Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Vil dette si at om jeg og samboer bestiller oss i4 M50 med forventer levering neste sommer så blir bilen mye dyrere siden bilen først kommer neste år når dette et tredd i kraft og ikke eventuelt nå ved kontrakt inngåelse?

Ja, du betaler til enhver tid gjeldende sats ved avgiftstidspunktet (ved innførsel/registrering). Skulle det vise seg at avgiftene hadde gått ned (la oss si det var mva på bilene i utgangspunktet), ville du endt opp med å få avgiftsreduksjon i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en M550en på service og fikk låne i4 M50 over natten. Først og fremst må jeg si det var vesentlig forskjell på å kjøre denne med myke vinterdekk og noen skikkelige hjul. Skal forsøke å gjøre noen målinger slik at jeg får kartlagt mulighetene for et hakk høyere profil på gummien (alternativt 21" oppsett) og hvor mye hjulene må spaces ut. Fikk sjekket ut kodestrenger i moduler også, så her ligger alt til rette for å ettermontere touch-hendlene uten for mye plunder. Kjenner det klør i fingrene etter å få skrudd en i4 litt fra hverandre. :D 

Har ellers gjort meg noen bemerkninger på ting jeg ikke helt liker og forstår hvorfor BMW har gjort noe med;
- BMW har klart kunststykke å gjøre noe så enkelt som lysbryter til avanserte greier. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være behov for en knapp til parklys på hver side, og hvorfor det i det hele tatt skal være egne knapper for parklys, nærlys etc. - spesielt når bilen ikke lar deg overkjøre systemet. 
- Takluketrekket er billig skvip, men dette er dessverre en gjenganger på alle G-serie.
- Manglende auto dim på passasjerside (en kjent greie i lengre tid). Rolls Royce leveres fortsatt med dette, så dette fremstår som et rent kostnadskutt fra BMW sin side.
- Klimabetjening i skjermmeny og manglende hurtigknapper. Med gammeldags NBT og fysisk klimapanel var muligens hurtigknappene overflødig, men det er først nå når alt er gjemt i en touch-basert skjerm at de programmerbare hurtigknappene virkelig hadde kommet til sin rett.
- Blå elementer rundt alt av emblemer og ellers i interiøret. Rett og slett ufyselig.
- Nedre del av sideskjørt i ulakkert plastikk. 
- Ekstremt klumpete montering av skiltet foran i grillen. Her ser det ut til at det er ramme på ramme og et par lag med en slags spacer. Gjør seg trolig bedre uten skiltholder.

561DFC26-27FC-4631-80D3-A8F2A6BA29B4.thumb.jpeg.4049ac4fbff1ab0fdca8d3fc106dc099.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Har en M550en på service og fikk låne i4 M50 over natten. Først og fremst må jeg si det var vesentlig forskjell på å kjøre denne med myke vinterdekk og noen skikkelige hjul. Skal forsøke å gjøre noen målinger slik at jeg får kartlagt mulighetene for et hakk høyere profil på gummien (alternativt 21" oppsett) og hvor mye hjulene må spaces ut. Fikk sjekket ut kodestrenger i moduler også, så her ligger alt til rette for å ettermontere touch-hendlene uten for mye plunder. Kjenner det klør i fingrene etter å få skrudd en i4 litt fra hverandre. :D 

Har ellers gjort meg noen bemerkninger på ting jeg ikke helt liker og forstår hvorfor BMW har gjort noe med;
- BMW har klart kunststykke å gjøre noe så enkelt som lysbryter til avanserte greier. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være behov for en knapp til parklys på hver side, og hvorfor det i det hele tatt skal være egne knapper for parklys, nærlys etc. - spesielt når bilen ikke lar deg overkjøre systemet. 
- Takluketrekket er billig skvip, men dette er dessverre en gjenganger på alle G-serie.
- Manglende auto dim på passasjerside (en kjent greie i lengre tid). Rolls Royce leveres fortsatt med dette, så dette fremstår som et rent kostnadskutt fra BMW sin side.
- Klimabetjening i skjermmeny og manglende hurtigknapper. Med gammeldags NBT og fysisk klimapanel var muligens hurtigknappene overflødig, men det er først nå når alt er gjemt i en touch-basert skjerm at de programmerbare hurtigknappene virkelig hadde kommet til sin rett.
- Blå elementer rundt alt av emblemer og ellers i interiøret. Rett og slett ufyselig.
- Nedre del av sideskjørt i ulakkert plastikk. 
- Ekstremt klumpete montering av skiltet foran i grillen. Her ser det ut til at det er ramme på ramme og et par lag med en slags spacer. Gjør seg trolig bedre uten skiltholder.

