Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Saltkjelen Jaggu meg ikke en dum idé. Fordelen med pre-LCI er jo at det er mer BMW DNA i de gamle lyktene, selv om jeg ikke er noen motstander av de nye lyktene. Det er til syvende og sist helhetsopplevelsen som er viktigst, så om jeg synes at LCI interiøret er helt på trynet sammenlignet med pre-LCI, så er det nok stor sannsynlighet for at jeg går for den løsningen du viser til. 

Skrevet
53 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@316 En må huske på at "facebook-gjengen" som roper høyt om dette er tidligere eiere av helt ordinære, lavmotoriserte familiebiler som aldri har hatt et forhold til bil eller biler med mye effekt. At en tung bil med 255-285 brede bakdekk, 544/601 hestekrefter og senk kan slite bakdekk, bør ikke akkurat komme som en overraskelse. Du greier fint å kjøre mer enn 10 000km på et dekksett.
 

Er nok riktig. Jeg har kjørt elbil med 300 hester og AWD siden 21 nå, den har gått 40.000 og begge sett dekk er fulle av mønster enda. Får satse på at det skyldes kjørestil og ikke bare camber hos BMW 😅

Skrevet
2 timer siden, 316 skrev:

Er nok riktig. Jeg har kjørt elbil med 300 hester og AWD siden 21 nå, den har gått 40.000 og begge sett dekk er fulle av mønster enda. Får satse på at det skyldes kjørestil og ikke bare camber hos BMW 😅

Jeg kjørte vel 16-17 000km eller noe slikt med det første dekksettet jeg hadde, men her hører det med til historien at jeg ikke var sjenert med å bruke krefter og at jeg ikke tok firehjulskontroll etter fjærbytte og senk bak. Jeg har ikke brukt bilen på et par måneder nå og er usikker på hvordan det ser ut med Conti-dekk som jeg kjører på nå, så det blir spennende å se når jeg gjør hjulskift nå etter hvert. I rettferdighetens navn skal det også sies at det er enkelte i4er som har blitt levert med hjulvinkler i alle mulige retninger, så det kan jo ha noe for seg å få dette kontrollert. Kjipe penger (ypperlig anledning til å senke :D), men det nytter heller ikke få det på garanti.

Skrevet
On 11/1/2025 at 12:03 PM, 316 said:

Noen her med skrekkelige erfaringer for hva som angår kvalitet på lakk?

Lakkvaliteten er dårlig, men det har den vært siden rundt 2015. Kan ikke se at den er blitt forverret ytterligere de siste årene. 

Skrevet

Oioi, ser ut som jeg har fått solgt bruksbilen nå. Farge går man for da? Ser ut som det er en leveringsklar både i Brooklyn Grey og en som snart er klar i Fire Red. Svart vil jeg ikke ha. 
 

https://finn.bmw.no/r/G26E-i4/i4-M60-xDrive-WBY71HD0X0FW05837?dealers=004779&vehicleDealer=004779

 

https://finn.bmw.no/r/G26E-i4/i4-M60-xDrive-WBY71HD0X0FV73990?vehicleDealer=004779
 

Bare felgene som er forskjell på disse eller?

Skrevet

Fire red er utrolig fin og ser ikke i nærheten ut som på bildene i linken. Så spørs det hva en liker over tid. Der er nok tanzanite blue en høydare for meg, med cognac interiør som Lars linker til. 

Men hvordan føles dette sensatec-interiøret som de fleste bilene her har?

Skrevet

Her har dere en i4 som i mine øyne er "spot on".
Finn.no | BMW i4 M50

M-Stoler, Aluknapper, skinndash, utvidet shadowline(mørke lykter osv.), Tanzanite Blue og brunt interiør.

Jada, den er dyr enda ift. en ny en. Men ja. :)  Jeg skjønner at folk ikke velger M-stoler, da disse bygger mer og noen synes de er hardere. Men smaken er jo delt, og det er greit :) 

Skrevet
52 minutes ago, papertiger said:

Men hvordan føles dette sensatec-interiøret som de fleste bilene her har?

Det føles faktisk ikke ille. Lunere enn skinn og finere enn stoff. Det jeg er mest spent på er hvor slitesterkt det er. Har sett noen skrekkeksempler fra Tesla.

image.png.23095e032d78022abab1e3087b6aacfc.png

image.png.6aa0998d4c1cde5d7c1d31ff99206700.png

Skrevet

@*MrB* BMW har bedre kvalitet enn det veganske skinnet(finere ord for plastikk) til Tesla :) Med det sagt har jeg enda ikke vært borti antydninger til skrekkeksemplene som du viser over her. Håper vi aldri kommer dit. Sensatec til BMW er vel også kjent for å være slitesterkt og er enkelt å vedlikeholde. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...