Gå til innhold

Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E63 645 redningsprosjekt


 Share

Anbefalte innlegg

  • Carlsius changed the title to Min Sophistogrey Bmw F11 - Ettermontering av Ryggekamera, LCI ratt og Sportautomat
På 28.8.2020 den 10.52, ogee1 skrev:

Artig å se montering av ryggekamera. Jeg var gjennom samme prosessen på vår F25. Et lite h... å tre kabelen fra kamera gjennom bakluka og inn i bagasjerommet.

Jeg har en brakett til F25 til overs. Mulig at den passer til F11 også, i såfall kan du få den rimelig. Mener det er delenummer 65159188582.

Takk for det! Siste kabelen frem til kamera var det som ga mest hodepine, men ellers gikk det overraskende greit egentlig :D 

Ser dessverre ikke ut som at F25 og F11 har de samme delene når det kommer til braketten til kamera modulen, men takk for tilbudet.

Ser ut til at jeg skal ha 65159215494, som ser slik ut:

image.png.c8db8a34baed67e10b451ba0b96c891f.png

Den er så sær, så den finnes kun på F11.

image.png.7a7f68b52a3fb24b59e5b5c0bfe6b62d.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva er det med bakstillingen til BMW og slite bakdekk?😡

Skulle nesten tro bmw har gjort et samarbeid med Dunlup for at de skal slite bakdekk mest mulig uansett hva eieren gjør av tiltak!

Før kjøp av bilen gikk Bavaria over hele bilen på en tilstandsrapport og fant kun feil på endeledd foran begge sider, som ble byttet av meg når jeg fikk bilen. Ellers skulle alt være bra i understellet, ifølge dem. 
Dermed tok jeg 4 hjulskontroll i juni som ser slik ut:

60CD7E6A-58FB-44B0-A659-8ED55DF0F649.jpeg.297095349c815a2c32c52be87f8ad5f8.jpeg
4 hjulskontroll var på 222.500km. Da satt jeg på det hjulsettet jeg hadde kjøpt som var jevnt slitt og hadde ca 5mm av 7mm. 
Nå har bilen gått 228.000km, kjørt 5.500km siden 4 hjulskontrollen og bakhjulene er virkelig skjevslitt på innersiden som man kan se her

9A2DDBD0-8633-436E-ACA4-C305F7BAF79E.thumb.jpeg.533030ae0d237d1dc3a18ba52f184d01.jpeg073CFC17-0351-4071-943B-CDC38601FA6D.thumb.jpeg.d002ad48f3d31cd3851675b969f9dc81.jpegB938E8EA-8328-452A-8EC8-33C5C9F7D709.thumb.jpeg.fe7db30d47e327beeaf9ec97124cd414.jpeg

Hva F*** kan man gjøre med dette problemet? 
Ser  nesten ut som den har subbet men det er ikke mulig og må være feil hjulstilling som har gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Min 5'er garasje - F11 Sophistogrey / Titansilver E60

Nytt prosjekt / Ny bil
(Kjøpte hengerfeste fikk E60 med på kjøpet)

Bilen er en 2005 Bmw 525d med M57 med 1 eier i Norge siden 2009(49.000km) og har blitt brukt til mye pendling.

Jeg fikk en telefon fra en venn angående en 525d han visste om at skulle selges. Jeg ga klar beskjed om at jeg har ikke bruk for en bil til, men ble fort overbevist om at jeg måtte sjekke ut denne. Vi begge vet jeg er svak for E-karosseriet, så jeg ender med å undersøke pris opp mot utstyr/kmstand/tilstand og finner ut at dette er for godt til å la vær. 

Dermed ble den kjøpt etter en liten tur rundt bygget. Bilen er minimalt utstyrt og har gått 293.000km, men på den positive siden var tilstanden bedre enn prisen gjenspeilet og jeg ser potensiale i en fin E60 :) 

For meg er E60 best med M-sport(som 98% andre) men spørsmålet her er om jeg skal la den være non-Msport eller om den skal få M-sport fangere og style 172 felger som i mine øyne er 10/10 😕 

Uansett her kommer noen bilder av prosjektet
F641A637-8C8B-482C-A0BA-91F7650AB291.thumb.jpeg.157b550eca955fd90363baefea6e6f8c.jpegF6A6269F-1272-4FD4-8863-AEA8E3D39542.thumb.jpeg.9cab08a6630ca0fc10d77560a7d8ea2e.jpeg33BF0AC7-F942-46E1-987B-B2E2BEA82E0F.thumb.jpeg.2ac392d901ad70194f65337213d2e937.jpegA390531C-2E0C-4215-8D45-3BF3DB13E1CF.thumb.jpeg.45a09524aca28022de065ab63e9e8bfd.jpeg40EABDE0-FD1A-445F-B53A-07FF955223FA.thumb.jpeg.7d1f11c025ad0579e327b635bdf0ac0d.jpeg09E8BC31-0F4E-4393-BDB0-90CBD909AC40.thumb.jpeg.6fed12cfd34f2fac5fb7fd2f2d622dfd.jpeg

Planen med bilen fremover er som første prioritet å reparere feilene ved den.