561DFC26-27FC-4631-80D3-A8F2A6BA29B4.thumb.jpeg.4049ac4fbff1ab0fdca8d3fc106dc099.jpeg

Kjenner meg igjen i en del her, men alt er ikke bare galt f.eks ikke bare bare med svart gloss på skjørtene heller, blir fort tråkket på og stygge. Skiltrammen foran var det førte jeg tok av og limte fast skiltet. Har spacet bakhjulene min med 11 mm, men har 9x19 et 42 hjul foreløpig. Ellers tror jeg høyden går seg til litt etterhvert, synes ikke min er så ille høy nå. Ble også bedre uten de blanke rammene i diffusor bak.

8FB176A6-8D64-4994-965A-A0179E7F2868.jpeg

FE03F327-B941-4BD8-B1BD-D9C416DACB6F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er mye av dette løsbart, men det er likevel irriterende å se BMWs kostnadskutt så åpenbart. Svart blank del på sideskjørtene er kanskje upraktisk, men absolutt verdt det. Matte skjørt passer ikke inn på en bil av dette kaliberet. I så måte burde de vært lakkert i bilens farge om det hadde vært problematisk. Personlig liker jeg sølvkanten rundt "eksosen". Føler bilen ser bredere ut og litt mer aggressiv med disse på plass. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Saltkjelen skrev:

Har en M550en på service og fikk låne i4 M50 over natten. Først og fremst må jeg si det var vesentlig forskjell på å kjøre denne med myke vinterdekk og noen skikkelige hjul. Skal forsøke å gjøre noen målinger slik at jeg får kartlagt mulighetene for et hakk høyere profil på gummien (alternativt 21" oppsett) og hvor mye hjulene må spaces ut. Fikk sjekket ut kodestrenger i moduler også, så her ligger alt til rette for å ettermontere touch-hendlene uten for mye plunder. Kjenner det klør i fingrene etter å få skrudd en i4 litt fra hverandre. :D 

Har ellers gjort meg noen bemerkninger på ting jeg ikke helt liker og forstår hvorfor BMW har gjort noe med;
- BMW har klart kunststykke å gjøre noe så enkelt som lysbryter til avanserte greier. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være behov for en knapp til parklys på hver side, og hvorfor det i det hele tatt skal være egne knapper for parklys, nærlys etc. - spesielt når bilen ikke lar deg overkjøre systemet. 
- Klimabetjening i skjermmeny og manglende hurtigknapper. Med gammeldags NBT og fysisk klimapanel var muligens hurtigknappene overflødig, men det er først nå når alt er gjemt i en touch-basert skjerm at de programmerbare hurtigknappene virkelig hadde kommet til sin rett.

 

Lysbryter ja, den er jo sånn på G20 også. Fikk f.eks. ikke satt på kurve og parklys i fart. Da måtte man stå i ro. Så den sliter jeg også med å forstå.

Klimabetjening har fungert mye bedre enn fryktet da. Bruker man autofunksjon, så styres setevarme og alt utifra tempen du har satt og ønsket styrke på setevarme. Så i løpet av snart 5 mnd. har jeg endret temp to ganger. Justerte opp til 22 i januar og ned til 21 igjen i april. I tillegg har jeg vært inne og endret midtdysen (det gode gamle hjulet man hadde i midtkonsollen før) til litt varmere i vinter og litt kaldere nå.

Men jeg får jo angst når jeg har tatt nøkkelen til kona, hun har medium på setevarme, føler jeg blir kokt 😅

Ellers så håper jeg at touchhendler blir vellykket! Det hadde gjort seg :)

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått beskjed om at de ikke kan levere 868M i 3FW pakken? Min står fast på 105 pga restriksjoner på denne pakken. Bestilte 02.07.2021 

redd at dette fører til bortfall av mtech pakke, men ikke fått bekreftelse på det enda

 

Edit: gjelder hele mtech pakken med felger, dekk, større bremser og skjermbreddere. Kun tilgjengelig med 20’’ uten mtech nå.

Endret av Underground1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I konfiguratoren på bmw.no, fremkommer det en varseltrekant på M868. Der står det "kun tilgjengelig som ekstrautstyr". Kan nesten virke som at man nå fjerner muligheten til å kjøpe bilen med disse, og så må det bestilles løst ved siden av slik som med M868 Gold - og da blir jo felgprisen deretter også. For min del må BMW gjerne selge disse som dyrt ekstrautstyr ved siden av, men jeg skal ha disse - som kontrakten henviser til - inkludert i min leveranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Saltkjelen skrev:

I konfiguratoren på bmw.no, fremkommer det en varseltrekant på M868. Der står det "kun tilgjengelig som ekstrautstyr". Kan nesten virke som at man nå fjerner muligheten til å kjøpe bilen med disse, og så må det bestilles løst ved siden av slik som med M868 Gold - og da blir jo felgprisen deretter også. For min del må BMW gjerne selge disse som dyrt ekstrautstyr ved siden av, men jeg skal ha disse - som kontrakten henviser til - inkludert i min leveranse.

Tror du ender med å kansellere bestillingen din nå, men du kan få en skikkelig god deal på min, bare 870k! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...