Carlsius Skrevet Oktober 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2020 Nye felger til E60 - Style 172 Klarte å komme over noen originale style 172 med gode falken fk510 dekk på som jeg tidligere har vært veldig fornøyd med. Minimalt med riper og kantkjøring, originale felger, gode dekk og bra med mønster. Da er det vanskelig å ikke slå til 245 framdekk og 275 bakdekk Daniel., Tony Soprano, BimmerFan! og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 11, 2020 Share Skrevet Oktober 11, 2020 Oh, de er lekre de felgene! Kommer nok til å sitte veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 Felger gjør mye med utseende på en bil - Her vil jeg mene dette ikke er et unntak Med 16’’ style uorginalt Med 19’’ style 172 ferdig montert til slutt blir det en ufortjent vask av vinterhjulene som mest sannsynlig ikke har sett en vaskebørste på minimum 5 år sveigis, ///M-ini95, fupsaker og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2020 (endret) Var kanskje ikke så rart at valget falt på style 172 felger når jeg tenker meg om. Jeg har tidligere hatt en E61 og en E60, her ser vi hvilke felger de hadde Her min E60 545i Her min 530d Og nå 525d I mine øyne er det ingen tvil om at style 172 ser best ut på en e60 med m-sport så var litt skeptisk til hvordan det ville bli på en uten M-sport men synes det ble helt fint. Men kribler litt etter å gå all in å montere msport og comfortseter da jeg begynner å like bilen Endret Oktober 22, 2020 av Carlsius Ingvaldsen, Tony Soprano, mslello og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 22, 2020 Share Skrevet Oktober 22, 2020 Ja, Style 172 er absolutt potente felger til E6x, og de kler bilen like fint uten at bilen er noen M-sport. Det er rart med "billigbiler", men man får like lyst til å fikle med de som alt annet. Jeg støtter forslaget om komfortseter! Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 En av favorittfelgene mine til E6* Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2020 (endret) På 22.10.2020 den 20.24, Saltkjelen skrev: Ja, Style 172 er absolutt potente felger til E6x, og de kler bilen like fint uten at bilen er noen M-sport. Det er rart med "billigbiler", men man får like lyst til å fikle med de som alt annet. Jeg støtter forslaget om komfortseter! Det er akkurat det som er problemet, får lyst til ditt og lyst til datt. Har virkelig lyst på komfort seter da standardsetene føles litt som en bussbenk, men samtidig er jeg ikke voldsomt fan av å drive å tulle med bilens elektronik. Ut fra det jeg leser ser det ut til å være en del ''kabling'' og pluging av ledninger og moduler som skal til for å få det til å fungere siden jeg går fra standard halvelektriske til full elektriske (Ref her f.eks). Har du noe erfaring med å ettermontere komfortseter og kan betrygge meg om at det er forholdsvis doable? På 23.10.2020 den 14.08, mslello skrev: En av favorittfelgene mine til E6* Helt enig, har også hatt litt sansen for style 128 men 172 har alltid vunnet for meg så det har vært det jeg har endt opp med. Endret Oktober 25, 2020 av Carlsius mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2020 Kan nesten sammenlignes med julaften BimmerFan!, Daniel., MGunders og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2020 Olje lekkasje fiks + swirlflaps Ut fra den siste verkstedsorderen som lå i bilen stod det: OBS: lekkasje fra toppdeksel. Det var heller ikke vanskelig å se når jeg var under bilen når jeg skiftet hjul sist, da det ser ut som bilen prøver å kvitte seg med mest mulig olje på kortest mulig tid Toppdeksel pakning, swirlflaps, veivhusventilasjonsfilter og nye vindusviskere ble bestilt Starter selvfølgelig med det enkleste først, for å varme opp litt her stusset jeg over st de nye viskerne var litt lengre enn de gamle, men det ga jo god mening når jeg så at de gamle ikke tok helt ut til kanten (sikkert noe Biltema møkk) Etter en meget kort oppvarming ble læringskurven bratt - for så mye har jeg aldri demontert før bare for å skifte toppdeksel pakning Samtidig ble jeg skeptisk på verkstedet som mener de har byttet luftfilter og kupefilter i mars når det ser så ille ut i oktober. Men kan være andre grunner til at det er så skittent så velger å tro det beste og at det ble byttet som regningen sier Når luftinntaket var fjernet var det tid for neste sted for luften å gå, til luftmanifolden Her er en god grunn for hvorfor jeg liker å skru BMW. De har tenkt at en dum nordmann en eller annen gang skal skifte toppdekselpakning og skal ha av egr ventilen fra manifolden uten å demontere 5 andre ting først! Bra BMW! Av med innsugsmanifolden Oljerester OVERALT Alle klager på at swirlflapsa ganger ned i stempelet men her hadde alle 6 klart seg - men pene var dem ikke akkurat Heldigvis vekk med det dritet der og inn med blendeproopene innsugs portene ble rengjort på overflatene så vi hindrer fremtidig lekkasje der Så fortsetter den uendelige demonteringen - Av med fuel rail og injektorer Så var det dagens første tap - en forlenger som kan skimtes i bunn Kjekt med magnet stang så fikk jeg til slutt LIRKET ut toppdekselet og gleden var stor! inntil jeg skrudde på mobilkameraet og filmet under på eksosmanifolden nå som den var så synlig