Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

image.png.4ff078f4e812e8fcc492f0c83736c0ec.png

Nå spesifiseres det jo ikke hvilke modeller som forskyves her, men det betyr vel kanskje at det gjelder helt generelt.
Senest levering Q4-2022 står det så fint i min M50 kontrakt. Yeah, right. En får tro at det fremdeles er lov å håpe på registrering før jul (og før mva. regler innføres, hvordan de nå ser ut). Dårlig tidsperiode å kjøpe bil, dette herre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, laffe said:

 Er det egentlig lov å si "double french hot dog penetration" (14:30) 😀 

 

Men ja - bilen imponerer:)

Det er akkurat like lov å si som at f.eks. vegetarburger smaker mye bedre med bacon på.
Sikker ikke alle sin cup of tea, men må si jeg har sans for Nyland-humoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 timer siden, 04530dat skrev:

image.png.4ff078f4e812e8fcc492f0c83736c0ec.png

Nå spesifiseres det jo ikke hvilke modeller som forskyves her, men det betyr vel kanskje at det gjelder helt generelt.
Senest levering Q4-2022 står det så fint i min M50 kontrakt. Yeah, right. En får tro at det fremdeles er lov å håpe på registrering før jul (og før mva. regler innføres, hvordan de nå ser ut). Dårlig tidsperiode å kjøpe bil, dette herre.

Ja her er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Vi bestilte i midten av januar så det blir vel levering først i 2023 for vår del. Vi skal jo ha individual interiør også.

Jeg har nå rukket å bli usikker på fargevalget, var jo ganske bestemt på Aventurin Rød, men begynner virkelig å få sansen for Portimao Blå. Sistnevnte blir jo langt fra feil sammen med Tartufo interiøret. 

Portimao blå er en mere sportslig blåfarge slik som Estoril blå var på M3 E36 og E46. 

Aventurin rød er jo en mere elegant farge, slik som Calypso rød på E34 og E39. Fikk den vel på E46 også.

Tenke tenke... (med leveringstidene som er nå er det jo dessverre alt for god tid til å fundere på spec..)

Endret av Andreas_R
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte M50`n 15 september. Sendte en mail til min forhandler i dag og spurte hvilke status M50`n min lå på nå og om det var kommet ukenummer på produksjonsstart. Svaret var "Ingen bevegelse på din bil enda. Ingen forventet dato er oppdatert enda."

Har et håp om at BMW får produsert raskere enn tidligere estimert siden de ansetter flere og skal bruke dobble skift... At produksjonsstart/levering etter 5 mnd. fullstendig er i det blå er rimlig spesielt. G30`en skal selges og da hadde det hvert greit å hatt en ca. levering å gå ut ifra😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Juul said:

Bestilte M50`n 15 september. Sendte en mail til min forhandler i dag og spurte hvilke status M50`n min lå på nå og om det var kommet ukenummer på produksjonsstart. Svaret var "Ingen bevegelse på din bil enda. Ingen forventet dato er oppdatert enda."

Har et håp om at BMW får produsert raskere enn tidligere estimert siden de ansetter flere og skal bruke dobble skift... At produksjonsstart/levering etter 5 mnd. fullstendig er i det blå er rimlig spesielt. G30`en skal selges og da hadde det hvert greit å hatt en ca. levering å gå ut ifra😕 

Bestilte i slutten av oktober og har fått samme beskjed som deg. Men min selger trodde vi ville vite mer i løpet av noen måneder... Jeg mistenker at han sa det for å få "fred" et par måneder da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Zappod said:

Bestilte i slutten av oktober og har fått samme beskjed som deg. Men min selger trodde vi ville vite mer i løpet av noen måneder... Jeg mistenker at han sa det for å få "fred" et par måneder da :D

Bestilte midt mellom dere to, i slutten av September :)

Det er 2022, begriper ikke hvorfor ikke bestillinger/produksjon som dette kan knyttes opp mot ens BMW ID (som evt opprettes som en del av kontraktsinngåelsen) og der kunde kan plage skyen med slike forespørsler istendenfor sine repektive selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, 04530dat said:

Bestilte midt mellom dere to, i slutten av September :)

Det er 2022, begriper ikke hvorfor ikke bestillinger/produksjon som dette kan knyttes opp mot ens BMW ID (som evt opprettes som en del av kontraktsinngåelsen) og der kunde kan plage skyen med slike forespørsler istendenfor sine repektive selgere.

Tror min selger hadde satt pris på en sånn løsning.. Jeg har tålmodighet som en treåring, så det blir noen mailer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 04530dat skrev:

Bestilte midt mellom dere to, i slutten av September :)

Det er 2022, begriper ikke hvorfor ikke bestillinger/produksjon som dette kan knyttes opp mot ens BMW ID (som evt opprettes som en del av kontraktsinngåelsen) og der kunde kan plage skyen med slike forespørsler istendenfor sine repektive selgere.

På bmwusa kan du spore status med ordrenummer, plagsomt at vi ikke har der muligheten.

 

Edit: Eller plagsom for forhandlerne 😂

Endret av Iver92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Zappod said:

Tror min selger hadde satt pris på en sånn løsning.. Jeg har tålmodighet som en treåring, så det blir noen mailer :D

Ditto. Verste jeg vet er å måtte vente 3 dager på at posten skal få sneglet seg frem med ting som allerede er kjøpt. Ved signering av kontrakt på M50en føltes det som en halv mannsalder til levering, så klarte å styre unna de verste bivirkningene. Kommer neppe til å klare det når det er bare 3 dager igjen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en bil i Brooklyn Grey 30.9, er ekstremt usikker på denne fargen kontra Dravit Grey som jo er en mer mørk og spennende farge med mer spill i når solen titter frem. Vurderer egentlig Donington Grey som individualfarge istedenfor Dravit... Samtidig er jeg opptatt av lyst Sensatec interiør og det blir jo helt feil med Donington Grey, eller hva synes dere andre? 

 

Sjekk link som viser en M5 i Donington Grey, hva tenker dere?

Donington Grey M5.jpg

Endret av Ronniefan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Donington Grey er litt kjedelig (sannsynligvis fordi "alle" X5 M her i området er i denne fargen), så her ville jeg forsøkt meg på Brooklyn Grey eller Dravit Grey. Nå tror jeg riktignok disse også kommer til å bli vanlige, så en annen Individualfarge er jo ikke feil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...