maximus61 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 M539 Restorations - YouTube Øyvind L., S. Gunstad, And-reas og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Den kanalen der har jeg nettopp oppdaget selv, har brukt noen timer der allerede. Det jeg liker ekstra bra er at han holder på med akkurat de modellene jeg synes er interessante. Endelig en som ikke driver med E30.. HenrikSolberg og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Fulgt med på han en god stund.. Fin underholdning. ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 (endret) Han er ny for meg, men fin underholdning og det virker som han vet hva han gjør. Veldig artig at hans siste prosjekt er en E32 750iL. E32 bør bli den neste BMW modellen som får kultstatus... Endret Januar 25, 2021 av Fredrik Fredrik 90, danskiii, ogee1 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 8 minutter siden, Fredrik skrev: E32 bør bli den neste BMW modellen som får kultstatus... 100 prosent enig 😀 At E32 har blitt "neglisjert" i så mange år er for meg helt uforståelig, det er jo så vanvittig lekre biler. De bilene der oser av penger og 80-talls status på den god måten. Også er historien interessant, dette er modellen som fikk Mercedes til å utsette erstatteren til W126 med hele to år. Dette var modellen som rett og slett sendte Mercedes tilbake til tegnebrettet. Jeg håper bare jeg kan få tak i en før prisene går i taket, de er på vei opp nå for en 750i. Pluss er jo at selv om M70 motoren er litt komplisert, så er den dønn solid. Fredrik og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Har fulgt med på Sreten sine videoer en stund jeg og 👍🏼 Kjekt å se slike biler bli reddet fra neglisjering og eventuelt "døden" 🙂 Får og et brukbart inntrykk av hva man må se etter og forvente seg hvis man kjøper BMW med M70 eller M73 motor. HenrikSolberg og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 (endret) @Fredrik 90 Hva med en Alpina E32 B12 5,0? Det ble kun bygget 305 av disse i perioden 1988-1994 (noe som faktisk var et ganske høyt antall på den tiden når det gjaldt Alpina). Det er mest kosmetiske endringer, men motoren fikk 50 ekstra hestekrefter (opp fra 300 til 350) og 20 ekstra Nm (opp fra 450 til 470). Topphastigheten ble også løftet fra 250 til 275-280 Km/t... Endret Januar 25, 2021 av Fredrik ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 10 minutter siden, Fredrik skrev: @Fredrik 90 Hva med en Alpina E32 B12 5,0? Det ble kun bygget 305 av disse i perioden 1988-1994 (noe som faktisk var et ganske høyt antall på den tiden når det gjaldt Alpina). Det er mest kosmetiske endringer, men motoren fikk 50 ekstra hestekrefter (opp fra 300 til 350) og 20 ekstra Nm (opp fra 450 til 470). Topphastigheten ble også løftet fra 250 til 275-280 Km/t... Der har dessverre prisene gått avgårde for lenge siden 😀 Det er hel unntaket med E32, Alpina utgavene har blitt samlerbiler. Men sånn er det jo med alt som det står Alpina på. Fredrik og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 (endret) Eneste problemet med M70 er at den låter som en symaskin. Husker første gang jeg så en 750i parkert i Drammen. Ble sittende i bilen min og vente i en lang stund med håp om at eieren skulle komme og starte bilen. Skuffelsen var stor da han endelig dukket opp og vred om nøkkelen. Lyden var tydelig tunet for eleganse og klasse. Kanskje noe som kan fikses med et uoriginalt eksosanlegg? Endret Januar 25, 2021 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 (endret) 1 time siden, ogee1 skrev: Eneste problemet med M70 er at den låter som en symaskin. Vel... selv de mest potente tyske bilene den gangen var "tysk" siviliserte og dempet vedr. eksosen. Selv Porsche 928 GTS med sin 5,4 liter store V8 motor var relativt dempet. Det var først noen år senere at kjempestore felger og pops & bangs fra eksosanlegget ble det nye "bling". Både ordet og bilene kom naturligvis fra statene. De tyske bilene hadde ikke engang koppholdere - for skikkelige sjåfører hadde ikke bruk for koppholdere som i sin funksjon bare distraherer kjøringen. Hele poenget med en V12 motor er forøvrig at den er ekstremt sivilisert og harmonisk, men potent når det gjelder (altså more go than show)... Endret Januar 25, 2021 av Fredrik ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Ja lyden i M70 et litt nøktern, men som @Fredrik er inne på så var det sånn det skulle være den gangen. Stile og kultivert gange. Når det er sagt så har jo sjelden V12 i store luksusbiler hatt sånn veldig spennende lydbilde. Er vel bare de siste åra dette har rumlet og brummet. Jeg hørte en M760i dra på litt i sommer, absolutt ikke feil lyd det. Men på en måte så kler en E32 den stille og rolige gangen til en M70. Sånn rent ytelses messig er også dette sørgelige greier sett med dagens øyne, vi er godt innpå 7 tallet på sprinten til 100 km/t. Den trekker dog sterkt i høyere hastigheter, er jo Autobahn hastighet som er paradedisiplinen til en 750i. Første bilen som fikk den berømte 250 km/t hastighetssperren i 1989 mener jeg det var. De første årgangene av E32 750i hadde 256 km/t toppfart, så bestemte tyskerene seg for å sette ett tak på 250 km/t. I dag blir dette mer og mer vannet ut, man kan kjøpe spesialmodeller av de fleste biler som går både 280 km/t og 300 km/t. Men i dag går jo langt flere biler fort, alle biler i 3 liters klassen klarer jo 250 km/t uten problemer. En 520d klarer liksom 238 km/t... Fredrik og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 (endret) Dere får det til å høres ut som at det ikke var noen biler som låt bra på den tida. En nedi bakken der vi bodde hadde en E32 740i. Den hadde mye grommere lyd en 750'en. Spesielt når han ga gass for å komme opp den siste bakken før han svingte inn på gårdsplassen. Og god lyd er ikke nødvendigvis det samme som pops and bangs. Endret Januar 25, 2021 av ogee1 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 3 timer siden, ogee1 skrev: Eneste problemet med M70 er at den låter som en symaskin. Husker første gang jeg så en 750i parkert i Drammen. Ble sittende i bilen min og vente i en lang stund med håp om at eieren skulle komme og starte bilen. Skuffelsen var stor da han endelig dukket opp og vred om nøkkelen. Lyden var tydelig tunet for eleganse og klasse. Kanskje noe som kan fikses med et uoriginalt eksosanlegg? Litt modifisering av eksosanlegg kan gi ganske stor forandring på lyden Martin-D og ogee1 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Har fulgt med M539 siden han startet. Noen uker etter hans første video. Jeg liker kanalen og han har utviklet sett til det bedre med litt humor. Han er flink til å gå nært nok til å få med detaljer, synes jeg. Bimmernew og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 29, 2021 Share Skrevet Januar 29, 2021 On 1/25/2021 at 5:26 PM, Fredrik 90 said: Jeg håper bare jeg kan få tak i en før prisene går i taket, de er på vei opp nå for en 750i. Tror ikke du skal bekymre deg for det. 7-serie uansett generasjon er lite populær på bruktmarkedet og sliter med å oppnå høye priser. E23 ble aldri populær. E32 har aldri blitt populær, og vil mest sannsynlig ikke bli ettertraktet bare fordi noen youtubere lager videoer på de. E38 sliter med det samme - de er pene, men krevende å drifte og dertil lave priser. E65 er på vei ned i samme gjørma. Skal du "investere" i gammal BMW (dvs tape litt mindre penger enn man vanligvis gjør med gammal BMW), ville jeg gått for de normale modellene vi alle elsker - 3 serie E36/E46 og 5-serie E34/E39 med mye motor. Det er disse som er etterspurt av folk flest født mellom 1960-2005 og som vil oppnå best priser de neste 10 årene. And-reas, HenrikSolberg og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå