Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

En kollega som bestilte i oktober fikk beskjed av Bavaria nå at de nå ikke har peiling på når bilen kommer (var forespeilt levering ca årsskiftet 2022/23), eller om de får alt utstyret de har bestilt, ingen indikasjon på hva som evt kunne falle bort. Det er en Fully Charged + en del ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens leveringstakt er det vel lov å håpe at man i det minste får en LCI når den først dukker opp. :P 

Ellers skal det jo bli passe spennende å se hvordan noen av disse forhandlerne stiller seg til manglende levering og merkostnaden i form av mva fra nyttår. Flere kontrakter er uten spesifisert leveringstid og etter forbrukerkjøpsloven vil levering på slike kontrakter inntre senest 30 dager etter avtaleinngåelse, og mva vil i disse tilfellene kunne være tap forbruker kan kreve erstattet av forhandler. Force majeure kan ikke påberopes på bakgrunn av pandemi, så da spørs det eventuelt om Russlands invasjon av Ukraina kan være et punkt å hvile seg på. At fabrikken nå prioriterer andre markeder kan de i alle fall ikke lene seg på. Vi går en spennende høst i møte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Maxmek skrev:

Hei, jeg bestilte M50 supecarged  med full pakke  i august 2021, enda ikke hørt noe om levering. Hvordan er dette hos dere andre? 

Bestilte også tidlig i august 21 og var forespeilet levering Q1. For ett par uker siden når jeg pratet med selger sist visste de ingenting om leveringsdato. 

Kjenner jo jeg bli litt forbannet når det til nå har vært ca 200 annonser med i4 på finn. De som skal selge for å tjene penger på bilen skal få den før jeg som skal ha den. Men sånn er livet å det er jo ikke noe å gjøre med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte min i4 m50 Supercharged, 2.juli 2021,vet enda ikke når jeg får den!!!!

Virker veldig tilfeldig hvordan biler blir levert.Håper jeg får en komplett bil snart!

BMW skalter og valter som de vil med kundene sine.Det er begrenset hvor lenge kunder

vil akseptere en sånn behandling som de får nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Maxmek said:

Hei, jeg bestilte M50 supecarged  med full pakke  i august 2021, enda ikke hørt noe om levering. Hvordan er dette hos dere andre? 

Bestilte min supercharged i oktober. Fikk beskjed for en mnd siden at om jeg endret litt på utstyret (shadowline pakke og røde bremser) så kunne jeg komme inn i juli produksjonen. Kosta meg rett under 8k. Jeg sa ja til det og fikk produksjonsuke denne uka. Selgeren er på ferie så jeg har ikke hørt noe mer, men om alt går etter planen får jeg den i midten av august 😊

I følge selger er det kun "kick to open" på bagasjeluka som ikke kan leveres.. Fikk hele 600kr i kompensasjon for det 😅🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zappod skrev:

Bestilte min supercharged i oktober. Fikk beskjed for en mnd siden at om jeg endret litt på utstyret (shadowline pakke og røde bremser) så kunne jeg komme inn i juli produksjonen. Kosta meg rett under 8k. Jeg sa ja til det og fikk produksjonsuke denne uka. Selgeren er på ferie så jeg har ikke hørt noe mer, men om alt går etter planen får jeg den i midten av august 😊

I følge selger er det kun "kick to open" på bagasjeluka som ikke kan leveres.. Fikk hele 600kr i kompensasjon for det 😅🤷🏼‍♂️

Hei, jeg krysset av for alt tilleggsutstyr som kunne fåes når jeg bestilte unntatt røde bremser og ventilasjon i setene.

Så da har jeg Shadowline pakke, og røde bremser sa selger han skulle ta kostnaden på om det krevdes (bestilte med de blå Msport kaliperene siden jeg skal ha portimaoblå bil).

Å få 600,- i reduksjon for bortfall av kick opening tror jeg ikke jeg går med på, da får de tilleggsmontere det når utstyret er tilgjenglig uten ekstra kostnad tenker jeg. Mener jeg har lest noe om at det allerede finnes som ettermontering her på forumet en plass.

I min kontrakt står det levering Q3, men når jeg bestilte antok han mai/juni, men det tok han ikke sjansen på å skrive i avtalen. Nå er vi jo allerede en måned inn i Q3, så nå begynner det å haste hvis de skal klare å levere i Q3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Maxmek said:

Hei, jeg krysset av for alt tilleggsutstyr som kunne fåes når jeg bestilte unntatt røde bremser og ventilasjon i setene.

Så da har jeg Shadowline pakke, og røde bremser sa selger han skulle ta kostnaden på om det krevdes (bestilte med de blå Msport kaliperene siden jeg skal ha portimaoblå bil).

Å få 600,- i reduksjon for bortfall av kick opening tror jeg ikke jeg går med på, da får de tilleggsmontere det når utstyret er tilgjenglig uten ekstra kostnad tenker jeg. Mener jeg har lest noe om at det allerede finnes som ettermontering her på forumet en plass.

I min kontrakt står det levering Q3, men når jeg bestilte antok han mai/juni, men det tok han ikke sjansen på å skrive i avtalen. Nå er vi jo allerede en måned inn i Q3, så nå begynner det å haste hvis de skal klare å levere i Q3.

Hmmm.. Da høres det jo rart ut at du ikke kunne komme med på juli produksjon du og? 🤷🏼‍♂️

Jeg har ikke karbon pakke eller ventilerte seter, men ellers tror jeg at jeg har det meste.. Jeg prøvde å krangle litt på "kick" funksjonen, men kom ingen vei.. Jeg var forespeilet levering i desember men tror kontrakten sa q1 2024. Så entusiasmen over å kunne få den nå snart gjorde meg nok litt for "grei". Burde krevd mer for bortfall av kick. 

Min er farge er tanzanite, så jeg tror røde kalipere skal gå greit.. Ellers er ikke en boks med blå lakk så dyrt 😅 så det bekymrer meg ikke.. 

Håper du får noen bedre tilbakemeldinger fra selgeren din snart ihf. 

Jeg skal ihf kontakte selger mandag morgen å sjekke at alt er i rute. Foreløpig føler jeg at levering før forventet er for godt til å være sant 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet fra grenseovegangen ved Passau. Ble med en lengre hyggelig samtale med BMW ansatt som testet i7. Han var forundret over hvor lav ladehastighet i4 min hadde på en Ionity supercharger. Han endret vifteinnstilling, men til ingen nytte. Jo lengre jeg kom nedover i Europa jo lavere ladehastighet fikk jeg, så da mistenker jeg at bilen sliter med å takle hyppig hurtiglading. Samme skjedde på turen hjem, så da blir det med servicebesøk på mandag. Skulle ønske at en kunne bruke Google Maps for å klargjøre batteriet til lading, men i følge vedkommende kommer det en oppdatering ila. senhøsten som muliggjør manuel klargjøring. 

Kort om turen. Tilbakela nesten 6.000 km Oslo - Split - Oslo. Ladet stort sett opptil 80%, og ingen utfordringer med å finne Ionity stasjon med unntak av Kroatia. Der ble det enkelte stopp på lokal ladestasjon, der den blå ladebrikke gjorde jobben. Heller ingen ladekø, bortsett fra et sted i Danmark. Snittforbruk 24,8 kWh (20" sportsdekk), og motorveihastighet alt fra 60 - 160, ca. 100 i snitt. Testet toppfarten på en rett strekning i Tyskland og fikk bilen opp i 226. Selv med den farten føltes det helt trygt bak rattet. Monster av en bil !!!

20220710_120913.jpg

20220728_190532.jpg

Endret av Haroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at ACS er klare med sitt senkesett. Ser ut som man ender opp på 10-10,5cm bakkeklaring med dette påmontert, så det var jo faktisk hakket bedre enn jeg hadde forespeilet meg. Med hakket høyere profil på dekkene også, kan ikke dette bli så galt. :)

Det neste spørsmålet blir naturligvis når man får en bil å montere det på, men forhåpentligvis får man bil før senkesettet går ut av produksjon.


1984951544_Skjermbilde2022-07-31kl_00_43_15.thumb.png.ff97cbf7b3496cce50d0602b3a5cecb3.png
119557353_Skjermbilde2022-07-31kl_00_43_24.thumb.png.9b8ed4d900f96ecc71092310e220c993.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Maxmek skrev:

Å få 600,- i reduksjon for bortfall av kick opening tror jeg ikke jeg går med på, da får de tilleggsmontere det når utstyret er tilgjenglig uten ekstra kostnad tenker jeg.

Spennende å følge dere som har bestilt og blir stående i spagat mellom ulike utfordringer. Personlig opplever jeg at vi som forbrukere har lite makt og valgfrihet. Man skal bruke rimelig mye tid og energi på å få det som man ønsker. Det er absolutt ikke oppe til diskusjon hos forhandler.

Endte selv med å avbestille bil som følge av utallige utstyrsendringer. Bilen ble rett å slett ikke slik jeg ønsket og jeg har ingen interesse av å bruke energi på slikt.

Krig er det lite å gjøre med, men er det andre grunner til utfordringene minsker forståelsen min. Blir kun spekulasjoner fra min side og det har jeg enda mindre interesse av å bruke energi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Haroni said:

Han var forundret over hvor lav ladehastighet i4 min hadde på en Ionity supercharger. Han endret vifteinnstilling, men til ingen nytte. Jo lengre jeg kom nedover i Europa jo lavere ladehastighet fikk jeg, så da mistenker jeg at bilen sliter med å takle hyppig hurtiglading. Samme skjedde på turen hjem,

Var på tur selv nedover i sommer og opplevde det samme, at lade hastigheten synker etter 3-4 ladinger med kun kjøring mellom. Leste et sted at BMW bevist hadde satt ned hastigheten for å skåne batteriet. Datt lett ned på 40-80 kW.

Opplever sjelden å få ett snitt på over 110 kW fra start til stopp, selv om bilen skal takkle 190-200 kW lading på maks.

Hører gjerne resultat fra forhandler, for dette skulle vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenej  Feilsøk avdekket kun de få gangene det ble brudd under lading, men BMW hevder at det ikke er noe feil ved batteriet eller ladesystemet. Nå har de utført en omfattende programvare oppdatering (tar ca. 4 timer), men om dette vil hjelpe er høyt tvilsomt. Mistet faktisk en del funksjoner i appen samt at panseret står med status åpen, men får bare gi det litt tid.

Får heller ikke gjennomført en test av batteriet før neste langtur med 5-6 sammenhengende hurtigladinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Haroni said:

@Mortenej  Feilsøk avdekket kun de få gangene det ble brudd under lading, men BMW hevder at det ikke er noe feil ved batteriet eller ladesystemet. Nå har de utført en omfattende programvare oppdatering (tar ca. 4 timer), men om dette vil hjelpe er høyt tvilsomt. Mistet faktisk en del funksjoner i appen samt at panseret står med status åpen, men får bare gi det litt tid.

Får heller ikke gjennomført en test av batteriet før neste langtur med 5-6 sammenhengende hurtigladinger.

Takker, det de sier er at dette en feature, og ikke bug ;)

SW oppdateringen, er det den samme som de har begynnt å sende ut eller var dette noe annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...