Gå til innhold

E39 535i M62B35 Non-Vanos Pops & Bang Development.


 Share

Anbefalte innlegg

Hey bimmers,


Driver å utvikler en liten P&B løsning til min nye "Daily" mens E90en blir bygga om.   

Altpå bilen er desverre enda standard. Men kommer snart helsveiset 2 x 3.5 tommers titan anlegg som gjør att lyden faktisk kommer frem. 
Legger med en video av Burbles programmet jeg har laget til i winols. men kommer lage ett par til versjoner som blir litt mer Snaps & Crackles og til slutt Full auto AK-47 lyd... 

Holder det fortiden ganske dempet pga Kattene ikke skal ta noe skader. men blir kult å se hva vi kan dra ut av lyd fra denne M62 motoren

136186853_256339162676174_104833557782224940_n.jpg

145666962_460200002011049_2961489016485371677_n.jpg

147359737_3957628234267489_3854992083218535552_n.jpg

Endret av NorwegianE90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, papertiger said:

Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? 

Det er en form for fuel over run. som vil si å sprute inn litt ekstra bensin mellom kraft slagene som går ut i eksosen å antennes. ikke noe som vil øke HK eller aks i bilen, men kun for litt ekstra lydbilde. Anbefaler deg en liten tur på youtube så har du ein haug av eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, papertiger said:

Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er? 

Ett eksempel på hva som blir mer i "AK-47" territoriet. Dette er det som kalles for P&B (Pops n bangs). Er dog mange forskjellige varianter og former av lyd man kan hente ut av bilen. En sports eksos eller rakrør gjør det mye bedre å hente ut litt mer kraft i lyden. Dog er dette ikke noe for alle da det kan fort bli litt vell mye. Eksempel video er av en N54 335i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, FransEirik said:

Er tøft når det er moderat mengde.

over moderat mengde blir det teit. Det er en viss balanse i dette. Slik som originale sportsbiler er tunet er nok penest.

Er derfor jeg skal utvikle flere forskjellig type. Slik jeg har noe å velge i samt andre Helt enig i att en moderat mengde er finest. men noen liker også og fyre på med maksimal lyd. så da er det greit med løsninger som passer enhver smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, NorwegianE90 skrev:

Er derfor jeg skal utvikle flere forskjellig type. Slik jeg har noe å velge i samt andre Helt enig i att en moderat mengde er finest. men noen liker også og fyre på med maksimal lyd. så da er det greit med løsninger som passer enhver smak :)

Er dette noe du skal selge / levere til kunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som har levd noen år så slutter det aldri og fascinere meg hva som blir populært blant oss som liker bil. Jeg skjønner vel ikke helt poenget med dette men mangfoldet lenge leve. Så lenge noen synes det er tøft og det ikke plager meg så hvorfor ikke.

Lurer på når laksetrapp blir på moten igjen jeg, eller de setetrekkene med kuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...