GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser det er pÄ hÞy tid med bremseklossbyte pÄ F30en min. Hva anbefaler folk av rimeligere klosser? Ser man fÄr jo klosser fra et par hundrelapper og oppover pr. aksel. Tenker da pÄ klosser fra eurodel.no og autodoc.co.no

Og er disse budsjettklossene noe Ä ha pÄ eller er et Ä styre unna? StÞving er ikke sÄ farlig da jeg har vaskeutstyr :P 

Endret av StigJ
Skrevet

For min del sÄ har jeg brukt bÄde Pagid, Bosch, textar, ebc green, hella, febi, remsa, oem og nesten hva som helst. Merker egentlig ikke noe forsljell pÄ noe jeg.

Skrevet (endret)

KjĂžpte OEM klosser hos KOED + Zimmermann skiver hos Eurodel til Minien sist, og det har fungert upĂ„klagelig, men neste gang kjĂžper jeg Textar eller Pagid eller noe, stod Textar pĂ„ de originale jeg tok av 😊.

Endret av papertiger
Skrevet

Du vil kanskje syntes denne videoen er litt nyttig kanskje. Men hvor relevant den er for "norske forhold" vet jeg ikke. Det er jo klart det finnes mye rart der ute. Men hvor mye av dette som blir tatt inn av importĂžrer her til lands er jo en annen sak.

Skrevet (endret)

Jeg har kjÞrt med litt av hvert pÄ mine biler. Til en DD hadde jeg bare gÄtt for vanlig erstatnings klosser fra GS/KOED, funker mer enn bra nok.  Hvis du vil ha mindre stÞving osv sÄ kan du jo vurdere f.eks noe fra EBC?  Jeg har faktisk vÊrt ganske fornÞyd med Yellowstuff bak pÄ Coupen i det siste Äret, lite stÞving. (De har helt klart i vÊrt i bruk da jeg mÄtte bytte dem nÄ. De var nesten hele nede pÄ stÄlet...) 

Super billig klosser har jeg ikke sÄ mye erfaring med, bortsett fra at jeg kjÞrte hjem fra Sola engang med biltema klosser pÄ fÞrersiden.  Da var det rolig kjÞring, men merka ikke sÄ mye forskjell pÄ det. 

Endret av fxslin
Skrevet

Har Bosch foran pÄ E39, sÄ er jo ikke helt billigmerke. Fungerer fint, men mengden stÞv er nesten helt absurd (relativt aktiv kjÞring). Jeg kommer definitivt til Ä prÞve noe annet neste gang.

Skrevet

Jeg har ogsÄ opplevd mye stÞving fra Bosch sine. Har mange ganger kjÞpt de "billige" pÄ Koed og de har fungert helt fint. 

Skrevet

Til vanlig bruk funker selv Biltema. Hvis man kjÞrer mye tungt(last og ofte full bil) sÄ kan man merke forskjell.

Ryktene sier at billig-klosser enten sliter raskere, de gir dÄrligere bremseeffekt eller at de sliter skivene raskere.
Men ved normal bruk sÄ tror jeg ingen merker noen forskjell. Og nÄr billig-klosser/skiver koster under halvparten av originale, sÄ spiller det vel ingen rolle om de sliter raskere.
Det som kan by pÄ problemer med spesielt skiver er at pÄ visse modeller, sÄ sliter man med problemer med kast i skivene og at billige skiver er mer plagsomme enn originale.

Skrevet

Jeg merker ganske betydelig forskjell, selv pÄ vanlig kjÞring (bÄde friksjon og modulering). De billige klossene er ikke med pÄ noe annet enn rolig/vanlig kjÞring. Men det betyr ikke at det ikke er helt ok Ä velge billige klosser, men man bÞr vÊre kjent med forskjellene. 

Textar og Jurid er originalleverandĂžrer hvis man skal ha noe som er litt rimeligere men likevel "ordentlig".

Skrevet

Mange takk for erfaringer og info. Var interessant den videoen @t06afre 👍
Bilen ruller til og fra jobb, sÄ og si aldri motorvei. Drar ikke tunge lass og som regel kun med meg som tygde. Tror det har sittet folk baki tre ganger pÄ de 4 Ärene jeg har hatt bilen :P 

SÄ valget faller pÄ A.B.S klosser og slitasjeindikatorer fra Eurodel.no.   

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...