EspenV Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 1 minutt siden, Ingvaldsen skrev: ser ut som du har en hel del ærlige arbeidstimer her ! skal du kombinere motoren med getrag 560 ? ikke i første omgang. skal bruke orginal auto girkassa fra e32/e31 zf 4hp24 kommer mer info om akkurat det ettervert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 (endret) Overhaling av girkasse. Er en zf4hp24 fra en e32 750. En sterkere verson av zf4hp22 som sitter i en del e24. Før dere begynner og skrike om at jeg burde heller ha Manuel les videre: Mitt e24 prosjekt er IKKE en bane bil eller noe i den duren. Jeg vil ha en kose bil til og kose rundt i på fine dager. Jeg liker veldig godt drivlinjen til e32 750. Og jeg elsker utsende til e24. Så derfor ønsket jeg og sette inn m70 v12 motoren og girkassa fra e32 750 i min e24. Jeg mener også at m70 motoren til vanlig brukt fungerer veldig bra sammen med automatgirkasse. Det som er gjort på girkassa er: Byttet alle clutchene og stål. Byttet alle pakningene. Byttet simringer. Sjekket eller byttet lagere og foringer. Byttet olje pumpa. Byttet fra e32 bak til e24 bak. Rense og vaske alt. Fjærne rust/corrosjon og lakke opp delene. Montert teflon pakninger på shaft. Endret Januar 19, 2020 av EspenV norbakken, opienor, Eddy`s og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Oi for en tråd!! Du imponerer stort, det er jo ikke en ting du ikke kan! 😃 Om det er en bil som fortjener V12, må det jo være E24. 😊 Her skal det følges nøye med. EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 sånn det står i dag. mye i motor rom er flyttet rundt på. det er sveiset inn forsterking til stabstag framme og bak. nye bensin pumpe, rør og slanger. så vi får håpe det blir gjort en del framover også. Ron Jeremy, norbakken og Bimmerlorris reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Helt sykt å se! Ser ut som et utrolig bra arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 14 minutter siden, Otis skrev: Helt sykt å se! Ser ut som et utrolig bra arbeid! Takk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Snart 4000 visninger på 4 t sier vel ikke annet enn at det er fler enn meg som har gått inn og ut her. Meget imponert over arbeidet og slike tråder gjør forumet virkelig rikt. Håper dette ikke er "one time thing" for jeg følger spent med videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Dette var heftig, bare å overhale en automatkasse på det nivået er ikke for hvem som helst. Følger med videre her EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 20, 2020 Share Skrevet Januar 20, 2020 Sinnsjuk jobb du har lagt i bilen her, da er lett å sjå. Imponert over kvaliteten på arbeidet, samt litt forundra i starten mtp girkassevalget 😄 Eg er naturlegvis ein i mengden som hadde valgt manuell kasse, men eg skjønnar deg når du forklarar som du gjer. Berre hald tråden oppdatert etter du har vore i sving, for dette var somsagt veldig imponerande 👍 ///M-ini95, EspenV og DustyBimmer reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 20, 2020 Share Skrevet Januar 20, 2020 Utrolig spennende prosjekt, veldig artig lesning her og flott med masse bilder. Stå på! EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 20, 2020 Share Skrevet Januar 20, 2020 mye imponerende arbeid og ikke minst bilde dokumentasjon Ser vi har gjort mye av samme jobben men jeg har ikke tatt en brøk del av bildene som du har EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2020 16 timer siden, ///M-ini95 skrev: Snart 4000 visninger på 4 t sier vel ikke annet enn at det er fler enn meg som har gått inn og ut her. Meget imponert over arbeidet og slike tråder gjør forumet virkelig rikt. Håper dette ikke er "one time thing" for jeg følger spent med videre godt og høre. skal holde det oppdatert ettervert som det går videre. men gjør dette med siden av jobb, hus og kone så litt tid mellom de store oppdateringen vil det naturligvis vere.😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2020 jeg brunerte en del av stål delene i stede for og lakke. deler som hjul, akslinger og den type deler. vurderte og få det galvanisert i stede men da måtte jeg ha sendt det bort og det prøvde jeg og slippe. idielt sett ville jeg ha det kadmiert med da koster fort behandlingen mer en delen som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet Januar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2020 jeg tok noen timelaps video av automatgir overhaldingen. 20180907_144613.mp4 20180909_132431.mp4 20180916_143717.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Januar 20, 2020 Share Skrevet Januar 20, 2020 syke satan for en jobb du legger ned mildt sagt imponerende. likar at du å velger din egen vei istedet for og gjøre som andre, valget av girkasse er jeg enig i uten å ha kjørt slik motor. har alt liggende for ombygging på min e34 535 og men valgte å bytte kasse kontra ombygging da den originle kassa takket for seg. OH på dette nivået av bl.a styresnekke og ikke minst automatkasse er vel ikke for hvem som helst. stå på videre, fantastisk prosjekt. e24 er en av di fineste bilene som finnes EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå