Gå til innhold

Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

På 19.2.2021 den 17.25, Evopower skrev:

Flott e53 😀 luft på alle 4 er nok nye som den deler med range rover av komponenter. De hadde jo samarbeid med bmw på den tiden. Kjøreopplevelsen er nok meget fin med dette 😀

Takk for det! Ja, har kun kjørt e53 to ganger før jeg kjøpte min, begge med sportsunderstell. Var natt og dag med luftfjøring😃

 

På 19.2.2021 den 20.27, Skulebollen skrev:

Har som mange andre begynt og få skjikkelig sansen for e53 😁 Og det er en bil jeg hatet(!) For senest ett par år siden 😅 

Såg en med lignende farge som din på motorveien mellom Sandefjord og Porsgrunn i helgen, og merket vil ha følelsen 😅 

Men er en bil som krever vedlikehold for og ta seg bra ut

 

To kjempe Bmwer du har 😊

 

Hehe, bra at folk begynner og få sansen for disse. Føler jeg kjøpte min akkurat i rett tid😅 takk for det, står seg godt ilag med 7ern 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått bytta ut eksosmanifoilden på x5’n! Disse er en svakhet på m57N motorene, så det ble montert en ny en i støypjern. Var bra med sprekker i den gamle, så gleder meg til prøvetur idag. Den får også nytt meyle forstillingskit+ en firhjulskontroll, så regner med den blir magisk og kjøre nå😃 pluss at jeg endelig blir kvitt den irriterende klunkinga fra venstre bærekule foran. Høres og føles ut som bilen er helt ødelagt 😂

ellers går dagene kun i snekring av garasje, så fortsatt lite tid til bil. Kommer nok en post med litt bilder og info om garasjen og for den som er intr :)

BE35D95C-A2CE-4B7E-90F5-132505CED5C7.jpeg

E98EBADA-5D3F-4D4E-B726-22FB021F3B4D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, turbojugen skrev:

Endelig fått bytta ut eksosmanifoilden på x5’n! Disse er en svakhet på m57N motorene, så det ble montert en ny en i støypjern. Var bra med sprekker i den gamle, så gleder meg til prøvetur idag. Den får også nytt meyle forstillingskit+ en firhjulskontroll, så regner med den blir magisk og kjøre nå😃 pluss at jeg endelig blir kvitt den irriterende klunkinga fra venstre bærekule foran. Høres og føles ut som bilen er helt ødelagt 😂

ellers går dagene kun i snekring av garasje, så fortsatt lite tid til bil. Kommer nok en post med litt bilder og info om garasjen og for den som er intr :)

BE35D95C-A2CE-4B7E-90F5-132505CED5C7.jpeg

E98EBADA-5D3F-4D4E-B726-22FB021F3B4D.jpeg

Dette blir bra og ikke minst slippe eksos inni i bil .

Fikk litt hetta her i vinter ,luktet noe voldsomt ,men viste seg å være fra dieselvarmeren.😊

Blir nok bra med nye deler i forstilling ,ble stort forskjell når det ble byttet div på min x5 .

Garasjebygging må til for å holde skutene tørre .😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med gåen manifold jævlig lenge på min forrige bil, e61. Måtte ha vinduene åpne ved køkjøring og det stinka eksos inni bilen. Men det gikk greit fram til jeg havna i kø :P

Min var som din, mekaniker kakket den i bakken så datt hele fra hverandre :lol: Tror det var det siste jeg gjorde med bilen før jeg kjøpte e53 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en e53 post! Blir lite fra 7ern, men kommer etterhvert😊

kjørte meg en tur igår for og hente style168 hjula til x5’n.  Skulle kjøre en liten omvei via en kompisn for og få litt hjelp med inpa/ista til og senke bilen med det samme! Men det ble bare tull, og endte med 4 forskjellige høyder. Fant etterhvert ut at arma på ene høydesensoren var feilmontert etter forstillingbytte. Fikk ordna dette og sletta feilkoder så fungerte lufta igjen!😅 men kom ikke innpå bilen med inpa eller ista, så ble ikke noe senk. Videre på turen ble det mer problem. Den begynte og fjuske, og døde til slutt ut. Venta litt og starta, så var det normalt igjen.. men det fortsatte. Til slutt kom 4x4/DSC inaktiv lampa opp, og nivåreg inaktiv. Etter litt feilsøking fant vi ut at DPF’en er tett. Innsuget var og veldig varmt, så den har sikkert kjørt mesteparten av eksosen den ikke fikk av seg igjennom der. Løsna koblinga på egr røret ved innsuget på egr ventilen, slik at den fikk ut eksos der. Kjørte veldig rolig uten motordeksel hjem, og sjekka at ingenting smelta underveis, gikk fint! 
så da står tømming av dpf og blokkering av EGR for tur😊 fikk heller ikke tatt firhjulskontroll etter forstillingsbytte grunnet fastrusta styrestag, så det ble kjøpt nye komplette styrestag. Da skal alt være i orden foran iallefall!

fikk prøvd på sommerhjula nå idag også. Syns den spora mere og ble tyngre på styringa, men det er gamle og utslitte dekk, samt at det enda ikke er tatt firhjuls. Håper det blir bedre! Hørte en liten klunking i bakstilling etter bytte til sommerhjul, så det spørs om jeg må se over der enda en gang før firhjulskontroll. Det blir sakte men sikkert bil av denne og😂

8C24343C-2C89-47B8-81E6-F29EB2363926.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

E53 LCI i grå (sterlinggrå?) gjør seg fremdeles godt! Har gode minner om E53 ennå, morsomme biler som er som et tog på veien, mye kvalitet i disse også.

Hvor mye har din gått siden EGR og DPF begynner å fjolle?

Enig, den er helt fantastisk og kjøre. Vil kjøre langt når man sitter bak rattet her! Gått 259k nå, men noen mener dersom den chippes og man legger inn egr delete samtidig uten og fysisk blokkere egr’n, så går dpf’n tett. Om tette er årsaken til både tett dpf og sprukket manifoild aner jeg ikke, men blir greit og få tømt dpf’n uansett nå. Synes den gikk bra og, før dpf’n begynte og tulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Blir spennende å se hva slags sprell du finner på med X5en. 4,8iS-hjulene sitter som et skudd! 

Hehe ja, jeg skal gjøre alt jeg selv mener er riktig på denne iallefall. Synd jeg liker den så godt at 7ern blir nedprioritert😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Såg kanonbra ut med de hjula! Virkelig en lekker utgave av E53 dette, og fin farge også :)

Helt enig, en av de finere farger på e53 :)

45 minutter siden, Walkabout skrev:

Lekker skute med fin farge! Hjulene satt godt. 

Eneste jeg ikke synes passer inn er stigtrinnene (aluminiumsdelen). Finnes det noen alternativer her? :) 

Du får de uten stigtrinn og, men jeg synes den ser så mye bedre ut med😅 skal ha 4.8is nyrer på denne og, som har samme matte aluminium-looken som stigtrinn, samt endestusser i samme look. Trur det blir en bra helhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • turbojugen changed the title to Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...