[space] Skrevet Oktober 31, 2020 Share Skrevet Oktober 31, 2020 Det ble et lite Corona impulskjøp forrige uke. En kollega satt og kjedet seg og begynte å se på import av ny bil. Vi satt og giret hverandre opp og plutselig en kveld hadde han kjøpt seg en E89 sDrive35iS og solgt Tesla Model 3én han hadde. Jeg har tenkt litt på å selge X1 en stund, men har tenkt at den får holde til jeg har råd til å kjøpe en M2, for det har egentlig vært den eneste bilen jeg har hatt lyst på med mulighet til å ha med barna. Men denne bilpraten på jobb (hjemmekontor og #motorkanalen på jobbens slack-server) satt meg litt i gang, og jeg begynte å undersøke 3-serien (F30) som jeg egentlig har vært litt svak for. Fant rimelig fort ut at det måtte bli en 2016- modell, for å slippe å tenke på n47-motoren. Da var det liksom 330E som ga mest for pengene. La ut X1 på finn Slo til på en 330E Solgte og overleverte X1 uka etter på torsdag Hentet og signerte 330E dagen etter. Perfekt opplegg Et par bilder av X1 før den fikk ny eier: Synes den holdt seg utrolig bra til å være en 2010 modell som har rullet 205.000km. Den har aldri hatt en feil utover slitedeler, og et varmesete jeg måtte ordne, så håper det fortsetter slik for ny eier. Over til 330E! Min første bil som ikke er svart! Denne har det aller meste jeg hadde lyst på. Color Mineral-grau Metallic - B39 Upholstery Stoff Hexagon/alcantara/anthrazit - HAAT Manufacturer BMW AG Production Plant Munich, Germany Production Date 2016-05-03 Options 205 Automatic Transmission 230 Eu Specific Additional Equipment 258 Runflat Tyres 322 Comfort Access System 337 M Sport Package 403 Glas Roof, Electric 417 Roller Sunblind, Rear Side Windows 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Packa 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 502 Headlight Washer System 507 Park Distance Control (pdc), Rear 521 Rain Sensor 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 552 Adaptive Led Headlight 563 Lights Package 575 Additional 12v Power Socket 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 654 Dab Tuner 688 Harman/kardon Surround Sound System 698 Area-code 2 704 M Sport Suspension 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 842 Cold Climate Version 850 Add Fuel Tank Filling For Export 993 Model Year Code 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 21C 19"m Lt/a.w.do.sp.442 M Bicolor Orb 2NH M Sportbrake 2PA Locking Wheel Bolts 2VB Tyre Pressure Indicator 2VL Variable Sports Steering 3AG Backup Camera 4AE Armrest Front Retractable 4FT I.t.f. Aluminium F.b.l. M. W.h.t.f. 4NE Blow-by-heater 5A1 Led-fog Lights 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AG Lane Change Warning 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 5DA Passenger Airbag Deactivate 5DC Folding Rear-seat Headrests 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AG E Drive Services 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm 6UH Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont 7LF Model M Sport 8A7 Language Version Norwegisch 8AW Norwegian / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8LZ Country-specific Contribution 09090 8SM Vin, Visible From Outside 8TG Anti-theft System 9AA External Skin Protection Noen småting jeg savner er: Skiltvisning (fartsgrenser). Dette er muligens mulig å kode inn. Jeg har kameraet den bruker sammen med GPS. Paddlegiring på rattet. (Kan fikses aftermarket + enkel koding i bimmercode) Parkeringssensor fremme. Ellers kunne den gjerne hatt LITT større batteri, men da må en opp på G-serien. Jeg har ikke tatt noen bilder selv ennå. Vinterdekk og drittvær, men har et par bilder liggende fra annonsen. Til slutt bilhistorikken så langt: 2000 e46 320i 2004 e85 z4 2004 VW Touran 1.9tdi (pga tvillingene som kom) 1999 e39 323iA + touran 2011 E84 x1 + touran 2001 e46 m3 + x1 + touran 2018 i3 Fully Charged + x1 x1 x1 + Triumph Street Triple RS f30 330E + Triumph Street Triple RS mslello, fupsaker, hanssae og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 31, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2020 Garasjeplassen? Like a glove! Blir ikke no større bil her med det første papertiger, mslello og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 31, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2020 Siden jeg nevnte motorsykkelen over her også: macrorain, Fredrik, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 31, 2020 Share Skrevet Oktober 31, 2020 Gratulerer med flott F30! F3x LCI er virkelig en innertier hva gjelder design. [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 31, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2020 Ja, jeg liker den kjempegodt! Og utrolig deilig og stille i forhold til X1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 8 timer siden, [space] skrev: Ja, jeg liker den kjempegodt! Og utrolig deilig og stille i forhold til X1. Grattis med fin bil i riktig farge. Haha, jeg synes F30 bråker masse, X1 må ha vært sykt støyete [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 Gratulerer 😀 speed triple er noe av det råeste som finnes mener jeg. Hadde tatt en slik foran en større, kraftigere racingsykkel, eller