Carlsius Skrevet Desember 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2020 (endret) Motor- og diff olje service Det er 9.000km og ca 5 mnd siden jeg satt bilen hos bilia for service, så nå var det på tide å få skiftet motorolje og filter igjen følte jeg. I samme slengen byttet jeg diffolje, noe jeg trodde ville være lett(neeeiida🥵) Motorolje først Som forventet kullsort olje uten noe antydninger til noe galt Samtidig sjekket jeg over bilen for oljelekkasjer eller hull i bunnplaten under bilen. Men fant hverken olje lekkasje eller noen hull, på en bil som nå har gått 230.000km. Det synes jeg er imponerende Måtte fjerne Motordeksel, luftfilter, deksel til fultfilter og innsiden. SÅ kunne man se oljefilter. Polstre med kluter for å søle minst mulig Ve demontering igjen ble det rengjøring av alle deler, så det ser bedre ut om man skulle måtte ha det av igjen Ferdig i motorrommet Bilen meldte om 17.000km til service, så den var ikke helt enig i at oljen skulle skiftes men det ble den. Samt reset av service indikator Skifte oljen på differensialen Hvorfor F*** har BMW fjernet tappepluggen på diffen!?! Det gjør jobben fra en 20 min jobb til en 1-2 timers jobb da man må suge ut oljen og får uansett ikke ut alt. Håpløst! Men uanset her er jobben: Løsne den eneste tappepluggen/fyllepluggen som finnes(tror dere har skjønt at jeg nå synes dette er håpløst?😄) Gammel olje suges ut Ny olje i slangen til venstre og gammel i slangen til høyre. Var litt forskjell i farge Gammel olje Ny olje som skal inn, fikk skiftet ca 0.9 liter av 1.3. Ikke optimalt men 0.9 liter bedre enn ingenting Endret Desember 2, 2020 av Carlsius papertiger, mslello, Evopower og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 2, 2020 Share Skrevet Desember 2, 2020 Bra jobbet og gir en god fred i sjelen for deg og bilen . Takk for snakk på søndag ,veldig hyggelig å møte deg 😀😀 Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2020 17 timer siden, fotojask skrev: Veldig fine biler 😃 Takk for det! 6 minutter siden, sveigis skrev: Bra jobbet og gir en god fred i sjelen for deg og bilen . Takk for snakk på søndag ,veldig hyggelig å møte deg 😀😀 Det er helt riktig, nå får man litt mer fred i sjelen I like måte, det var veldig hyggelig og bør gjøres igjen med litt varmere vær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Desember 4, 2020 Share Skrevet Desember 4, 2020 (endret) Bra jobba Er nok litt mindre enn 1 liter som går i diffen, så du har nok fått ut og inn det som skal. Ville sagt meg fornøyd med det. 0.8l for å være eksakt 😁 Endret Desember 4, 2020 av ///M-ini95 Carlsius, sveigis og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2020 @///M-ini95 - Takk for det! Mens jeg stod under bilen med olje på genseren, i ansiktet, i munnen, i håret, i øret og var så illsint på bmw for at det ikke fantes en tappeplugg, så gjorde jeg en avtale med meg selv at jeg aldri kunne gå inn på din tråd mer😂 For det er din skyld jeg endte opp med å skifte den olja, siden din olje var så misfarget! Men i ettertid er jeg glad for strevet 😅 Marius2002, Daniel., ///M-ini95 og 2 andre reagerte på dette 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 Endelig - Style 434 felger Har tatt sin tid å få tak i et sett som hadde bra dekk og fine felger, men fikk slått til på dette settet her tidligere i uka! Tror fargen på felgene blir fin mot Sophisto grey når den blir blankpolert Walkabout, Daniel., fupsaker og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 19, 2020 Share Skrevet Desember 19, 2020 Ah, de felgene er så lekre! Blir nok kanonbra mot sophistogrå 👌🏻 Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2020 (endret) @papertiger har troa på at det blir bra! Nå kan igrunn vinteren være ferdig 😅 Ingen jul uten nyvaskede sommerhjul først felgrens og oppvaskbørste på baksiden Også en runde med Iron x som alltid klarer å Finne litt ekstra Endret Desember 19, 2020 av Carlsius Reef89, fupsaker, Tony Soprano og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2020 (endret) Slipe/pusse lykter Siden jeg nå for andre gang ikke får de nye lykteglassene jeg har bestilt til frontlyktene måtte jeg bite i det sure eple å gå for den nest beste løsningen: Våtslipe, polere og vokse Venstre foran før jeg begynte: Underveis med