Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Skulebollen skrev:

Tja.. Jeg solgte min igår for prisforlangende på Finn: 795

Kom ut en kjip en på Finn til 770, der var annonsen slettet il.a en dag 

 

Men jeg ser ikke logikken i og selge for og tjene 100k, om man uansett skal ha en elbil og faktisk ønsker seg en i4m50.. Blir jo ikke akkurat billigere og kjøpe en om 2 år

Nja, pr nå har den jo ikke økt mer enn ca 40k pluss litt i fbm halvert rabattsats, så den er jo sånn sett gunstig å bestille fortsatt. Men 795' er jo bra. Nå var jo din lekkert spekket også, det teller jo for en eventuell kjøper, bare man har is i magen går det ofte greit å tjene gode penger. Men husk at mange nå selger fordi de kan tjene enkle og gode penger på noe som ikke er vanlig, samtidig som mange trenger en økonomisk buffer eller å kutte på kostnadene i en tid som er ganske tøff for den jevne nordmann. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Nja, pr nå har den jo ikke økt mer enn ca 40k pluss litt i fbm halvert rabattsats, så den er jo sånn sett gunstig å bestille fortsatt. Men 795' er jo bra. Nå var jo din lekkert spekket også, det teller jo for en eventuell kjøper, bare man har is i magen går det ofte greit å tjene gode penger. Men husk at mange nå selger fordi de kan tjene enkle og gode penger på noe som ikke er vanlig, samtidig som mange trenger en økonomisk buffer eller å kutte på kostnadene i en tid som er ganske tøff for den jevne nordmann. :) 

40k + 35 mindre i rabatt er 75k før mva.. En Supercharged med 19" vinter "billige" 20" kommer nå på rundt 770 med alt av rabatter.. Det uten mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at en del av de som ønsket i4 M50 for over ett år siden (før priser på alt skjøt i været) kanskje har ombestemt seg litt og tar heller den fortjenesten ved salg og beholder nåværende bil. Det var mange som var litt gira på den, meg selv inkludert, men det er ikke sånn at det er noe jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

I nedgangstider er det alltid luksusforbruk som kuttes først - da i all hovedsak bil, båt og eiendom. Dette er nok den utelukkende årsaken til at mange av i4ene selges (i kombinasjon med at man fortsatt gjør kroner på dem). 

Jeg solgte for å kjøpe Porsche. 😅I retrospekt burde jeg beholdt i4, men... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Og til ditt spm @Marius2002: Ja, det tror jeg. Er slik på andre elbiler. :) 

Okei, fant dette fra i4 håndbok:

4DF1EC55-DB8F-4860-A955-0AE29A24BD92.jpeg.68f07e18f6c464b58cc34133d731ea0c.jpeg

På Page 284 står det bare hvordan man lader storbatteriet :) Men da tolker jeg det som at den lader 12v samtidig? For det blir jo mye småkjøring, er det vits å vedlikeholdslade 12v-batteriet når en likevel lader en gang i uken eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

@Marius2002: bilen har nå en viss logikk ang. hvordan 12V skal lades, så med mindre du står parkert med høyspentbatteriet helt tømt over lengre tid så skal det ikke være behov for å lade 12V separat. 

Takk! :) Vel, hovedbatteriet blir sjeldent til aldri under 50%(med mindre man er på langtur). Bilene blir brukt hver dag, og ladet minst en gang i uken. Så da skal det ikke være noen fare?

Er litt småbekymret over egen Tesla, de har visst et rykte på seg at 12v-batteriet svikter. Men også jeg har den mellom 50% og 85% hele tiden. Så tror jeg skal klare det fint🤔

Plutselig en ny problemstilling dette, men da kan vi puste rolig ut. Var en med tm3 som sa til opphvet at han kom til å slite med  i4en i vinter om han ikke ladet 12v-batteriet, men det har funket fint med i3en i fjor vinter, så. 🤷🏼‍♂️😊

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Hvorfor??

Fordi jeg likte den godt og fordi den er et mer fornuftig valg. :) 

59 minutter siden, Ampera skrev:

Skal du kjøpe I4?, siden du prøver å selge Porchen ?

https://link.mobile.de/dQR5awZm5xWiDcEk7

 

Jeg la den ut for å sjekke markedet litt. Ikke resultert i én seriøs henvendelse enda, så bilen blir nok her til jeg har hatt den ett år omtrent. Om rentenivået i Norge bedrer seg havner den nok på finn til samme pris gitt det nye avgiftsnivået. Men prøver nok heller andre måter å tjene en ekstra slant på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...