Gå til innhold

Vinterdekktest 2019


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, E.H.D skrev:

Da er vinterdekktesten 2019 fritt tilgjengelig på motor.no

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2019/

Jeg trengte dekk i dag, så testen kom, offentlig ca 2 dager for sent for meg. Men jeg har Hakka og er fornøyd så langt med de! Men har ikke rørt is eller snø enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Gripmax status pro winter piggfrie dekk fra GS bildeler, men finner ikke noen tester av disse dekkene.. Er det andre som har prøvd de? Jeg innbiller meg at de ihvertfall er litt bedre enn Tri-ace dekkene. Utvalget er ikke så stort i rimelige 22" dekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 16.30, Fredrik 90 skrev:

Interessant tema da jeg skal ha nye vinterdekk til 540en i år. Jeg vil kjøre med Nokian piggfri, men hva er siste å beste utgave av disse? Blir heller ikke klok på den dekk testen. Vil ha ett dekk som er best på snø, her er jo stort sett Nokian en vinner. Forøvrig så kjører jeg 95 prosent av tiden på tørre og våte vinterveier, men de få gangene jeg er på snø så må de virkelig bite.

Har Nokian Hakka R2 på E34en, de er fra 2014 og funker fortsatt utrolig bra. Bruker dog denne bilen veldig lite på vinterstid, så det spiller ikke så stor rolle.

Jeg kjøpte Nokian Hakkapelliita R3 nå. Jeg kjører med 275 bakdekk og 245 framdekk i 19",  dette kunne ikke Nokian levere tidligere men nå kan de det med det nye R3 dekket.  Har ikke fått de på bilen enda så jeg er spent på hvordan de er på våte veier som det er mye av her i Haugesunds området om vinteren. Hadde Nokian piggfrie på min gamle E39 og med bakhjulsdrift skulle det lite til før antispin slo inn på våte veier pga dekkene var så myke. Har ikke inntrykk av at det problemet er så stort med Xdrive, jeg merket ihvertfall ingenting med Yokohama iceguard IG50 vinterdekkene jeg har kjørt med de siste 2 vintrene. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ampera skrev:

Her ligger en test fra 2019 over H merkede vinterdekk. Det er flere av disse som også leveres i  V og W for hastighetskode.

Jeg kjører på V merkede dekk. 

https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-10811081.html

Ser at testvinneren her, Continental TS860, også er med i testen i Motor. 


Hvilke vinterdekk har du planer om på F90’en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.H.D skrev:

Ser at testvinneren her, Continental TS860, også er med i testen i Motor. 


Hvilke vinterdekk har du planer om på F90’en da?

Jeg har bestilt følgende, Pirelli Winter SottoZero 3 runflat 275/35 R20 102V XL , runflat.

Skal bruke dette på 9,5 x 20» felger. Har bestilt M 8 felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Jeg har bestilt følgende, Pirelli Winter SottoZero 3 runflat 275/35 R20 102V XL , runflat.

Skal bruke dette på 9,5 x 20» felger. Har bestilt M 8 felger.

Kult, Competition felgene (style 813) da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hva de kan levere.

20'' Y-spoke style 863 MWeight-optimised forged wheel Y-spoke style in Ferric Grey matt, with milled M Performance lettering. The exclusive look lends the vehicle a strong athletic appearance.

Denne er for M8

 

F9441103-B18B-4408-A42A-B616F1ACD47E.png

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha nye vinterdekk til drittbilen, hvilket dekk er det som er best for Bergensk/Vestlandsk vinterføre? Altså 90% regn og slaps og 10% snø?

Blir det Goodyear Ultra Grip Ice 2 eller?

Jeg er kun vant med Hakka R2, og de er jo litt bløte. Funker greit på snø da.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 18.55, Daniel. skrev:

Må ha nye vinterdekk til drittbilen, hvilket dekk er det som er best for Bergensk/Vestlandsk vinterføre? Altså 90% regn og slaps og 10% snø?

Blir det Goodyear Ultra Grip Ice 2 eller?

Jeg er kun vant med Hakka R2, og de er jo litt bløte. Funker greit på snø da.

Ingen som har noe erfaringer? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Ingen som har noe erfaringer? 🙄

Jeg bor i Haugesund så vi har samme været om vinteren. Enig med deg angående Nokian R2 men jeg tok likevel sjansen på Nokian R3 da det fikk god score på vått føre.  Satser på at de har forbedra de svakhetene R2 hadde. 

https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2018/nokian-hakkapeliita-r3/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 18.55, Daniel. skrev:

Må ha nye vinterdekk til drittbilen, hvilket dekk er det som er best for Bergensk/Vestlandsk vinterføre? Altså 90% regn og slaps og 10% snø?

Blir det Goodyear Ultra Grip Ice 2 eller?

Jeg er kun vant med Hakka R2, og de er jo litt bløte. Funker greit på snø da.

Bor i Stavanger, så nogenlunde samme føre som i Bergen. Kjøpte Michelin X-ice 3 piggfri etter gode anbefalinger her inne (jeg hadde en tråd om, søk :) ). Holdt på å kjøpe Pirelli Ice Zero FR som ble sterkt anbefalt av min lokale dekkforhandler for det føret vi har her i området, og som kom godt ut i Motor sin test i fjor. Men så ble det Michelin allikevel, og samme dekkforhandleren skrøyt det dekket også svært opp, med fokus på en ekstremt lang levetid. Prisen var ca den samme for 225/45-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hpi skrev:

Jeg bor i Haugesund så vi har samme været om vinteren. Enig med deg angående Nokian R2 men jeg tok likevel sjansen på Nokian R3 da det fikk god score på vått føre.  Satser på at de har forbedra de svakhetene R2 hadde. 

https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2018/nokian-hakkapeliita-r3/

Ja, ser ut som Hakka R3 har fått bra omtale jevnt over, med litt minus på tørt føre. Jeg vår jo sånn sett fornøyd med Hakka R2.

22 minutter siden, papertiger skrev:

Bor i Stavanger, så nogenlunde samme føre som i Bergen. Kjøpte Michelin X-ice 3 piggfri etter gode anbefalinger her inne (jeg hadde en tråd om, søk :) ). Holdt på å kjøpe Pirelli Ice Zero FR som ble sterkt anbefalt av min lokale dekkforhandler for det føret vi har her i området, og som kom godt ut i Motor sin test i fjor. Men så ble det Michelin allikevel, og samme dekkforhandleren skrøyt det dekket også svært opp, med fokus på en ekstremt lang levetid. Prisen var ca den samme for 225/45-18.

Ser Michelin X-Ice X13 fikk litt pepper i testen over 🤔 Men det gjaldt jo mest på det vinterføret som vi har lite av :P

X-Ice X13 er nesten 250kr billigere enn Hakka R3. I hvertfall på byttdekk, vet ikke hvor stor forskjellen er hos den dekkbutikken jeg bruker. Får undersøke litt.

Goodyear Ultra Grip Ice 2 leveres ikke engang i den dimensjonen jeg skal ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daniel. skrev:

Ingen som har noe erfaringer? 🙄

Jeg har kjørt Goodyear Ultra Grip Ice 2 noen år på vestlandet, meget fornøyd selv når det var bare 4 mm igjen.

skal skifte nå, kommer til å gå for samme. står på en pre Lci E61 med bare drift bak..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, kapteinh skrev:

Jeg har kjørt Goodyear Ultra Grip Ice 2 noen år på vestlandet, meget fornøyd selv når det var bare 4 mm igjen.

skal skifte nå, kommer til å gå for samme. står på en pre Lci E61 med bare drift bak..

Fant ut at de ikke ble levert i den dimensjonen jeg skulle ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...