litt våtsliping Høyre foran før jeg startet: Etter litt våtsliping Ferdig resultat begge sider Lyktene ble penere men duggen i øyebrynet blir dessverre ikke så enkelt fikset 😕 Endret Desember 21, 2020 av Carlsius fupsaker, mslello og Hpi reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2020 Shining av F11’n Fridagene rundt jul blir som regel brukt på bil, det ble de i år også. Valgte å fjerne alle rustpartiklene og tjærepartiklene i lakken samt alt annet dritt som har festet seg siden juni! Poleringen ble utsatt til våren, så nå ble det kun grundig vask med avfettere, deretter clay også voks. Først grundig rens av lakk for å fjerne mest mulig drit Deretter inn i garasjen for å tørke over natten Så ble hele bilen clayet ned og vasket på nytt Så kom dilemmaet med hvilken voks bilen skulle få - Valget ble swissvax shield da den skal kunne motstå mitt mer enn blau weiss Wax on - Wax off Var litt bekymra for hva jeg ville møte når jeg vasket bilen grundig ned med alle mulige avfettere. Da tidligere eier polerte bilen opp rett før jeg fikk den, og mye riper kan gjemme seg i poleringsmiddel og voks. Men overraskende kom det ikke frem noe jeg ikke visste om fra før Og sophisto mot Shadowline kom enda bedre frem BimmerFan!, Saltkjelen, mslello og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2020 Videre utvendig shine Frontlyktene var ikke spesielt slitte, men fikk seg en lett polering og voks for å fjerne små vaskeriper i glasset. Ferdig polert var de som nye Interiør shine Etter bilen var helt shinet utvendig var det tid for interiøret, og da spesielt setene. De har faktisk ikke fått skinnrens mens jeg har eid bilen, så spent på resultatet Veldig fornøyd med swissvax sine produkter så har gjennom tiden fått samlet sammen nok swissvax dilldall Staret med passasjersetet da det var mindre skittent Så var det tid for førersetet, og kjekt med panorama tak for å få gode lysforhold 😂 Førersetet fikk den sterkeste såpen da det er noen merker som skal farges så vil ha det heeeelt rent for skitt og smuss Slik så kluten ut ved KUN vask av venstre lårstøtte Ferdig med rens av førersetet, samt rens og leather mill på passasjer Ble rimelig skuffet da jeg skulle rense rattet med den milde swissvax leather cleaner, for da forsvant mye av fargen på rattet Her har selger av rattet farget det opp med noe skopuss eller noe annet drit, så dette må fikses ogee1, BimmerFan! og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 28, 2020 Share Skrevet Desember 28, 2020 Vannvittig flott resultat på begge bilene .🙏🙂 Ser jo hvor mye møkk det blir på stolene ,da er det kjekt å vite at sånn forsvinner lett med gode produkter . Jeg som har lyst interiør ,er stor forbruker av sånt. Den Natty voksen ,hvordan er den ? Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Desember 28, 2020 Share Skrevet Desember 28, 2020 På 26.12.2020 den 11.36, Carlsius skrev: Ble rimelig skuffet da jeg skulle rense rattet med den milde swissvax leather cleaner, for da forsvant mye av fargen på rattet Her har selger av rattet farget det opp med noe skopuss eller noe annet drit, så dette må fikses kanskje dette er veien å gå 😊❓:https://colourlock.no/sann-fresher-du-opp-et-slitt-skinnratt/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2020 1 time siden, sveigis skrev: Vannvittig flott resultat på begge bilene .🙏🙂 Ser jo hvor mye møkk det blir på stolene ,da er det kjekt å vite at sånn forsvinner lett med gode produkter . Jeg som har lyst interiør ,er stor forbruker av sånt. Den Natty voksen ,hvordan er den ? Takk for det, begynner å gå tom for ting å gjøre på F11’n nå, men heldigvis har jeg et par ting på listen på e60’n 😅 For deg med lyst interiør er det enda viktigere med gode produkter. Husker det fra E63 645’n med champagne merino 😳 Jeg skulle gjerne forklart deg hvordan den Natty’s voksen er, men den er så lenge siden jeg har brukt at jeg husker ingenting om den sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2020 1 time siden, Tony Soprano skrev: kanskje dette er veien å gå 😊❓:https://colourlock.no/sann-fresher-du-opp-et-slitt-skinnratt/ Godt forslag! Jeg gjorde noe lignende igår bare med swissvax sine produkter. Skal se om jeg finner noen bilder av prosessen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå