Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Syns rekkevidden var litt skuffende.. jeg som har 20" hjulene ligger vel på 40mil sommer som vinter da.. 

Så legger man alltid inn litt sikkerhetsmargin, pluss at jeg kjører ikke som NAF gjør når dei tester kjørelengde ( kjør forbi alt, alltid. er mitt motto, for og opprettholde flyten 😅 )

M.a.o tipper jeg reell rekkevidde for min del vil ligge på rundt 300km før jeg ikke tør kjøre lenger.. Jeg er vel ikke helt på bærtur med mine berekninger😅?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Syns rekkevidden var litt skuffende.. jeg som har 20" hjulene ligger vel på 40mil sommer som vinter da.. 

Så legger man alltid inn litt sikkerhetsmargin, pluss at jeg kjører ikke som NAF gjør når dei tester kjørelengde ( kjør forbi alt, alltid. er mitt motto, for og opprettholde flyten 😅 )

M.a.o tipper jeg reell rekkevidde for min del vil ligge på rundt 300km før jeg ikke tør kjøre lenger.. Jeg er vel ikke helt på bærtur med mine berekninger😅?

Blir jo ikke verre enn å kjøre R-sykkel på tur😉 Kjør forbi alt i 20 mil - så stopp for tanking, pølsespising og skryting, når du ser de første bilene du kjørte forbi på turen skli forbi er det på tide å sale opp igjen - også er det på`n igjen. Det er ikke en god tur før du har kjørt forbi samme bil 3 ganger 😀

Men fra spøk til alvor - etter å ha kjørt en tur med en Kia Soul i sommer (med reell rekkevidde på 12-18 mil) mener jeg at ladestopp ikke er så ille om tilgangen til ladere er bra og det ikke er ladekø. Det er ladekø som ødelegger opplevelsen. Ladekø er ekstremt slitsomt da man hele tiden må følge med på hvem som er neste mann i køen, og nesten ingen ladeplasser er tilpasset for at biler kan stå på en kørekke inn til laderene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå det er ikke bare meg som er en notorisk forbikjører her altså 😅 Jeg har en lidelse (stort ego kalles det) som går ut på at jeg hater å ligge bak andre, vil bestemme tempoet mitt selv. 

"Å bli forbikjørt er ett tegn på svakhet" - Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv å prøvde denne på tirsdag, jeg likte bilens utseende overraskende godt og med denne kombinasjonen her så var det spot on. Her har du virkelig tatt et godt valg @fupsaker :D 

Som forventet gikk bilen vanvittig godt, men samtidig hadde jeg forventet å føle de 800nm litt mer. Det stod på myke nordiske vinterdekk som hadde problem med både vekt og effekt, føltes til dels ut som en forhjulstrekk på is. Litt senk og MPS4S så blir det nok noen hakk bedre. 
 

Fikk kun ha bilen i 45 minutt så inntrykkene er noe begrenset, men alt i alt så er inntrykkene positive. Eneste jeg virkelig ikke likte var skjermplanken og det nye displayet, dette er et steg i helt feil retning. 0FBF9D50-FE65-464A-BCF0-D08E39385714.thumb.jpeg.053c41055eb56f8b897547b2012ef789.jpeg7AA4219A-C55F-4C97-97B2-5449C1F4ADDF.thumb.jpeg.e17699e0f292e50cd1c9bf4da427a565.jpegBB74680A-1C79-4312-8499-AB38363BCE87.thumb.jpeg.c2d911884f216cddbdef7a53bc5baf63.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 19" med bilen, men drodler litt.

Hva med å bare ta std 18" og bruke disse på vinter. Det finnes mye frekt i 19/20" som ikke leveres fra BMW.

Savner  dog mine 19" CSL jeg hadde på min E46.  Mulig å kaste på noe slikt på denne også?

Andre tips til en fornuftig penge? Altså ikke 50k for 4 felger pluss dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge inn en kommentar om klimaanlegget. Vet jeg har skrevet det før, men det var kanskje bare på min egen tråd.

Jeg var også superskeptisk til å flytte dette opp på skjermen, nesten sint når jeg oppdaget at setevarmeknappen var flyttet dit også.
Men etter å ha kjørt 1,5 mnd straks, har jeg endret på tempratur en gang. Vi har hatt fra 5 pluss til 15 minus grader.
Setevarmen slår seg av akkurat der jeg brukte å slå av manuelt selv. Så jeg er egentlig litt imponert over funksjonen.

Når det gjelder utseende på denne planken, så er det vel smak og behag. Men jeg liker det.

Sånn er mitt satt opp:

image.thumb.png.0d2826c06c168acb31f724ab00255548.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2022 den 10.53, Snagg30 skrev:

Jeg var selv å prøvde denne på tirsdag, jeg likte bilens utseende overraskende godt og med denne kombinasjonen her så var det spot on. Her har du virkelig tatt et godt valg @fupsaker :D 

Som forventet gikk bilen vanvittig godt, men samtidig hadde jeg forventet å føle de 800nm litt mer. Det stod på myke nordiske vinterdekk som hadde problem med både vekt og effekt, føltes til dels ut som en forhjulstrekk på is. Litt senk og MPS4S så blir det nok noen hakk bedre. 
 

Fikk kun ha bilen i 45 minutt så inntrykkene er noe begrenset, men alt i alt så er inntrykkene positive. Eneste jeg virkelig ikke likte var skjermplanken og det nye displayet, dette er et steg i helt feil retning. 0FBF9D50-FE65-464A-BCF0-D08E39385714.thumb.jpeg.053c41055eb56f8b897547b2012ef789.jpeg7AA4219A-C55F-4C97-97B2-5449C1F4ADDF.thumb.jpeg.e17699e0f292e50cd1c9bf4da427a565.jpegBB74680A-1C79-4312-8499-AB38363BCE87.thumb.jpeg.c2d911884f216cddbdef7a53bc5baf63.jpeg

Steike.... det setet ser 10 år gammelt ut. Kommer min med et slikt sete blir jeg skuffet og forbanna...🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Juul skrev:

Steike.... det setet ser 10 år gammelt ut. Kommer min med et slikt sete blir jeg skuffet og forbanna...🤨

Fargen eller designet du ikke liker? 

Jeg er en fan av Cognac, men synes det ser hakket blassere/brunere ut i I4 enn i G2x, hvor jeg føler at Cognac har en liten glans av oransje som gjør fargen skikkelig kul. 

 

Screenshot_20220129_221443.jpg

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laffe skrev:

Fargen eller designet du ikke liker? 

Jeg er en fan av Cognac, men synes det ser hakket blassere/brunere ut i I4 enn i G2x, hvor jeg føler at Cognac har en liten glans av oransje som gjør fargen skikkelig kul. 

 

Screenshot_20220129_221443.jpg

Liker både designet og fargen jeg. Har bestilt M50`n med akkurat disse setene og med skinn dashbord.  Men synes de så rynkete/slitt ut allerede nede i "hjørnet" der på det bildet lengere oppe her... synes det var vel tidlig🥴

Endret av Juul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juul skrev:

Liker både designet og fargen jeg. Har bestilt M50`n med akkurat disse setene. Men synes de så rynkete/slitt ut allerede nede i "hjørnet" der på det bildet lengere oppe her... synes det var vel tidlig🥴

Da misforstod jeg og jeg ser hva du mener når jeg titter nærmere👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på setene til demobilen de har i Skien. Svarte M-sportseter som ikke var helt bra i finishen. Gjør meg litt nervøs, for jeg vet at slike ting vil irriterer meg voltsomt. Når man betalere en  masse penger for en BMW så bør slike ting ikke forekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Juul skrev:

Så på setene til demobilen de har i Skien. Svarte M-sportseter som ikke var helt bra i finishen. Gjør meg litt nervøs, for jeg vet at slike ting vil irriterer meg voltsomt. Når man betalere en  masse penger for en BMW så bør slike ting ikke forekomme.

Det er vel preproduksjonsmodeller?

I alle tilfelle blir demo bilene gjerne kjørt mye og hardt, spesielt denne modellen! Men du har jo garanti på bilen, er du ikke fornøyd, må det byttes fra BMW sin side.

Kan det være sensatec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket over dette i det hele tatt, i vår X3m som kostet dobbelt så mye ny som i4 så er er det ekstreme mengder med slitasje. Vi har og merino skinn som skal vær det beste men det er mye skader/rifter i skinnet. Både i setene og på dørhåndtak osv. Så at dette skinnet fort får skavanker tviler jeg ikke på

edit: mulig det er feil å si rifter, det er ikke rifter som at noen har skadet skinnet. Det er rett og slett sprukket opp flere plasser 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Det er vel preproduksjonsmodeller?

I alle tilfelle blir demo bilene gjerne kjørt mye og hardt, spesielt denne modellen! Men du har jo garanti på bilen, er du ikke fornøyd, må det byttes fra BMW sin side.

Kan det være sensatec?

Det er vernasca skinn og ikke sensatec. Lurer på om sensatec holder seg bedre med tanke på "strekkmerker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det er Vernasca en videreutvikling av Dakota skinn. Dakota skinnet er laget med tanke på å være slitesterkt og tilnærmet vedlikeholdsfritt. 

Jeg har hatt en del Dakota skinn oppigjennom. Og det er slitesterkt, ja. Men også hardt og "grovt". Jeg kan ikke si jeg liker det noe særlig. Det sies at Vernasca skal være en del mykere, fikk for så vidt et ok inntrykk når jeg prøvekjørte I4 med Vernasca Cognac skinn. 

Nesten så jeg synes Mokka skinnet i vår I3 gir en mer eksklusiv følelse enn dette Vernasca skinnet?? 

Svigers byttet nylig ut sin firmabil, en G31. Den hadde Dakota skinn. I jula satt jeg å spekket opp den nye, en G31 lci. Da overtalte jeg dem å velge nappa skinn, det kostet ca 15000kr mer. Men for en forskjell! Verdt hver en krone. Mykt og eksklusivt i forhold til Dakota som føles billig og hardt. De er veldig fornøyd med dette, og de er ikke spesielt interessert i bil egentlig. Jeg har tatt på meg å vedlikeholde dette jevnlig, slik at det holder seg bra. Vurderer nemlig å overta denne når de skal ha ny om 4 år ;) 

Jeg håper I4 etterhvert gjennom 2022 kommer med nappa skinn som tilvalg. Da endrer jeg fra Vernasca til Nappa tvert. 

@Saltkjelen du er vel i gang med en individual bestilling på I4, vet du om det er mulig å få nappa skinn i I4 via individual?

Edit: Ironisk nok er det den eldste bilen på tunet her som har det fineste skinnet, min 2002 M3. Deilig, mykt nappaskinn, lukter nytt enda :) En fryd å sette seg inn i!

Endret av Andreas_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...