  • 4 feilmeldinger på airbag som ifølge tidligere eier skyldes batteri bytte(fjernes ikke ved diagnose)
  • Eksoslekkasje
  • Oljelekkasje
  • Nye vindusviskere

Andre prioritet blir å få den til å se litt penere ut:

  • Nye felger vinter(evt også sommer)
  • Fjerne skiltramme og feste skilt med borrelås
  • Fjerne rust på hengerfeste og lakkere det
  • Skifte lykteglass foran eller slipe ned og legge klarlakk
  • Montere en liten blåtann sak for å spille musikk på CCC
  • Vurderer M-sport rundt hele

Bare å skyte løs med flere ideer til 2. pri, men siden E60 markedet er så lavt må jeg prøve å holde litt igjen på oppgraderingslista.

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med E60! 

Siden dette er en såpass "billig" bil så ville jeg vært forsiktig med de store oppgraderingene her.

Ville kanskje funnet en LCI frontfanger (non-M-sport) til gi bort-pris og satt på en eBay-leppe (kopi av Alpina eller noe). Komplettert det med svart grill siden du har shadow line. Får du tak i baklukeinnsats fra M5 (som da "fyller ut" innhugget der skiltet er) så gjør det ekstremt mye med baken (sammen med lakkering/fjerning av refleksene bak as always). Litt andre hjulsett da, så er du i mål til en rimelig penge :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout - Takk for gode tips og det er akkurat noe sånt jeg har i tankene om jeg ikke går for M-sport. Facelift frontfanger var ikke en dum ide, men når det kommer til felger så havner jeg igjen på m-sport felger, som style 135 f.eks. Mulig jeg skal utvide min felg kompetanse med noe ikke m-sport hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja e60 igjen ?😀

Gratulerer så mye .

Er jo sånt som er gøy når man kan komme over en bil til grei pris .

Hva med å gå totalt kjerringa mot strømmen og ha den original som den er og bare få på noen felg ?😀

Alt her kommer vel an på om du skal ha den eller videreselge den .

De fleste ungdommer skal jo ha Msport og alt dette og vil tro den er lettere å selge med det på.

Men som det nevnes så er jo disse bilene blitt så billig at det er og viktig å ikke dra på seg de store kostnadene ,for det får man skjelden igjen på disse nå desverre.

Hvertfall her skal det følges for det er jo sånne prosjekter jeg liker godt 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prosjekt! Støtter LCI non M sport fanger, disse liker jeg faktisk ganske godt. «alle» har jo M sport. Jeg kontrer @Walkabout og foreslår seksernyrer i stedet for; med krom riller som vist på nederste bildet. 

samt Style 247 felger om du får tak i, disse har 245 og 275 dekk foran/bak originalt.

image.jpeg.92206db71188bef69eb24524e772585b.jpeg
 

Min onkel bestilte i 2008 en ny E60 525d LCI non M sport i Monacoblå med disse 247-felgene og creme/beige sportsskinninteriør. Det var en utrolig lekker bil. Den så vel ut slik som denne:

image.thumb.jpeg.4a2260defc4c962cd72d77e38d8a975f.jpegLCI E60 baklykter er også et av de finere lysdesignene fra BMW jeg vet om. Gjør seg utrolig bra i mørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. - Takk for godt tips og jeg er helt enig at i mine øyne er M-sport og facelift lykter så bra som det kan bli. Men til denne bilen blir det alt for stor utgift er jeg redd😕 Style 218 er jeg veldig fan av(hadde jo de på E63 645'n) men å få tak i dem er ikke en enkel sak. For kunne godt tenkt meg de på E60 selv uten msport.

@sveigis - Takk for det, er jo veldig glad i de så klarte jo ikke si nei :D Helt riktig som du sier at man må vurdere hvor mye man kan kaste på den før det ikke lønner seg. Regner ikke med å ha denne noe lengre enn et halvt år, da F11'n oppfyller nesten alle mine krav.

@papertiger - hahah jeg liker kontringen din med sølv nyrer, men er redd de forsvinner litt på sølv bil.Skal holde et øye oppe for LCI fanger :D

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carlsius skrev:

@Daniel. - Takk for godt tips og jeg er helt enig at i mine øyne er M-sport og facelift lykter så bra som det kan bli. Men til denne bilen blir det alt for stor utgift er jeg redd😕 Style 218 er jeg veldig fan av(hadde jo de på E63 645'n) men å få tak i dem er ikke en enkel sak. For kunne godt tenkt meg de på E60 selv uten msport.

Ser den :D Du har jo en F11 som trenger penger også hehe. Her i landet går det lenge mellom hver gang de dukker opp, ja. Ligger et par sett til salgs i Tyskland til 7-800 euro da. Men spørs om du vil betale så mye, og jeg er litt usikker på hva frakt kommer på.

Funker fint på E60 uten M-Sport ja :)

50171869_E60LCI_Style_218(2).thumb.jpg.9f692e1c271cace2b7dc8727e521b9bc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med herlig prosjekt! Greit å tenke på at dersom du kjøper en LCI-fanger, så bør du kjøpe en uten PDC sensorer ettersom sensorene til pre-LCI er større enn LCI sine. Vil tro det er lettere å bore ut sensorer i en fanger uten hull, enn i en fanger der hullene allerede er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E63 645 redningsprosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...