en touring sykkel anyday. Det er noe eget med 3 sylindra lyden. Driver med sykkellappen nå og det frister jo. Bilparken din viser jo at du har god peiling som det heter, skikkelig kjøreglade bilvalg (bortsett fra touran 😂) men 1.9 er da i det minste problemfri i forhold til det meste annet fra vag. Nydelig interiør i X1 da, tipper det var med å solgte den fort. Perfekte proporsjoner på x1 egentlig, kjekk bil, men forstår at noe nytt frister 😀 F30 er jo en pen bil som går godt i 330e versjon, forbruk som en diesel om du lader mye. Vil tro du er flink å kjører bensinmotoren lenge innimellom så den ikke klogger seg til. Kan vel overstyres i sport mode. Ellers må det være fint å gli avgårde lydløst også og ha prestanda som en m3 hadde før i tiden. Tror ikke 330e blir vanskelige å selge igjen heller. Lykke til 😀 [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 Med B48-motoren er det jo også en veldig trimmevennlig plattform 😍 [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 Gratulerer med ny fin bil, fin fargekombinasjon og det M sport interiøret er utrolig herlig uten skinn. Når det er sagt synes jeg i likhet med andre over her at X1’en var svært fin og absolutt en bil jeg kunne hatt selv, er som det nevnes veldig riktige proporsjoner på denne. Er rart med det når en girer hverandre opp på jobb 😂 har ført til litt av hvert hos oss og det 😅. [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 (endret) Gratulerer med ny BMW ja (hmm... du har etterhvert hatt mange BMW'er siden Z4'en og vi var kollegaer). F30 er en fin 3-serie generasjon. Jeg liker også fargekombinasjonen og ikke minst setene/interiøret. Skinn er helt klart oppskrytt når stoff er på dette nivået. Kollega/naboeffekten er definitivt sterke saker som ikke bør undervurderes når det gjelder biler, men ditt valg er jo egentlig ganske forsiktig og fornuftig (intet overdrevet og crazy). Motorsykkelen er kjempekul, men farlig hvis man ikke er voksen... Endret November 1, 2020 av Fredrik [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 1, 2020 Forfatter Share Skrevet November 1, 2020 Jeg var veldig i tvil på stoff/alcantara-interiøret, men jeg angrer ikke nå. Det er utrolige godt å sitte i! Så får tiden vise hvordan det er mtp slitasje og renhold. Det hele begynte egentlig å rulle etter at kollegaen som importerte z4en nå prøvekjørte en tredje kollega sin g29 z4 m40i i sommer. (Han går forøvrig nå og venter på en Porsche Taycan Turbo nå) Har fått teste z4 m40i selv, og det er jaggu litt av en maskin! B48 kan jo trimmes 80(?)hk med 4 minutter bak pcskjermen, uten en eneste mod, og mer om en bytter ut et par ting under panseret. Inntil videre er den kjapp nok. X1 er en undervurdert bil! Fine proporsjoner, premium følelse på innsiden, og svært lite problemer (i det minste med min). Etter 200.000km så interiøret nesten ubrukt ut, selv etter da flere år med barn i baksetet. Det begynte å bli antydning til slitasje i sidestøtten på førersetet. Ellers som nytt. Ang Street Triple RS så er den rett og slett skummelt rask. Jeg er ikke i nærheten av å utnytte motoren eller kjøreegenskapene i den. Den var bare et for godt kjøp til å la være, og det å alltid ha nok krefter på lager uansett gir, og den deilige lyden fra motoren er herlig. 0-100km/h : 3.29s 80-120km/h : 1.56s 0-200km/h : 7.2s Jeg kunne ikke hatt, og anbefaler ingen, denne i 20-åra. Sjekk ut nye Triumph Trident. En skikkelig Yamaha MT07-killer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 Jeg var av oppfatningen BMW = svarte skinnseter og var også litt skeptisk da jeg kjøpte den, men etter snart fire år med alcantarasetene er jeg superfornøyd! [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 Gratulerer så mye med ny og flott BMW, F30 føyer seg i rekken av nok en perfekt 3-serie generasjon 😀 Jeg er blandt dem som synes stoff alcantara er pent, vesentlig mer komfortabelt enn skinn på enkelte tider av året. Det høres ut som du har en del bilinteresserte kollegaer, det er viktig. Hvilke land endte dere opp med å importere fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 1, 2020 Forfatter Share Skrevet November 1, 2020 Ja, vi er en liten gjeng på jobb som er rimelig interessert i bil Kun han med z4en som importerte. Han fant en bil i Berlin. Ryddig privat selger. Det gikk utrolig smidig og kjapt! Leser meg gjennom tråden din nå @macrorain Startet med AKKURAT samme tanker som meg. Leppe, diffuser og sideskjørt umalt eller i blank svart, og det å helst kun ha leppe forran under, uten de festene på utsiden av dagens fanger. Ser veldig mange på bimmerpost heller mot umalt pga vedlikehold, steinsprut osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet November 1, 2020 Share Skrevet November 1, 2020 (endret) Gratulerer med ny bil! 😄 F30 er etter min mening et virkelig vellykket design. Jeg har forresten en M performance diffuser liggende som jeg kan sende til deg gratis om du betaler frakt om du ønsker det. Angående lakkering så var planen min å lakkere diffuser og leppen fremme da den matte fargen blir ikke noe pen med tiden. Endret November 1, 2020 av Snagg30 [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå