Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Skulebollen skrev:

@Saltkjelen

Du oppdaterer vel når du hører mer ang. Firmaet i Nederland 😊

Har ingen behov for usedvanlig mye skinn inni bilen, men at øvre del av dørsidene ikke er skinn plager meg. Fått trekt opp dørtrekkene på ny er absolutt verdt noen kroner og uker ekstra ventetid

Kontaktet dem i helga, fikk svar på morgenen idag.  Det er allerede skinnprøve på vei i posten, antatt levering onsdag, så de somler i hvert fall ikke 😊 

Tror fremgangsmåten blir roadtrip for å levere bilen og roadtrip hjem etter 2 uker. Da blir det nybilfølelse to ganger satser jeg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

@Saltkjelen

Du oppdaterer vel når du hører mer ang. Firmaet i Nederland 😊

Har ingen behov for usedvanlig mye skinn inni bilen, men at øvre del av dørsidene ikke er skinn plager meg. Fått trekt opp dørtrekkene på ny er absolutt verdt noen kroner og uker ekstra ventetid

Absolutt. Jeg har bestilt tid hos dem ettersom jeg fikk bekreftet fra Individual i dag at de ikke kan (gidder) levere Merino eller annen skinnglede. Blir å ta to ukers ferie i Nederland når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Absolutt. Jeg har bestilt tid hos dem ettersom jeg fikk bekreftet fra Individual i dag at de ikke kan (gidder) levere Merino eller annen skinnglede. Blir å ta to ukers ferie i Nederland når den tid kommer. 

Er jeg ikke fornøyd med skinnkvaliteten på M-sportsetene i Cognac gjør jeg det samme som dere...👍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Blir å ta to ukers ferie i Nederland når den tid kommer. 

To ukers ferie i Nederland høres gøy ut 😅 Nei du kjører selvsagt ned til Nederland, setter fra deg bilen…tar taxi til nærmeste Sixt og leier deg noe kult der og tar en rundtur i Europa mens du venter. Innom Ringen, ned til Rivieraen, over Alpene og tilbake 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hageb skrev:

Seks elbiler i en bratt kneik - kommer vi opp? - Norsk elbilforening

Gikk ikke så bra med BMW i4 M50 i bakkestarttesten her. 

Ser ut til å ha europeiske vinterdekk.

Velger der piggdekk ? 

Er nok europeiske vinterdekk som gir resultatet der. iX hadde jo ikke problemer. Jeg har Continental piggfritt (nordiske) har ikke følt behov for pigg, selv om jeg har litt vanskelig gårdsplass. Men det vil jo variere litt hvor du bor og kjører for hva du skal velge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mslello skrev:

Er nok europeiske vinterdekk som gir resultatet der. iX hadde jo ikke problemer. Jeg har Continental piggfritt (nordiske) har ikke følt behov for pigg, selv om jeg har litt vanskelig gårdsplass. Men det vil jo variere litt hvor du bor og kjører for hva du skal velge..

IX er levert med europeiske vinterdekk, Michelin alpin 5. Så muligens i4 bare er en dårligere bil på vinterføre?

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

IX er levert med europeiske vinterdekk, Michelin alpin 5. Så muligens i4 bare er en dårligere bil på vinterføre?

Det er flere nordiske dekk tilgjengelig for iX, men testbilen her stod på alpin 5 ja ser jeg. Men de kan jo ha bedre vinteregenskaper enn pirelli dekkene. Xdrive systemet er det samme som @Marius2002skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mslello skrev:

Det er flere nordiske dekk tilgjengelig for iX, men testbilen her stod på alpin 5 ja ser jeg. Men de kan jo ha bedre vinteregenskaper enn pirelli dekkene. Xdrive systemet er det samme som @Marius2002skriver.

Det er det nok, men jeg er sikker på iX blir levert med Alpin 5 som standard. Uansett kan iX levere bedre vinter egenskaper selv med likt Xdrive system, er to forskjellige biler. Ellers gjør jeg litt sport i å få deg til å innrømme at vært fall en ting er dårlig på i4 😂

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke krangle med deg om dekk på iX 😅 Har bare sett at de har diskutert hva de skal velge på Facebook gruppa, uten å ha satt meg så nøye inn i det. 

Xdriven på i4 synes jeg har fungert knall, bra framkommelighet og leken,  men regnsensor er jeg ikke fornøyd med,  den skal du få 😂 Der finner jeg ikke den perfekte følsomheten for min smak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å skylde på europeiske vinterdekk i dette tilfellet. For det første finnes ikke Michelin Alpin 5 SUV, som iX skal stå på. Derimot finnes Michelin Pilot Alpin 5 SUV som iX’en helt sikkert har montert i 255/50/21, en dimensjon Nokian og Conti ikke har. At Pirelli dekket ikke leverer er en annen sak (hilsen Michelin dekk fanboy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mslello skrev:

Skal ikke krangle med deg om dekk på iX 😅 Har bare sett at de har diskutert hva de skal velge på Facebook gruppa, uten å ha satt meg så nøye inn i det. 

Xdriven på i4 synes jeg har fungert knall, bra framkommelighet og leken,  men regnsensor er jeg ikke fornøyd med,  den skal du få 😂 Der finner jeg ikke den perfekte følsomheten for min smak 

Jeg plukket opp dette i en artikkel, men det er ingen fasit fordi om så ble litt usikker. Men husker jeg hadde tenkt å postet det på bimmers for jeg syntes det var interresant at iX skulle bli levert med europeiske vinterdekk til oss i Norge. 

Haha, tusen takk for at jeg fikk den. Kjente roen senket seg tvert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bedt om Goodyear europeiske vinterdekk, men mulig jeg endrer til Alpine Sport 5, da jeg ser de fungerer særdeles godt på snø. Fikk faktisk melding fra Joe Achilles direkte om at jeg burde snakke med en kar i England om dekk til bilen, da jeg er usikker. Samtidig er det lite holkeføre i Østfold og på høyfjellet, mellom der er det for det meste bart, så føler meg ikke utrygg. Skal da for ordens skyld ha 19". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

To ukers ferie i Nederland høres gøy ut 😅 Nei du kjører selvsagt ned til Nederland, setter fra deg bilen…tar taxi til nærmeste Sixt og leier deg noe kult der og tar en rundtur i Europa mens du venter. Innom Ringen, ned til Rivieraen, over Alpene og tilbake 👍 

Hehe, det høres ikke ut som noen dum idé. Absolutt noe som må vurderes, for to uker på gård og med hest i påvente av å få bilen ferdig kjenner jeg blir for mye. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, det høres ikke ut som noen dum idé. Absolutt noe som må vurderes, for to uker på gård og med hest i påvente av å få bilen ferdig kjenner jeg blir for mye. 😂

Det er absolutt ideen du skal gjennomføre. Som jeg har prøvde å få med deg på noen ganger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...