Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, gregus skrev:

Har fått antatt levering uke 12-13. 

Noen som vet om noen flinke som legger xpel-folie evt annen selvreparerende folk i eller nært Oslo?

Hørt veldig mye bra om Asker Autospa, men har aldri benyttet de før. Vurderer å ta keramisk lakkforsegling. Folie blir fort veldig dyrt om en skal dekke hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haroni skrev:

Hørt veldig mye bra om Asker Autospa, men har aldri benyttet de før. Vurderer å ta keramisk lakkforsegling. Folie blir fort veldig dyrt om en skal dekke hele bilen.

Takk! Sendte dem en mail med forespørsel tidligere idag. Tenker ikke ta hele bilen, bare hylla under bagasjelokket, sideskjørt og front, samt evt skjermer/hjulbuer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jarod skrev:

BMW i4 M50 | FINN.no

Oppdatert annonse i dag:

1.2. Oppdatering : Mange bud rundt 800K og noe interesse rundt 810 og 820. Bilen selges til den som først kommer opp med 820K. Ny oppdatering kommer evt. om 14 dager dersom bilen ikke er solgt før det.

Kan dette stemme at folk byr så mye? Eller er han iskald og prøver seg?

Be han legge frem budene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

BMW i4 M50 | FINN.no

Oppdatert annonse i dag:

1.2. Oppdatering : Mange bud rundt 800K og noe interesse rundt 810 og 820. Bilen selges til den som først kommer opp med 820K. Ny oppdatering kommer evt. om 14 dager dersom bilen ikke er solgt før det.

Kan dette stemme at folk byr så mye? Eller er han iskald og prøver seg?

Folk har nok et ønske om årets bil 2022, fullt forståelig for de som har fått pris på 770k nå og ikke vil vente i ett år eller mer. Fint for oss andre, men jeg skal nok beholde vår er par år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så enkelt som at der det er kjappe penger å hente, der flippes det i alle ender. Det samme er tilfellet for boligmarkedet. 
 

Ellers begynner vel de fleste å få tildelt produksjonsuker nå etter hvert, så flippemarkedet har ikke mange ukene igjen før det blir dødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er jo så enkelt som at der det er kjappe penger å hente, der flippes det i alle ender. Det samme er tilfellet for boligmarkedet. 
 

Ellers begynner vel de fleste å få tildelt produksjonsuker nå etter hvert, så flippemarkedet har ikke mange ukene igjen før det blir dødt. 

Så lenge det er folk som står klare til å kjøpe, er det vel berre sånn det er, ja. Og det er jo heilt greit. Det er ingen som vert tvungne til å kjøpe bil. 

Eg trur det kan ta litt tid før dei fleste har fått produksjonsveke. Eg bestilte 12.juni, og då eg kontakta selgaren min, hadde dei berre fått produksjonsveke for dei som bestilte mellom 2. og 4. juni. Han antyda vidare at han visste meir om produksjonsveke for min bil i slutten av februar. Eg kan vel håpe på levering i mai, kanskje? Sjølv om 12. juni ikkje er blant dei første, vil eg tru at størsteparten av bestillingane kom godt etter dette, og at det er såpass mange potensielle kjøparar at markedet for å selje i4 på privaten kjem til å vera ok ei lita stund enno? 

Endret av justemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, justemann skrev:

Så lenge det er folk som står klare til å kjøpe, er det vel berre sånn det er, ja. Og det er jo heilt greit. Det er ingen som vert tvungne til å kjøpe bil. 

Eg trur det kan ta litt tid før dei fleste har fått produksjonsveke. Eg bestilte 12.juni, og då eg kontakta selgaren min, hadde dei berre fått produksjonsveke for dei som bestilte mellom 2. og 4. juni. Han antyda vidare at han visste meir om produksjonsveke for min bil i slutten av februar. Eg kan vel håpe på levering i mai, kanskje? Sjølv om 12. juni ikkje er blant dei første, vil eg tru at størsteparten av bestillingane kom godt etter dette, og at det er såpass mange potensielle kjøparar at markedet for å selje i4 på privaten kjem til å vera ok ei lita stund enno? 

Kan eg spørre kven selgaren din er? Sia du skriver nynorsk er det vel en fare for at det er Biltreff 😅?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet kommer til å være grei for flipping i en periode til fremover, men man ser jo allerede at disse dagdrømmerne om 800 000kr ikke akkurat selger på sekundet, slik de som er billigere blir. Så fort produksjonsukene blir gitt, desto mindre blir annenhåndsmarkedet verdt.

Jeg bestilte min bil i slutten av 2021, og jeg har allerede fått vite hvilken periode jeg kan forvente meg (dersom produksjonsukenivået blir stabilt fremover - noe det etter all sannsynlighet vil bli). Jeg tror faktisk mye av disse produksjonsukene går på hvor man har bestilt bilen, da forhandlerne får tildelt "kvoter". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...