Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Jeg har vært litt plaget av denne gjentagende meldingen.. Det er vist nok ett batteri i SOS modulen som sitter under taktrekket bak ved bakruta. Noen som har vært borti liknende?

A8286059-ECB5-4909-AC68-75E4B35CF695.thumb.jpeg.dc3e1314a1d6ca0f0d3ae4469fc98908.jpeg

Etter at Camaroen har blitt solgt så har jeg tatt i bruk E34en som nr to bil. Men jeg har også hatt denne her stående…2018 MB E350e. Litt artig å prøve hovedkonkurrenten til G30en som jeg har selv 😀

555BE83C-2AE5-453D-8309-B92F393CCC14.thumb.jpeg.f886ace44491eed6b2878ab0b3a1bcc6.jpeg

125F2A0C-746D-469F-84DD-ED48E4174E83.thumb.jpeg.471f9bafe93265f21acb82128bb5ded1.jpeg

E-klasse i W213 generasjon er egentlig en trivelig og bra bil. Interiøret er fancy å se på men bilen er litt traust. Dog så får man hele tiden følelsen av at den er en klasse under 5-serie på veldig mye, den føles rett og slett litt simplere. Interiørkvaliteten er ikke på premiumnivå synes jeg, infotianmentsystemet er veldig tungvindt og hybrid-drivlinjen kunne vært mer sømløs. Men styringen er veldig fin på denne kontra G30, ja bilen føles faktisk ganske lettkjørt. Den er også ett knepp mer komfortabel over små ugjevnheter i veien.

Ellers så tror jeg dere aldri skal se bilen min så skitten en gang til. Har vært tur retur Østlandet for å hente bil, ikke noen tvil om at siste ukers snøkaos har skremt veimyndighetene til overdreven saltbruk på motorveiene 😡 Godt den er ren igjen nå 👍

4A07D7AB-D602-484E-8C0C-35C6D22709FF.thumb.jpeg.cfa3acf3866c6f28eb8b1350802b39c7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har vært litt plaget av denne gjentagende meldingen.. Det er vist nok ett batteri i SOS modulen som sitter under taktrekket bak ved bakruta. Noen som har vært borti liknende?

A8286059-ECB5-4909-AC68-75E4B35CF695.thumb.jpeg.dc3e1314a1d6ca0f0d3ae4469fc98908.jpeg

Etter at Camaroen har blitt solgt så har jeg tatt i bruk E34en som nr to bil. Men jeg har også hatt denne her stående…2018 MB E350e. Litt artig å prøve hovedkonkurrenten til G30en som jeg har selv 😀

555BE83C-2AE5-453D-8309-B92F393CCC14.thumb.jpeg.f886ace44491eed6b2878ab0b3a1bcc6.jpeg

125F2A0C-746D-469F-84DD-ED48E4174E83.thumb.jpeg.471f9bafe93265f21acb82128bb5ded1.jpeg

E-klasse i W213 generasjon er egentlig en trivelig og bra bil. Interiøret er fancy å se på men bilen er litt traust. Dog så får man hele tiden følelsen av at den er en klasse under 5-serie på veldig mye, den føles rett og slett litt simplere. Interiørkvaliteten er ikke på premiumnivå synes jeg, infotianmentsystemet er veldig tungvindt og hybrid-drivlinjen kunne vært mer sømløs. Men styringen er veldig fin på denne kontra G30, ja bilen føles faktisk ganske lettkjørt. Den er også ett knepp mer komfortabel over små ugjevnheter i veien.

Ellers så tror jeg dere aldri skal se bilen min så skitten en gang til. Har vært tur retur Østlandet for å hente bil, ikke noen tvil om at siste ukers snøkaos har skremt veimyndighetene til overdreven saltbruk på motorveiene 😡 Godt den er ren igjen nå 👍

4A07D7AB-D602-484E-8C0C-35C6D22709FF.thumb.jpeg.cfa3acf3866c6f28eb8b1350802b39c7.jpeg

Det artige er at det i dag dukket opp samme melding på konas X2.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Det artige er at det i dag dukket opp samme melding på konas X2.. 

Hehe, ja der kan man se… Virker som det skal være en smal sak å bytte. Man popper av dekselet over øvre bremselys bak også kan man ved å bøye ned taktrekket litt så får man tilgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.10.2022 den 13.09, Fredrik 90 skrev:

Da har jeg iallfall fått kortet ned litt på min "shortlist" :) Den er som følger:

2021 G31 540d M-sport xDrive

2018- Alpina G31 D5S 

2020- G21 M340i

2020- G05 X5 45e/40d/M50d 

For å ta en liten update i biljakten, nå har det jo gått noen måneder siden sist og jeg har kikket og kikket. Den opprinnelige "shortlisten" står ennå, men jeg må vedkjenne at jeg har med all letingen har lagt til noen alternativet på lista igjen. 

2021 G31 530d M-Sport xDrive

Rett og slett fordi 540d LCI er så j🤬🤬🤬 dyre både i Norge og i utlandet. Det er også rett og slett en sjelden bil, så å finne riktig spekk er vanskelig. Derfor har jeg utvidet til 530d for å ha mer å velge i samt noe ned på pris. Hjelper jo ikke med at de heiv på avgiftene med 40 000 kr heller…

2021 G31 540i M-sport xDrive

Som med 530d, den blir tatt med for å øke utvalget. Det er vel ikke noen tvil om at det er G31 LCI jeg har mest lyst på. Jeg har tidligere sagt at hvis jeg skal ha B58 så blir det i M340i eller X5 45e, de ordene må jeg svelge nå..

2019 Porsche Panamera e-Hybrid 

Porsche er Porsche, blir aldri feil. Har alltid hatt sansen for disse, og nå jeg ser hva jeg må betale for den perfekte G31 LCI så er vi inne i prisleiet til disse bilene. Stort pluss at det er en ladbar hybrid som ikke er en SUV. Minuset er at det ikke er BMW, for selv om dette er Porsche så er BMW fortsatt BMW for meg. 

Per i dag så er G21 M340i og X5 45e de heteste kandidatene, men også de to jeg har minst lyst på. Jeg synes rett og slett at utvalget av G31 LCI med sekser er for dårlig, og de få bilene jeg finner blir rett og slett for dyre synes jeg. Det er for galt å betale opp i mot en mill for en bruktimportert bil som i tillegg er av utgående modell. D5S sliter jeg med å finne biler med brukbar kilometerstand, de få som har gått under 50 000 km blir veldig dyre igjen…og da begynner de å trekke på åra. Jeg trenger heller ikke at familiebilen er såpass entusiastbil når jeg har 130i og Alpina B10 å kose meg med. Det taler også mot M340i. X5 45e derimot passer bruken vår veldig bra, den er økonomisk å kjøre med, prisene er på full vei ned, modellen er fortsatt relativt ny på markedet i motsetning til G31 og den er en ypperlig familiebil. Det er bare det at jeg har virkelig ikke lyst på SUV… 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent å se hva du ender opp med! X5 45e er virkelig blitt kjøpende, med priser rundt 850 for en godt spekket utgave.

Hadde bare 545e hatt mere elektrisk rekkevidde og blitt levert som stasjonsvogn så hadde valget vært enkelt! 😁

Men av de bilene du lister opp her ville jeg tatt Panameraen any day! For en bil! Rett og slett dritlekker, og med markedets beste garanti, PAW 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

BMW fortsatt BMW for meg. 

Er det ikke rart dette Fredrik ?😊

Uansett hva som er knallfett av alle andre merker og kanskje bedre så er det akkurat det med det man liker best .

Sånn er jeg og ,sett på mange andre biler så tenker jeg ,pokker for jo en fin fin Bmw isteden .😅

 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det er bare det at jeg har virkelig ikke lyst på SUV… 😂 

Nei og til det prisleiet du nå skal kjøpe bil ,så må du virkelig kjøpe bil som du liker og jeg er sikker på at du finner noe du kommer til å like .😊

Blir spennende og se hva du lander på og bra blir det ,noe jeg vet 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Andreas_R skrev:

Spent å se hva du ender opp med! X5 45e er virkelig blitt kjøpende, med priser rundt 850 for en godt spekket utgave.

Hadde bare 545e hatt mere elektrisk rekkevidde og blitt levert som stasjonsvogn så hadde valget vært enkelt! 😁

Men av de bilene du lister opp her ville jeg tatt Panameraen any day! For en bil! Rett og slett dritlekker, og med markedets beste garanti, PAW 😎

Ja jeg er spent selv på hva det blir 😅 Hadde 545e kommet i Touring så hadde en sånn stått i min garasje nå. Jeg har prøvekjørt bilen to ganger og jeg synes den er fantastisk, men plassen blir for knapp for en familie på tur. Så lyst har jeg på 545e at jeg vurderte å bytte en av de andre bilene mine i en litt eldre F11 530d for å ha det som primær familiebil og turbil. Men det blir for tullete..

Panamera er spennende, denne skal jeg undersøke litt nærmere. Har alltid likt andre generasjon av Panamera. Førstegenerasjon liker jeg ikke, synes også den har fått ett utrolig dårlig image. Det har liksom blitt en sånn kjeltringbil som du ser byens ikke fullt så lovlydige kjøre rundt i. Synes rett og slett den har tålt tidens tann dårlig og ser kjip ut. Men andre generasjon er kjempelekker. 

20 timer siden, sveigis skrev:

Er det ikke rart dette Fredrik ?😊

Uansett hva som er knallfett av alle andre merker og kanskje bedre så er det akkurat det med det man liker best .

Sånn er jeg og ,sett på mange andre biler så tenker jeg ,pokker for jo en fin fin Bmw isteden .😅

 

Nei og til det prisleiet du nå skal kjøpe bil ,så må du virkelig kjøpe bil som du liker og jeg er sikker på at du finner noe du kommer til å like .😊

Blir spennende og se hva du lander på og bra blir det ,noe jeg vet 🙏

Aller mest vil jeg ha akkurat den bilen jeg har i dag, med samme spekk pluss noe annet småtteri som kom på LCI. Jeg er så fornøyd med denne bilen, og jeg er livredd for å bruke masse penger på en bil som jeg ikke blir fornøyd med. Derfor vurderer jeg 5-serie diesel igjen, jeg vet det funker for meg og jeg vet at jeg blir fornøyd. Det er litt kjedelig og forutsigbart ja, men Alpina og 130i’n har brakt en annen dimensjon av entusiasme og bilglede inn i bilparken. Også E34en selvsagt, den er ett familiemedlem som har fulgt meg i tykt og tynt i alle år og som fortsatt skal gjøre det. Den skal jeg begraves i.  Familiebilen skal bare virke, gjøre det den blir bedt om og ta oss trygt rundt til en fornuftig kostnad. Her har 540d’n vært helt fantastisk enestående, så mye vi har farta rundt med denne over hele Europa…aldri ett eneste feilslag eller tull. Driftsikker som en Corolla fra 90 tallet 😅 Derfor ønsker jeg noe av det samme igjen, jeg vet ikke om jeg blir fornøyd med X5, 3-serie eller Panamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

Hvorfor vil egentlig du bytte ut 540d? :) 

Jeg har egentlig ikke lyst til å bytte den ut, og det er heller ikke umulig at jeg bare beholder den om jeg ikke ser en bedring i bruktbilpriser og rentenivå ut over året.

Men bilen begynner å trekke på åra nå, og den begynner å legge på seg en del km. Den bikker 120 000 km i disse dager og jeg ser for meg mange store utgifter på vedlikehold i årene fremover. Men den viktigste faktoren er ønsket om mer plass, det kommer en liten en til i Juli og da blir sedan for knapt. Jeg merket bare i sommer når vi var på bilferie så blir det for knapt med sedan, barn krever litt utstyr og leker med på tur og det tar mye av plassen. Derfor er ønsket om en Touring men av samme bil som jeg har fra før. Men jeg ønsker meg Laser lys og da må jeg på LCI..som tilfeldigvis er dødslekker å se på 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panamera E-Hybrid er vel kanskje markedets lekreste i stasjonsvognklassen, og da som Sport Turismo. Motoren i bunn er 2.9-literen fra Audi RS5, et virkelig smykke av en motor. Sleng på en ekstra turbo, så blir det ekstra gøy også. ;) Men de blir jo dyre de også. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den @Fredrik 90 men du har mer plass i bilen din nå enn en Panamera e-hybrid har. Samtidig skjønner jeg veldig godt det med innlasting, nedfelling av seter, stabling osv.. For selv om volumet totalt er større i din så vil du sikkert få med deg mer i en Panamera. Med det sagt gikk vi motsatt vei til markedets verste innlastningshull, men det gikk overraskende bra. I volum sluker den mer enn de vi har hatt før og barnevogna merkes ikke er med omtrent. Heldigvis er minstejenta snart 1,5 år og vi er ferdig med vogn(vi har latt begge ungene få gå mye selv og tar de med på gåturer i deres tempo, så slipper vi unna vognen i et  tidligere stadie). Jeg tror man kan få til meste om en ser mulighetene og ikke begrensningene :) Med det sagt frykter jeg for at jeg må gå til innkjøp av takstativ for å få med alt av skiutstyr etterhvert :) 

1C53853B-D0C2-4A15-B4E5-24C833E259A3.thumb.jpeg.7c347577a6f03e475ee4ef02f3992a1e.jpeg
(Minste tallet av bagasjerommet er hybridversjonene).

