over, eller hvor mye de gidder å betale. Men på en annen side så kan man jo ta det man ser der med en klype salt. Mange som liker å kritisere priser uten å ha noe planer om å kjøpe, mens de som vil kjøpe ikke bruker tid på å mase i kommentarfeltet. 🤷‍♂️ Jeg finner vel fort ut av det hvis den ligges ut for salg. Blir den ikke solgt, så er detnok ikke verdens undergang :)

52 minutter siden, papertiger skrev:

Det er en kjip problemstilling du har der Daniel, har vært der selv (eller er vel der konstant, lysten på noe nytt melder seg alt for ofte) men har det siste året endt opp mye fram og tilbake og ender alltid på å beholde, både BMW og MINI (dvs. beholdt begge ved ren flaks eller om det var universet som steppa inn, for den første skulle egentlig i innbytte men så ble den snappet, og den andre var egentlig solgt og skulle hentes, så kom o store nedstengning 12.mars så gikk det i vasken 😂). Vet hva vi har i de to bilene, kjenner de såpass godt at jeg er redd å ende opp med noe som jeg ikke aner hva som kommer på eller som har vær. Rart å tenke slik, men får et godt forhold til bilene etterhvert om de leverer og ikke skuffer. Men som nevnes over her, det går jo an å legge den ut til en pris du vil ha, og se om det er interesse. Problemet er kanskje at en da er så innstilt på salg at en blir desperat og jekker ned prisen etterhvert 😛 . Uansett, bilen din er utrolig fin og ikke minst ganske sjelden med den motoriseringen, så hadde ikke hatt noe i mot å hatt denne her. 

Lysten på noe nytt er der nesten hele tiden for min del 😂 Kunne sikkert hatt et langt og greit eierskap med den E90n jeg hadde før denne for eksempel, men jeg ga brått etter for denne lysten. 🙄

Ja, ser den. :) Du har jo en grei kombinasjon av to biler, og når de i tillegg er trofast så blir det jo fort litt kjipere å bytte de ut.

Får se hva jeg gjør etterhvert som det blir vår. Som du nevner så er jo dette en litt uvanlig bil her til lands, så er vel ikke verdens undergang om den ikke blir solgt.

52 minutter siden, Carlsius skrev:

Med forbehold om at jeg ikke er 100% oppdatert på ''E9x markedet med stor motor'' så er min tankegang lik som @Saltkjelen at jeg ville beholdt bilen da kmstand ikke ser ut til å drepe interessen i disse 35d'ene. Referer da til E6x markedet som tar ville priser for 535d som har gått 300.000km og mer. Tror din også vil oppleve det, samt du har en utstyrsliste man skal lete lenge etter.

Da ville jeg hvertfall sett vekk fra kmstand når utstyr, motor og godt vedlikehold er på plass. 

Men igjen, er ikke sikkert alle er like ''dumme'' som meg :D 

Jeg har i grunn ikke fått helt inntrykk av at E6x 535d går for helt ville priser, men så har jeg vel ikke fulgt så alt for godt med. Men til min fordel, så er som regel 3-seriene priset litt høyere enn 5-seriene uavhengig av motor, samt det er en del flere 535d her sammenlignet med 335d.

Utstyrslisten på denne er ikke så gale nei, mangler et par ting, men noe av det kan nok ettermonteres til en grei sum (rattgir, combox etc), mens noe er vanskeligere, som for eksempel aktiv styring, men det er ikke noe jeg ønsker uansett.

Hehe ja, jeg satser på at det finnes folk som ikke kun fokuserer på kilometerstanden på bilen, men det vil tiden vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ved salg så er det også den faren ved at du står økonomisk ansvarlig for alt som skulle oppstå med bilen i månedene etter salg. Treffer du på rette typen så har du tapt før har laget salgsmeldingen ferdig 😅 jeg solgte en bil og det skjedde et helt uforutsett havari rett etterpå, og det var det jeg som selger som måtte stå ansvarlig for kostnadene der. Ved innbytte så slipper du risikoen, men forhandlerne vet ikke hva verdien er på en slik bil uansett. De ser bare "gammal" bmw slæddevogn. 70k innbytte eller noe. 

Det er alltid spennende med noe nytt, men gresset er ikke grønnere på andre siden som regel 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI

Siden sist oppdatering så har dette blitt gjort:

- Toppdeksel, toppdekselpakning, o-ringer til dyser byttet

- Innsugspakninger byttet

- Vakuumslanger, vakuumtank, trykkomformere og el.ventil byttet

- Panser, fangere og sideskjørt lakkert

Og sist men ikke minst, så har bilen blitt solgt

IMG_20210616_181932.thumb.jpg.b1848ae08f1bc6c53ec2c8089933c10b.jpgIMG_20210616_181951.thumb.jpg.62481fe2a337d6a64b1926606b606213.jpg

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06
20 timer siden, Snagg30 skrev:

Personlig så har jeg aldri vært spesielt glad i E90-91 men denne bilen er flott, ser veldig bra ut :D 

Hehe, nei det er ikke alle som liker de. Jeg syns facelift E90 og E91 er veldig flotte biler, spesielt med M-Sport pakken. 

19 timer siden, sveigis skrev:

Solgt altså ?

Gratulerer med salg .😊

Er jo sånn har man bestemt seg så er det greit å bare få det bort .

Jepp, ble overlevert til ny eier i går. 🙂

19 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med salg! Hadde du problemer med ladetrykket siden vakuumsystemet ble byttet? 

Nei, men vakuumslangene var begynt å morkne. Helt sikkert de originale fra bilen var ny. 

Ble byttet samtidig som toppdeksel osv ble gjort. Greit å ta ting i samme slengen. 

Men er ikke ukjent at defekte vakuumslanger kan gi ladetrykksproblemer på disse. Det mest typiske er vel at det ikke er noe guffe før 3000rpm når store turboen slår inn f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...