Så da fortsatte demonteringen - ut med manifold. Og legge en ny i ekspress bestilling fra GS! nå var det bare å pakke sammen og vente på levering av del, så pusset over alle kontaktflater og lukket motoren med toppdeksel og manifold, samt fuel rail Saltkjelen, ///M-ini95, BimmerFan! og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 4, 2020 Forfatter Share Skrevet November 4, 2020 (endret) Ny Eksosmanifold + Egr termostat + oljeservice Jeg klarer å krysse av på alle barndomsfeilene til e60, mangler bare glødeplugger og gløderele (bank i bordet, nå som det begynne rå bli kaldt). Men uansett så ble eksosmanifolden byttet og toppdekselpakning byttet. Ny pakninger på innsuget, samt swirlflaps Gamle pakningene var veldig sprø, så flott å få byttet ut En ting jeg virkelig hater er oljelekkasjer En ting jeg hater mer enn det, er når noen har kjørt med oljelekkasje så alt er smurt inn i olje. Men det jeg hater mest av alt er når jeg kjøper en slik bil - Som denne..... UANSETT, så var det bare å komme igang med å vaske vekk oljerester. Startet med dekslene under motor og girkasse. Disse dekslene veide 50 kg føltes det ut som siden de hadde et tykt lag med olje/leire lignende rester på seg Turbo dysen på høytrykkspyleren løste problemet greit. Her en 50/50 Så var det igang med å vakse understellet Etter 4 flasker bremserens, 12 kluter og 3 børster ble det rent Dermed var det klart for en oljeservice, selvom det kun var 6mnd siden sist følte jeg det var nødvendig Riktig moment er alltid kjekt Har opplevd dårlig temp pÅ motoren, ca 65 grader maks. Håpet dermed det var EGR termostaten så startet med å bytte den Skrue Nr2 knakk i det den skulle ut men klarte heldigvis å løsne det greit med å slå den resterende delen på skruen rundt med en meisel og hammer Hva var resultatet? Temp før: 65 grader Temp etter: 65 grader Konklusjon: Ny hovedtermostat er bestilt og på vei 😂 Heeelt til slutt ble det rengjøring av motorrommet og montering av deksler Endret November 4, 2020 av Carlsius Krisfje, Kjennern, mslello og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 5, 2020 Forfatter Share Skrevet November 5, 2020 Nye bremser foran og bak Synes bilen svingte litt til siden under nedbremsning, samt så var det kun 2.000km igjen foran mens 10.000km bak.Bestilte uansett alt nytt når jeg først skulle gjøre jobben foran, kan jeg også bytte bak. Starter først med et bilde av bilen i litt høstfarger Startet foran Det viktigste av alt - Nye bremseskive skruer (som IKKE skal dras hardt til) Begynner å komme seg Alt gikk fint hittil men så kan man se et fremtidig problem - bremseklossene er ikke like 😕 så ytre kloss passer ikke Det ble enkelt løst med litt makt - men vær obs på det om andre vil kjøpe tilran klosser til e60. Rinelig stor forskjell mellom nytt og brukt Bremseskiver foran ferdig. Så var der bare å fikse det samme bak Her var heldigvis klossene plug and play uten videre modifikasjoner Firskjell i tykkelse på bremseklossene var det også Bremseskiver som matcher lakken Stemningsbildet helt til slutt for å ikke bare poste kjedelig vedlikehold Grobian, Reef89, BimmerFan! og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 5, 2020 Share Skrevet November 5, 2020 Du står på, blir en skikkelig ryddig bil. PS; Jeg slet med samme problem angående driftstemp på min tidligere e60 525d. Jeg fikk ikke riktig driftstemp før alle 3 termostatene var byttet - og feilen var selvfølgelig den dyreste. ( Oljekjøleren til automatkassa ) 😌 Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 5, 2020 Forfatter Share Skrevet November 5, 2020 (endret) Fjerne forferdelige skiltholdere Endelig skulle skiltholderene vekk samt gamle plastskilt med årsavgift merke. Nesten nostalgisk det nå 😂 Ganle leveres inn Nye skilter ut ved hjelp av biltema sin borrelås blir det dor mye mer ryddig Bak er et godt eksempel på hovedgruppen for st jeg fjernet skiltholderen. Der har lakken begynt å boble der skiltrammen hadde stått 50/50 Etter 200% mer gnikking enn forventet ble det slik Endret November 5, 2020 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 5, 2020 Forfatter Share Skrevet November 5, 2020 7 minutter siden, scoot skrev: Du står på, blir en skikkelig ryddig bil. PS; Jeg slet med samme problem angående driftstemp på min tidligere e60 525d. Jeg fikk ikke riktig driftstemp før alle 3 termostatene var byttet - og feilen var selvfølgelig den dyreste. ( Oljekjøleren til automatkassa ) 😌 Takk for det! Samt takk for din erfaring, selvom det ikke er det jeg vil høre 😅 Håper hovedtermostat løser problemet mitt, men hører oddsen blir dårligere scoot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 5, 2020 Share Skrevet November 5, 2020 50 minutter siden, Carlsius skrev: Takk for det! Samt takk for din erfaring, selvom det ikke er det jeg vil høre 😅 Håper hovedtermostat løser problemet mitt, men hører oddsen blir dårligere Jeg tviler på det er mulig å ha like mye uflaks som jeg hadde med akkurat dén bilen 😂 Heldigvis er både hovedtermostat og EGR-termostat rimelig og en grei skrujobb. Så totalen blir jo ikke så gal allikevel. Mvh alltid optimistisk mann som tidvis bruker alt for store summer på bil. Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå