NorwegianE90 Skrevet Februar 8, 2021 Share Skrevet Februar 8, 2021 (endret) Hey bimmers, Driver å utvikler en liten P&B løsning til min nye "Daily" mens E90en blir bygga om. Altpå bilen er desverre enda standard. Men kommer snart helsveiset 2 x 3.5 tommers titan anlegg som gjør att lyden faktisk kommer frem. Legger med en video av Burbles programmet jeg har laget til i winols. men kommer lage ett par til versjoner som blir litt mer Snaps & Crackles og til slutt Full auto AK-47 lyd... Holder det fortiden ganske dempet pga Kattene ikke skal ta noe skader. men blir kult å se hva vi kan dra ut av lyd fra denne M62 motoren video-1612827370.mp4 Endret Februar 9, 2021 av NorwegianE90 Saltkjelen, HenrikSolberg, Krisfje og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? Marius2002, hsd, ahj og 10 andre reagerte på dette 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet Februar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2021 37 minutes ago, papertiger said: Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? Det er en form for fuel over run. som vil si å sprute inn litt ekstra bensin mellom kraft slagene som går ut i eksosen å antennes. ikke noe som vil øke HK eller aks i bilen, men kun for litt ekstra lydbilde. Anbefaler deg en liten tur på youtube så har du ein haug av eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet Februar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2021 1 hour ago, papertiger said: Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? Ett eksempel på hva som blir mer i "AK-47" territoriet. Dette er det som kalles for P&B (Pops n bangs). Er dog mange forskjellige varianter og former av lyd man kan hente ut av bilen. En sports eksos eller rakrør gjør det mye bedre å hente ut litt mer kraft i lyden. Dog er dette ikke noe for alle da det kan fort bli litt vell mye. Eksempel video er av en N54 335i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 Hadde du spurt meg ville jeg tippa at det var noe alvorlig gale med motor og eksos på den bilen der, men hva vet vel jeg hver sin smak. *MrB*, Marius2002 og ahj reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 Snakker om solen! Denne kalasjnikov-greia hørtes ikke bra ut. Men klarer du å dra ut lyden som virkelig en V8 fortjener og moderat med smell så kan det godt hende prosjektet blir vellykket Du får holde oss up to date! And-reas og NorwegianE90 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 11, 2021 Share Skrevet Februar 11, 2021 Så utrolig teit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Februar 11, 2021 Share Skrevet Februar 11, 2021 10 minutter siden, FredrikE24 skrev: Så utrolig teit Er sånn ungdommen liker det nå om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 On 2/11/2021 at 6:07 PM, FredrikE24 said: Så utrolig teit du er det ja HenrikSolberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Februar 16, 2021 Share Skrevet Februar 16, 2021 Likte det jeg og jeg er ingen ungdom lengre 🙂 NorwegianE90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Februar 16, 2021 Share Skrevet Februar 16, 2021 Er tøft når det er moderat mengde. over moderat mengde blir det teit. Det er en viss balanse i dette. Slik som originale sportsbiler er tunet er nok penest. NorwegianE90, HenrikSolberg og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet Februar 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2021 16 hours ago, FransEirik said: Er tøft når det er moderat mengde. over moderat mengde blir det teit. Det er en viss balanse i dette. Slik som originale sportsbiler er tunet er nok penest. Er derfor jeg skal utvikle flere forskjellig type. Slik jeg har noe å velge i samt andre Helt enig i att en moderat mengde er finest. men noen liker også og fyre på med maksimal lyd. så da er det greit med løsninger som passer enhver smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Februar 17, 2021 Share Skrevet Februar 17, 2021 46 minutter siden, NorwegianE90 skrev: Er derfor jeg skal utvikle flere forskjellig type. Slik jeg har noe å velge i samt andre Helt enig i att en moderat mengde er finest. men noen liker også og fyre på med maksimal lyd. så da er det greit med løsninger som passer enhver smak Er dette noe du skal selge / levere til kunder? NorwegianE90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Februar 17, 2021 Share Skrevet Februar 17, 2021 For en som har levd noen år så slutter det aldri og fascinere meg hva som blir populært blant oss som liker bil. Jeg skjønner vel ikke helt poenget med dette men mangfoldet lenge leve. Så lenge noen synes det er tøft og det ikke plager meg så hvorfor ikke. Lurer på når laksetrapp blir på moten igjen jeg, eller de setetrekkene med kuler. tambur4, NorwegianE90 og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet Februar 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2021 30 minutes ago, FransEirik said: Er dette noe du skal selge / levere til kunder? Blir utviklet for min bil, men kommer også bli muligt å kjøpe via firmet jeg jobber i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå