Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Serratus skrev:

Det må selvsagt ettermonteres i så fall. Dette kommer nok til å gjelde for mange av oss, så jeg tipper forhandler kommer til å komme opp med en brukbar løsning etterhvert. Alternativt kan man bruke Night Gold-felgen, som er smalere, og ikke krever skjermbredder, men mange vil vel helst ha begge deler.

Selvsagt er det kanskje ikke, hvis det er felgen som er proppen, og ikke bredderen.

7 timer siden, E.H.D skrev:

Er ikke det bare et pluss da? Synes ikke de bredderne ser så fine ut. 

Smaksak det ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har lagt om til vinterdekk? Det oser ikke kvalitet av jekkpuntene akkurat. De gir nok ikke etter med løft med vanlig garasjejekk, men greit å høre om erfaringer.

Var for øvrig litt uforsiktig når jeg skulle ned en fortau og kom så vidt borti kanten med det ene løftepunktet. Gjett om en plastikkbit falt av. Desidert laveste punktet på bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her ang plast koppen som står i bilen. Garasjejekkene har for lite anleggsflate så belastningen blir fort skeiv/på kanten.

Løste det med å legge en tilpasse en trekloss å legge midt i koppen. Ser dog at det selges plastinnlegg som passer inn her.

Men ikke nytt for i4 dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mortenej skrev:

Samme erfaring her ang plast koppen som står i bilen. Garasjejekkene har for lite anleggsflate så belastningen blir fort skeiv/på kanten.

Løste det med å legge en tilpasse en trekloss å legge midt i koppen. Ser dog at det selges plastinnlegg som passer inn her.

Men ikke nytt for i4 dette.

Har brukt en jack pad i gummi fra Biltema. Det har fungert greit.
Men tenker jeg bestiller en slik: Damage Protector Rubber Jack Pad Jacking Point Block For BMW 3 4 5 Mini Series | eBay
Det er samme for alle modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Haroni skrev:

Noen her som har lagt om til vinterdekk? Det oser ikke kvalitet av jekkpuntene akkurat. De gir nok ikke etter med løft med vanlig garasjejekk, men greit å høre om erfaringer.

Var for øvrig litt uforsiktig når jeg skulle ned en fortau og kom så vidt borti kanten med det ene løftepunktet. Gjett om en plastikkbit falt av. Desidert laveste punktet på bilen.

 

 

4 timer siden, Mortenej skrev:

Samme erfaring her ang plast koppen som står i bilen. Garasjejekkene har for lite anleggsflate så belastningen blir fort skeiv/på kanten.

Løste det med å legge en tilpasse en trekloss å legge midt i koppen. Ser dog at det selges plastinnlegg som passer inn her.

Men ikke nytt for i4 dette.

 

4 timer siden, nokiaas skrev:

Har brukt en jack pad i gummi fra Biltema. Det har fungert greit.
Men tenker jeg bestiller en slik: Damage Protector Rubber Jack Pad Jacking Point Block For BMW 3 4 5 Mini Series | eBay
Det er samme for alle modeller.

GS Bildeler selger også kloss for garasjejekk som passer i festet. Fungerer helt utmerket både på i4 og x5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zappod skrev:

Da var produksjon flyttet fra uke 46 til uke 47, men med samme levering i uke 50... Blir nærmere og nærmere nyttår nå 😟

Min ble låst i går, usikker på om det da betyr at den 100% går i produksjon. Er så mye frem og tilbake for tiden 😂. Ble fortalt den skulle være klar i starten av desember. Så håper det stemmer 😬.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene at dere får den før jul! :) Testet Q4 quattro 50 sportback her igår, og jeg vil si i4 er noen hakk opp på alle punkt. Herunder også eDrive40 såklart. Q4 med S-Line var en fin bil og helt grei å kjøre, men det manglet det lille ekstra som i4 kan by på. Q4 50 har 299hk, som høres mer enn nok ut, men det føltes(faktisk!!) ganske daft ut på en så stor og tung bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Krysser fingrene at dere får den før jul! :) Testet Q4 quattro 50 sportback her igår, og jeg vil si i4 er noen hakk opp på alle punkt. Herunder også eDrive40 såklart. Q4 med S-Line var en fin bil og helt grei å kjøre, men det manglet det lille ekstra som i4 kan by på. Q4 50 har 299hk, som høres mer enn nok ut, men det føltes(faktisk!!) ganske daft ut på en så stor og tung bil. 

Q4/iD.4/Enyaq er nok OK; men sammenliknet med i4 som har 250 flere hester og 340 flere nm, så sier det seg selv at forskjellen blir voldsom og at Q4 var lat/sedat osv. Men jeg må innrømme at den ser litt frekk ut og har gode seter, har man S-stolene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, fupsaker skrev:

Q4/iD.4/Enyaq er nok OK; men sammenliknet med i4 som har 250 flere hester og 340 flere nm, så sier det seg selv at forskjellen blir voldsom og at Q4 var lat/sedat osv. Men jeg må innrømme at den ser litt frekk ut og har gode seter, har man S-stolene. :) 

Helt klart ikke sammenlignbar som epler og epler! Men likevel :) Jada, S-stolene var gode, men som jeg har sagt før- ingen lager stoler som BMW. BMW har historie på kanongode stoler :) i4M50 har 250hk mer, eDrive40 har litt mindre mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Q4 50 har 299hk, som høres mer enn nok ut, men det føltes(faktisk!!) ganske daft ut på en så stor og tung bil. 

Er nok pga flere grunner den føles slik. Effektleveransen er veldig "chill" og ikke eksplosiv som mange andre elbiler.

For å ikke snakke om at de 299hk ser man nesten aldri. Kriteriene for å utnytte 299hk i BoostMode er over 88%SoC og batteritemp på mellom 23 og 50 grader. For folk flest er det sjeldent man har disse kriteriene på plass, og dermed sitter man med 265(?)hk uten boost om jeg husker rett. 

Kjørte en Q4 50 på vinterstid ifjor på vei til Quattrokurset som jobben holdt, og hadde aldri boost tilgjengelig hverken til eller fra til tross for at vi kjørte mange mil. Etter en natt på fjellet hadde vi vel bare 50% effekt på starten som sakte krøp mot c.a 80%. Mao, laaaangt unna de 299hk den skal klare å yte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2022 den 12.55, Haroni skrev:

Noen her som har lagt om til vinterdekk? Det oser ikke kvalitet av jekkpuntene akkurat. De gir nok ikke etter med løft med vanlig garasjejekk, men greit å høre om erfaringer.

Var for øvrig litt uforsiktig når jeg skulle ned en fortau og kom så vidt borti kanten med det ene løftepunktet. Gjett om en plastikkbit falt av. Desidert laveste punktet på bilen.

 

Jekkepunktene til BMW er jo geniale. Jeg tar av skåla på min jekk, så annleggsflaten er flat. 
Har også en pute for å sett i klossen, men i4 er for lav til at jeg får jekken min under da.

image.png.7bbc0cb5ecc34da38304238f86f51564.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

Krysser fingrene at dere får den før jul! :) Testet Q4 quattro 50 sportback her igår, og jeg vil si i4 er noen hakk opp på alle punkt. Herunder også eDrive40 såklart. Q4 med S-Line var en fin bil og helt grei å kjøre, men det manglet det lille ekstra som i4 kan by på. Q4 50 har 299hk, som høres mer enn nok ut, men det føltes(faktisk!!) ganske daft ut på en så stor og tung bil. 

Registreringstakten på i4 har i alle fall gått opp litt den siste måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, mslello said:

Jekkepunktene til BMW er jo geniale. Jeg tar av skåla på min jekk, så annleggsflaten er flat. 

Garasjejekk | Løfter høyt – 552 mm | BAHCO BH13000 | Jula

Brukte denne denne jekken på min E61. Flat anleggsflate, og kombinert med kloss fra GS fungerte den glimrende. Løfter 3 tonn og det holder jo i massevis på en bil som veier 2.4. Spørsmålet er om jekkens minimum høyde på 90mm er innafor.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...