Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, fupsaker skrev:

Foreløpig har jeg fått produksjon i uke 11, men dette lukter jo ikke fugl lengre. Samtidig er det langt viktigere å bli kvitt den forbannede fjotten i øst enn å få bil..

Det kan jo hende at du er heldig med at de har deler på lager. Alle dagens produksjoner er basert på levering av deler fortløpende. De fleste fabrikker har ikke deler inne for mere enn 2-3 uker. Alt er i dag basert på levering»Just in time»

De delene som skal brukes i planlagt produksjon blir klargjort 6 timer i forveien før skift starter.

Håper du slipper å få utsettelse.😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ampera skrev:

Det kan jo hende at du er heldig med at de har deler på lager. Alle dagens produksjoner er basert på levering av deler fortløpende. De fleste fabrikker har ikke deler inne for mere enn 2-3 uker. Alt er i dag basert på levering»Just in time»

De delene som skal brukes i planlagt produksjon blir klargjort 6 timer i forveien før skift starter.

Håper du slipper å få utsettelse.😇

Det er faktisk en mulighet, flere på internasjonale forum som har fått bestilling endret fra "112 Order scheduled for production" til "105 order out of production"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at ingen av i4 gjengen har postet denne, som jeg antydet tidligere var dette en interresant test fra Joe av i4 40. Han hadde mye mer positivt å si om denne kontra M50 versjonen. 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snagg30 skrev:

Overrasket over at ingen av i4 gjengen har postet denne, som jeg antydet tidligere var dette en interresant test fra Joe av i4 40. Han hadde mye mer positivt å si om denne kontra M50 versjonen. 

 

Skal se den senere, men det er vel fordi ingen av oss har bestilt i4 40e. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, 04530dat said:

Dette handler om en vare vi har forpliktet oss til å betale typisk en trekvart million for. Ikke en hårføner til 699,-
Men informasjon fra BMW sentralt, eller fra lokale forhandleren har vi ( i alle fall ikke jeg) sett snurten av. Blir overrasket om de sender ut noe i det hele tatt, uten at en evt. kontakter dem og ber om det. Ikke imponert over informasjonsflyten her. Ikke at jeg tror det er så mye bedre for andre merker.

Endelig så det ut som C-galskapen gikk mot slutten, men så kommer han sjefs-galningen fra Øst og setter hele Europa på hodet 😒

Jeg spurte min forhandler i går, de hadde ikke hørt noe fra BMW sentralt enda. Informasjonsstømmen er nok litt treg, og de må jo være forsiktige med å gi informasjon som kan være kursdrivende.. Men de burde komme med en melding i dag ihf 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til noe litt mer interessant enn g-krefter og prestanda. Har noen testet eller sett test hvor man har forsøkt seg på hundebur baki, av litt mindre størrelse? Er jo ganske stort rom, men vinkelen er jeg usikker på. 

Jeg har ikke mål på buret her og nå, men noen har kanskje mål på innvendig bagasjeplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snagg30 skrev:

Overrasket over at ingen av i4 gjengen har postet denne, som jeg antydet tidligere var dette en interresant test fra Joe av i4 40. Han hadde mye mer positivt å si om denne kontra M50 versjonen. 

 

Har ikke kjørt Edrive 40, men jeg kjenner meg ikke igjen i at i4 M50 kjennes så tung ut. Men jeg har bare kjørt på vinterføre med 18" piggfritt enda.

Men kjenner meg veldig igjen i at bilen er nydelig å kjøre :) Jeg har gårsplass som liker Xdrive, å med i4 M50 så ble fremdriften bra samtidig som den er leken når man ønsker det. Så jeg er veldig førnyd med M50. Men det hadde helt sikkert vært nok krefter i 40 utgaven til vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mslello skrev:

Har ikke kjørt Edrive 40, men jeg kjenner meg ikke igjen i at i4 M50 kjennes så tung ut. Men jeg har bare kjørt på vinterføre med 18" piggfritt enda.

Men kjenner meg veldig igjen i at bilen er nydelig å kjøre :) Jeg har gårsplass som liker Xdrive, å med i4 M50 så ble fremdriften bra samtidig som den er leken når man ønsker det. Så jeg er veldig førnyd med M50. Men det hadde helt sikkert vært nok krefter i 40 utgaven til vanlig bruk.

Jeg kunne selv fint gått for 40-modellen, hadde det ikke vært så liten prisforskjell. Har jo nå kjørt iX3 i vintermånedene og har vel kun én gang savnet xDrive, da jeg skulle opp en bakke med masse snø. Når det er så "billig" å kjøpe en elektrifisert M (Performance osv) så var det vanskelig å si nei. Den kan ikke komme fort nok nå som iX3 skal leveres om to uker. Løser det nok, men viktigere at krigen ender og at alt blir tilnærmet normalt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Geir Anders skrev:

Til noe litt mer interessant enn g-krefter og prestanda. Har noen testet eller sett test hvor man har forsøkt seg på hundebur baki, av litt mindre størrelse? Er jo ganske stort rom, men vinkelen er jeg usikker på. 

Jeg har ikke mål på buret her og nå, men noen har kanskje mål på innvendig bagasjeplass?

Jeg krøp rundt i bagasjerommet og målte da Bavaria Lillestrøm fikk inn sin bil i fjor høst. 

Skal ikke banne på at alle mål er helt på millimeteren, men sånn noenlunde riktig bør det være. 
Når det gjelder høyden bakerst, så er det med dekselet i bakluka fjernet 

i4-bagasjerom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, kln66 skrev:

Jeg krøp rundt i bagasjerommet og målte da Bavaria Lillestrøm fikk inn sin bil i fjor høst. 

Skal ikke banne på at alle mål er helt på millimeteren, men sånn noenlunde riktig bør det være. 
Når det gjelder høyden bakerst, så er det med dekselet i bakluka fjernet 

i4-bagasjerom.jpg

Dette er rått arbeid hehe.

Men kan det stemme at gulvlengden (dybden) bare er 70, hvis jeg tolker det riktig?

Buret mitt er 50,5 x 54,5 x 83,5cm og får akkurat plass i bunn på en F31. Er I4 så mye kortere bak?

Jeg så heller for meg at utfordringen ville blitt brytningspunktet på midten, i forhold til høyden på buret. Det er jo da litt lavere enn setene, men fra seteryggen ut til sirklene, tror jeg taket på buret er lenger. Hmm, dette må kanskje testes i praksis. Det SER j ut som det skal gå fint, utifra videoen over her. 

image.png.e715f7efa2e52ea3e449ef48b55e34b2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Geir Anders skrev:

Dette er rått arbeid hehe.

Men kan det stemme at gulvlengden (dybden) bare er 70, hvis jeg tolker det riktig?

Buret mitt er 50,5 x 54,5 x 83,5cm og får akkurat plass i bunn på en F31. Er I4 så mye kortere bak?

Jeg så heller for meg at utfordringen ville blitt brytningspunktet på midten, i forhold til høyden på buret. Det er jo da litt lavere enn setene, men fra seteryggen ut til sirklene, tror jeg taket på buret er lenger. Hmm, dette må kanskje testes i praksis. Det SER j ut som det skal gå fint, utifra videoen over her. 

image.png.e715f7efa2e52ea3e449ef48b55e34b2.png

Det stemmer nok ikke. Har ikke målt min egen, men i følge Autogefuhl, rett under en meter:

image.png.d0d4fe6520af94e5bd55fa3b114ae5a3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...