Uansett så kommer det til en dag hvor det er dags for bytting. Har du vurdert i4M50? Drit i det elektriske for et lite sekund, men du har en kraftpakke av dimensjoner pakket inn i en kompakt men romslig bil. Jeg tror du ville funnet deg til mer enn godt tilrette :) Lyd har du i Alpina og 130i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Panamera E-Hybrid er vel kanskje markedets lekreste i stasjonsvognklassen, og da som Sport Turismo. Motoren i bunn er 2.9-literen fra Audi RS5, et virkelig smykke av en motor. Sleng på en ekstra turbo, så blir det ekstra gøy også. ;) Men de blir jo dyre de også. 😅

Ja det er dette jeg også synes, denne modellen er en innertier. Jeg liker også veldig godt interiøret i denne bilen, synes forsåvidt at dette er relativt mye high class premiumbil for pengene. Det at motoren er fra Audi synes jeg er urovekkende…

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Skal gjøre det svært enkelt og ferdig oppsummert for deg Fredrik :

Lekker bil, jeg liker siste generasjon av A6 veldig godt. Synes det er en pen bil og mange Audi kunder går glipp av en glimrende bil i kappløpet om å kjøpe flest e-tron. Men om jeg hadde hatt et slikt budsjett så hadde jeg nok ikke valgt RS6 😅 S6 derimot kunne vært en kandidat, men ytelsene i den 3,0 liters TDI V6en skuffer. Dette skal jo liksom være Audi sin M550d fighter, men selv en 540d har bedre ytelser enn S6en.

Føler meg ferdig med Audi 😬

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg ser den @Fredrik 90 men du har mer plass i bilen din nå enn en Panamera e-hybrid har. Samtidig skjønner jeg veldig godt det med innlasting, nedfelling av seter, stabling osv.. For selv om volumet totalt er større i din så vil du sikkert få med deg mer i en Panamera. Med det sagt gikk vi motsatt vei til markedets verste innlastningshull, men det gikk overraskende bra. I volum sluker den mer enn de vi har hatt før og barnevogna merkes ikke er med omtrent. Heldigvis er minstejenta snart 1,5 år og vi er ferdig med vogn(vi har latt begge ungene få gå mye selv og tar de med på gåturer i deres tempo, så slipper vi unna vognen i et  tidligere stadie). Jeg tror man kan få til meste om en ser mulighetene og ikke begrensningene :) Med det sagt frykter jeg for at jeg må gå til innkjøp av takstativ for å få med alt av skiutstyr etterhvert :) 

1C53853B-D0C2-4A15-B4E5-24C833E259A3.thumb.jpeg.7c347577a6f03e475ee4ef02f3992a1e.jpeg
(Minste tallet av bagasjerommet er hybridversjonene).

Uansett så kommer det til en dag hvor det er dags for bytting. Har du vurdert i4M50? Drit i det elektriske for et lite sekund, men du har en kraftpakke av dimensjoner pakket inn i en kompakt men romslig bil. Jeg tror du ville funnet deg til mer enn godt tilrette :) Lyd har du i Alpina og 130i.

Fordelen med en kombi/hatchback løsning er at tilgangen til bagasjerommet er helt annerledes enn på en sedan. Som du er inne på så gjør det at man får pakket litt annerledes og man får med mer, man har også mer høyde å pakke på ettersom man ikke har begrensingen i  den faste hattehylla. Vi har ei på 2,5 år nå samt en til på vei, så vi må ta høyde for vogn iallfall en stund til. På Panamera har man også Sport Turismo versjonen som vil ha ytterligere bagasjeplass, selv om jeg designmessig foretrekker vanlig Panamera. 

Jeg har ikke vurdert i4 M50, men jeg har vurdert M440i Gran Coupe. Elektrisk utgår ettersom vi bruker bil på en del lengre turer sydover i Europa. Jeg setter også pris på en skikkelig fossilmotor også i familiebilen, selv kjøreturene til butikk og jobb blir mer underholdene da. Kjøreglede i hver meter, også med sekssylindret diesel 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...