StigJ Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 (endret) Ser det er pÄ hÞy tid med bremseklossbyte pÄ F30en min. Hva anbefaler folk av rimeligere klosser? Ser man fÄr jo klosser fra et par hundrelapper og oppover pr. aksel. Tenker da pÄ klosser fra eurodel.no og autodoc.co.no Og er disse budsjettklossene noe Ä ha pÄ eller er et Ä styre unna? StÞving er ikke sÄ farlig da jeg har vaskeutstyr   Endret Juli 10, 2020 av StigJ
Otis Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 For min del sÄ har jeg brukt bÄde Pagid, Bosch, textar, ebc green, hella, febi, remsa, oem og nesten hva som helst. Merker egentlig ikke noe forsljell pÄ noe jeg. StigJ reagerte pÄ dette 1
papertiger Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 (endret) KjĂžpte OEM klosser hos KOED + Zimmermann skiver hos Eurodel til Minien sist, og det har fungert upĂ„klagelig, men neste gang kjĂžper jeg Textar eller Pagid eller noe, stod Textar pĂ„ de originale jeg tok av đ. Endret Juli 10, 2020 av papertiger StigJ reagerte pĂ„ dette 1
t06afre Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 Du vil kanskje syntes denne videoen er litt nyttig kanskje. Men hvor relevant den er for "norske forhold" vet jeg ikke. Det er jo klart det finnes mye rart der ute. Men hvor mye av dette som blir tatt inn av importÞrer her til lands er jo en annen sak.  lagunilla, fxslin, StigJ og 1 annen reagerte pÄ dette 4
fxslin Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 (endret) Jeg har kjÞrt med litt av hvert pÄ mine biler. Til en DD hadde jeg bare gÄtt for vanlig erstatnings klosser fra GS/KOED, funker mer enn bra nok. Hvis du vil ha mindre stÞving osv sÄ kan du jo vurdere f.eks noe fra EBC? Jeg har faktisk vÊrt ganske fornÞyd med Yellowstuff bak pÄ Coupen i det siste Äret, lite stÞving. (De har helt klart i vÊrt i bruk da jeg mÄtte bytte dem nÄ. De var nesten hele nede pÄ stÄlet...) Super billig klosser har jeg ikke sÄ mye erfaring med, bortsett fra at jeg kjÞrte hjem fra Sola engang med biltema klosser pÄ fÞrersiden. Da var det rolig kjÞring, men merka ikke sÄ mye forskjell pÄ det. Endret Juli 10, 2020 av fxslin
E.C. Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 Har Bosch foran pÄ E39, sÄ er jo ikke helt billigmerke. Fungerer fint, men mengden stÞv er nesten helt absurd (relativt aktiv kjÞring). Jeg kommer definitivt til Ä prÞve noe annet neste gang.
Gabz Skrevet Juli 10, 2020 Skrevet Juli 10, 2020 Jeg har ogsĂ„ opplevd mye stĂžving fra Bosch sine. Har mange ganger kjĂžpt de "billige" pĂ„ Koed og de har fungert helt fint.Â
Mons1 Skrevet Juli 11, 2020 Skrevet Juli 11, 2020 Til vanlig bruk funker selv Biltema. Hvis man kjÞrer mye tungt(last og ofte full bil) sÄ kan man merke forskjell. Ryktene sier at billig-klosser enten sliter raskere, de gir dÄrligere bremseeffekt eller at de sliter skivene raskere. Men ved normal bruk sÄ tror jeg ingen merker noen forskjell. Og nÄr billig-klosser/skiver koster under halvparten av originale, sÄ spiller det vel ingen rolle om de sliter raskere. Det som kan by pÄ problemer med spesielt skiver er at pÄ visse modeller, sÄ sliter man med problemer med kast i skivene og at billige skiver er mer plagsomme enn originale.
TRF Skrevet Juli 11, 2020 Skrevet Juli 11, 2020 Jeg merker ganske betydelig forskjell, selv pÄ vanlig kjÞring (bÄde friksjon og modulering). De billige klossene er ikke med pÄ noe annet enn rolig/vanlig kjÞring. Men det betyr ikke at det ikke er helt ok Ä velge billige klosser, men man bÞr vÊre kjent med forskjellene. Textar og Jurid er originalleverandÞrer hvis man skal ha noe som er litt rimeligere men likevel "ordentlig".
StigJ Skrevet Juli 13, 2020 Forfatter Skrevet Juli 13, 2020 Mange takk for erfaringer og info. Var interessant den videoen @t06afre đ Bilen ruller til og fra jobb, sĂ„ og si aldri motorvei. Drar ikke tunge lass og som regel kun med meg som tygde. Tror det har sittet folk baki tre ganger pĂ„ de 4 Ă„rene jeg har hatt bilen  SĂ„ valget faller pĂ„ A.B.S klosser og slitasjeindikatorer fra Eurodel.no. Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